Om tijd te besparen en niet alle wedstrijden handmatig in te voeren wil ik een functie maken die een wedstrijdschema genereerd net zoals de knvb dat doet.
Stel er zijn 6 teams. Bij de knvb ontstaat er het volgende schema:
De volgende gegevens heb ik:
aantal speelrondes = aantal teams - 1
aantal wedstrijden per ronde = aantal teams / 2
De structuur die gebruikt word snap ik en ik kan het ook zo uitschrijven op papier. Ik krijg het alleen niet voor elkaar die structuur om te zetten in een functie.
Wat me al wel is gelukt is het genereren van een wedstrijdschema met de round robin methode, deze sluit alleen niet aan bij de methode van de knvb
Kan iemand mij helpen met het maken van deze functie die aan de hand van het aantal teams een speelschema in een array/tabel propt?
Stel er zijn 6 teams. Bij de knvb ontstaat er het volgende schema:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Ronde Thuisteam Uitteam 1 1 6 1 2 5 1 3 4 2 4 2 2 5 1 2 6 3 3 1 4 3 2 3 3 5 6 4 2 6 4 3 1 4 4 5 5 1 2 5 5 3 5 6 4 |
De volgende gegevens heb ik:
aantal speelrondes = aantal teams - 1
aantal wedstrijden per ronde = aantal teams / 2
De structuur die gebruikt word snap ik en ik kan het ook zo uitschrijven op papier. Ik krijg het alleen niet voor elkaar die structuur om te zetten in een functie.
Wat me al wel is gelukt is het genereren van een wedstrijdschema met de round robin methode, deze sluit alleen niet aan bij de methode van de knvb
Kan iemand mij helpen met het maken van deze functie die aan de hand van het aantal teams een speelschema in een array/tabel propt?