Toon posts:

Windows XP license deactiveren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.412 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik heb een single user license van Windows XP pro en heb deze geiinstalleerd. Nu wil ik graag deze installatie ongedaan maken en op een andere machine installeren. Ik weet dat je deze license maar 1 keer mag activeren. Dus ik had het idee dat je de license eerst moet deactiveren.

Via de search kwam ik op het trucje waarbij je de volgende handeling moet uitvoeren:
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents

Verander minimaal 1 setje nummers van de OOBETimer en Windows is meteen gedeactiveerd, en verliest ook meteen zijn regristratiecode
Zou ik hiermee de license op een andere machine kunnen gebruiken en activeren?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 12:19

TommyGun

Stik er maar in!

Euh.... proberen misschien? :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Deze vraag is niet te beantwoorden omdat het niet duidelijk is over wat voor versie het gaat. Als het om een retail versie gaat hoef je geen truukjes uit te halen. Je mag deze versie mee verhuizen naar andere computers, mits er steeds 1 installatie actief is.

Heb je een OEM versie dan kun je het vergeten deze is computer gebonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 01-03-2007 21:00 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je een OEM licentie op een andere PC activeren? Zeker. Daar hoef je ook helemaal geen rare dingetjes voor te doen.
Mag je je OEM licentie ook op een andere PC installeren? Nee.
Lijkt me een duidelijke zaak dus. Je moet een nieuwe licentie kopen.

@hieronder: Ze hebben sinds een tijd geen mannetjes meer achter de telefoon, gaat allemaal via een keuzemenu :)

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2007 21:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Het register aanpassen is 100% lokaal, deactiveren zodat Microsoft weet dat die licentie niet meer in gebruik is lukt je daarmee niet. Je geeft enkel jouw Windowsinstallatie ongeldige gegevens waardoor hij opnieuw wil activeren.

Ik zou gewoon XP installeren op die 2e pc, en kijken of online activeren lukt. Lukt dat niet dan moet je gaan bellen. Als het automatische gedeelte niet lukt krijg je een meneer of mevrouw aan de lijn. Die leg je uit dat je XP op de andere PC hebt verwijderd (niet zeggen dat je dat nog moet doen, ze zijn daar (net als in de stricte regels van de licentie) nogal allergisch voor "eerst kijken of dit lukt voordat ik de werkende situatie om zeep help"-ik-verwijderd-het-zometeen), dan krijg je veel kans alsnog een activatiecode.

Lukt dat, dan verwijder je uiteraard van de 1e pc XP, je hebt immers maar 1 licentie.

Edit: ik ging er uiteraard vanuit dat je geen OEM-licentie hebt :) Ik weet niet of ze na aanschaf de licentie nog kunnen/mogen wijzigen, maar als je OEM-licentie aan een bepaald stuk hardware hangt (hier hangen er een paar aan wat specifieke RAM-reepjes, toen mocht dat nog) kun je die hardware overzetten naar de nieuwe pc.

[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 01-03-2007 21:04 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Dat deactiveren gaat in ieder geval niet werken, dat is voor zover ik weet alleen een truukje om een nieuwe key in te kunnen voeren als je een illegale versie legaal wilt maken.

Je zou het denk ik inderdaad gewoon moeten proberen, waarschijnlijk zal je moeten bellen en dan maar hopen dat het mag ;)

-wat hierboven dus ook staat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 01-03-2007 21:04 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Als het fout gaat met het activeren, dus als er moeilijk gedaan wordt, en je belt tijdens kantooruren dan kun je altijd nog wel gewoon met een mannetje spreken om het op te lossen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb nognooit geweten dat je bij telefonische activatie in de steek gelaten wordt, OEM of retail versie. Natuurlijk moet niet gaan bellen voor fckgw- oid ;)
Ze zijn allang blij dat je _een_licentie hebt :p

Overigens is je geheractiveerde OEM net zo legaal als fckgw (oid), maar dat wist je vast ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

De licentie heb ik verkregen via MSDNAA, deze kreeg ik via school. Ik had al geprobeerd om Win XP opnieuw te installeren en online te activeren maar daar ging het mis.

Ik weet niet precies wat OEM inhoud maar de installatie vind technisch gezien wel plaats op dezelfde pc. Ik heb namelijk een Macbook waarop ik Win XP nodig heb voor wat ontwikkeltools. Eerst heb ik XP geiinstalleerd via bootcamp maar wou nu gaan werken met Virtual Machine. Het installeren van XP dmv parallels en vervolgens activeeren werkte niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bij licentieproblemen blijft het verstandig even met Microsoft te bellen; aangezien wij niet kunnen helpen zal je hier niet de oplossing voor je probleem vinden; en zeker geen oplossing die volgens de geldende policy gepost zou mogen worden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.