Probleem met BenQ AWL700 router en domein

Pagina: 1
Acties:

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 10:08
Hallo,

Ik heb een probleem met een BenQ AWL700 router. Ik heb een windows domein lopen op een windows 2003 server. Deze domeincontroller heeft ook een DHCP server lopen. Alle pcs + server zitten aan elkaar verbonden via de LAN porten van de AWL deze fungeert dus ook als switch.

Nu staat de DHCP server van de AWL uit. en geeft de DHCP van de w2k3 server ips aan alle pcs. De router krijgt zijn externe Ip via DHCP van het chello modem via een WAN port op de router. Nu is het probleem dat als de lease van chello ophoud en hij een nieuwe moet krijgen hij ipv via de WAN poort dit via het modem krijgt maar hij dit rechtstreeks van mijn eigen interne DHCP server krijgt. het internet ipadres wordt dus vervangen door een lease van mijn w2k3 server :S.

Ik heb al geprobeert de router als DHCP in te stellen maar na een paar uur kunnen de pcs de server niet meer vinden. Ik heb dan in de Nameservers ook de domaincontroller als secondary nameserver ingesteld maar dit mocht niet baten. Ook heb ik geprobeert alle pcs en server op een switch aan te sluiten en de AWL ook aan de switch zoals ik bij mijn andere huis ook heb. Maar dan krijgt de router alsnog zijn externe internet ip van de interne dhcp server.

Als laatste heb ik ook een firmwareupdate geprobeert maar hierop krijg ik op de AWL een timeout.

is het misschien mogelijk om te zorgen dat hij mijn router geen lease gaat geven? (ik heb al wel een exeption in de DHCP server dat hij geen ips onder .20 uitgeeft en de router is .10.(dit is vast)) maar hij neemt meestal als extern internet ip can een .21 en in de DHCP leases staat ook de naam van de router als PC naam...

Ik ben teneinde raad en snap niet waarom hij via de LAN port zijn externe IP krijgt terwijl dat alleen via de WAN port zou moeten. Ik kan ook niks in de router vinden over bridged mode waardoor hij de wanport ook als LAN zou kunnen zien wat dit probleem zou kunnen geven. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

ALvast bedankt!

https://printcraft3d.nl