Toon posts:

real vnc loginscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil voortaan waar ik ook ben als er maar een internetverbinding is mn pc gebruiken.
Ik heb al ingesteld dat ik mn pc met wakeonlan kan opstarten.Het eenige probleem dat ik nu heb is dat als dat als hij uit de slaapstand komt hij in het loginscherm komt en realvnc pas werkt als ik windows helemaal is opgestart. Ik heb al rondgezocht en bij services.msc ingesteld dat de service van realvnc via het admin account word gestart maar nog steeds lukt het niet om via realvnc het loginscherm te zien.

Is wet wel mogenlijk met realvnc.Ik heb als OS win xp home sp2 dus extern bureaublad is ook niet mogenlijk.

b.v.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:37 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je bent er bijna:
Automatisch inloggen aanzetten en je bent klaar :).

Zo ging dat bij XP en hetzelfde gaat in Vista.

[ Voor 48% gewijzigd door dr snuggles op 01-03-2007 19:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:33:
Hoi ik wil voortaan waar ik ook ben als er maar een internetverbinding is mn pc gebruiken.
Ik heb al ingesteld dat ik mn pc met wakeonlan kan opstarten.Het eenige probleem dat ik nu heb is dat als dat als hij uit de slaapstand komt hij in het loginscherm komt en realvnc pas werkt als ik windows helemaal is opgestart. Ik heb al rondgezocht en bij services.msc ingesteld dat de service van realvnc via het admin account word gestart maar nog steeds lukt het niet om via realvnc het loginscherm te zien.

Is wet wel mogenlijk met realvnc.Ik heb als OS win xp home sp2 dus extern bureaublad is ook niet mogenlijk.

b.v.d.
Remote desktop is nog iets handiger, maar vooral sneller. vereiste is wel XP pro. Overigens, zou ik ook gebruik willen maken van vpn.

edit: oeps blijkbaar de startpost niet volledig gelezen, of deze is net geedit..

VNC vereist ook altijd iemand die ingelogd staat. RDP heeft toch wel veel voordeel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:45 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:42:
[...]

Remote desktop is nog iets handiger, maar vooral sneller. vereiste is wel XP pro. Overigens, zou ik ook gebruik willen maken van vpn.
Remote desktop werkt volgens mij alleen over lan. Een VPN is ook een lan verbinding, dus dat zou nog kunnen.

Ik gebruik zelf altijd VNC over een VPN verbinding van Hamachi. Snel, makkelijk en veilig :).

Verwijderd

Topicstarter
[...]

vpn ga ik ook instellen alleen gebruik ik er een andere manier voor. Ik heb geen zin om een besturingssysteem te kopen en ook nog eens heel mn pc te updaten om alleen maar een programmatje te gebruiken waar genoeg alternatieven voor zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:47 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VNC vereist ook altijd iemand die ingelogd staat. RDP heeft toch wel veel voordeel
Ik kan (real)VNC op mijn Win2k bak gewoon gebruiken als er nog niemand is ingelogt, bv na een reboot waar hij dan bij de login komt (en ik daarna met VNC de PC 'inlogt'). Weet ik niet of Win2k veel verschilt met XP, daar het nooit mee getest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
[...]

poep.

vnc draait gewoon als een service, als je wel het inlogscherm ziet klik je gewoon even op het realvnc icon (linksbovenin doe je 'send-ctrl-alt-del'en je kan inloggen.

overigens moet je vnc wel even instellen om als service te draaien (start>programs>vnc>run as service (oid)

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zwelgje schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:55:
[...]

overigens moet je vnc wel even instellen om als service te draaien (start>programs>vnc>run as service (oid)
En als je een kloon zoals TightVNC gebeurt zelfs dat nog automatisch bij installatie. Ik zie het probleem ook niet zo en heb door het gebrek aan informatie het idee dat de TS nog niet zo heel veel heeft geprobeerd om dit zelf op te lossen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RealVNC vraagt ernaar tijdens installatie, service en start@boot (oudere versie was beide automatisch).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

dr snuggles schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:45:
[...]

Remote desktop werkt volgens mij alleen over lan. Een VPN is ook een lan verbinding, dus dat zou nog kunnen.

Ik gebruik zelf altijd VNC over een VPN verbinding van Hamachi. Snel, makkelijk en veilig :).
Even de feiten juist houden no offense. maar rdp werkt prima over internet.

VNC is leuk, maar je kunt AFAIK niet even van gebruiker wisselen, via taakbeheer. Of even een sessie shadowen (a la terminal services)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:08:
RealVNC vraagt ernaar tijdens installatie, service en start@boot (oudere versie was beide automatisch).
Het probleem is opgelost. Volgensmij is het gewoon technies niet mogenlijk met real vnc. Ik heb tightvnc gedownload en daarmee lukt het me wel om gewoon uit te loggen _/-\o_

bedankt voor alle moeite

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 20:36 ]

Pagina: 1