Toon posts:

draadloze verbinding tussen wl-500gP en wrt54gc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even uitleggen hoe mij netwerk er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/2189/compleet2aq4.jpg

Nu wil ik in een kamertje verder op eigenlijk nog een "netwerk" maken dmv de Linksys WRT-54GC. Daar moet dan dus een internetverbinding zijn wat binnenkomt via de asus. Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/1228/compleetnq6.jpg

Hoe moet ik nu mijn linksys en asus routers instellen? Zodat hun onderling een draadloze verbinding hebben.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:48 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13
kun je de linksys instellen als client??

zoja dan heb je de oplossing al

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
nee gaat niet, koop of een wrt54gL en zet daar andere firmware op

of koop een WAP54G en stel em in als bridge

of koop een WET54G dat is gewoon een bridge

ik zou zeggen koop een wrt54GL en mod die, daar is zoveel mee mogelijk dat die ooit nog van pas komt

wat wellicht wel kan (weet t niet zeker) is de Asus WL500 modden met andere firmware(d8 dat deze router ook op linux draaide) en de wrt54gc neerzetten waar de asus router nu staat en dan de asus neerzetten waar je de wrt54gc wilde hebben

Verwijderd

Topicstarter
Omwisselen kan dus niet omdat ik de printer op de plek van de asus moet hebben... Hm, dus het kan echt niet met deze router? zuigt..

Kan ik hem wel als repeater gebruiken zonder dat ik hem heb wired aangesloten heb op internet?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 22:45 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Kan prima. Als de Linksys geen bridiging ondersteunt (al-dan-niet met andere firmware, maar ik weet niet of dat ook op de GC kan), kun je ook nog altijd WDS gebruiken.

ervanuitgaand dat de wrt54gc dat ondersteunt. De Asus iig wel

Zoek maar eens op WDS en de mogelijkheden, is precies wat je wil.
Enige nadeel is dat je effectieve doorvoersnelheid halveert (bij 2 AP's) maar 27mbit is nog altijd ruim voldoende voor de gemiddelde internetverbinding. Voor filesharen wordt het wel een ander verhaal.