Ik heb sinds vandaag mijn Z-5400 ontvangen en ben er erg tevreden erover, nu is mijn verteld dat ik er ook een even een TOSLINK kabel bij moest komen voor echt 5.1 geluid. Maar de kabel wat ik nu heb is zo losjes als wat, moet ik hem er echt ver indrukken of is dit normaal. Heb hier niet zoveel verstand van vandaar. Misschien is mijn kabel ook niet goed? Heb een optische kabel 3,5mm plug naar 3,5mm plug.
Hey, ik heb mijn Z-5400 ook sinds woensdag, ik ga vrijdag even een toslink en coax kabel halen. Het lijkt er op dat je de verkeerde kabel hebt; zie het plaatje hieronder:

Jij hebt de bovenste, de Z-5400 heeft de onderste nodig
Waar ik trouwens mee zit is de coaxiale ingang. Ik heb er nu een goedkoop radiosnoertje aan hangen met tulppluggen en dat gaat best redelijk, alleen zodra aan beide kanten van de kabel het schild van de tulp de buitenkant van de ingang raakt (zeg maar waar de mantel op aangesloten zit) heb ik geen ontvangst meer; als ik de kabel er aan 1 kant voor de helft in stop (dus zonder dat de mantel aangeraakt wordt) gaat het goed; is dit normaal of ligt dit aan mijn kabels (heb er meerdere geprobeert)?

Jij hebt de bovenste, de Z-5400 heeft de onderste nodig
Waar ik trouwens mee zit is de coaxiale ingang. Ik heb er nu een goedkoop radiosnoertje aan hangen met tulppluggen en dat gaat best redelijk, alleen zodra aan beide kanten van de kabel het schild van de tulp de buitenkant van de ingang raakt (zeg maar waar de mantel op aangesloten zit) heb ik geen ontvangst meer; als ik de kabel er aan 1 kant voor de helft in stop (dus zonder dat de mantel aangeraakt wordt) gaat het goed; is dit normaal of ligt dit aan mijn kabels (heb er meerdere geprobeert)?
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Dat heb ik ook. Ik heb ook een gewoon goedkoop radiokabeltje geprobeerd maar ervaar precies het zelfde als jij; het ligt dus niet aan jouD4V3 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:28:
Verder ben ik t met je eens, de z5400 heeft het onderste optische kabeltje nodig. Die kun je er gewoon inklikken en t werkt. Geluidskaarten hebben vaak een verloopstukje wat tussen het bovenste snoertje en de kaart geklikt kan worden.
Klopt ik heb de bovenste, helaas morgen maar weer even een nieuwe halen weet iemand of ze die dingen ook bij dixons hebben?
Ik vraag het me af.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:39:
Klopt ik heb de bovenste, helaas morgen maar weer even een nieuwe halen weet iemand of ze die dingen ook bij dixons hebben?
Een beetje audioboer heeft ze sowieso.