[testcase] Platteland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vanmiddag na de regenbuien eens naar buiten gegaan om wat foto's te maken. Hier het resultaat.

Ik heb voor de verandering eens wat extreem bewerkt.

Commentaar welkom :)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7344a_resize.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7330a_resize.jpg
oude versie

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7342a_resize.jpg
oude versie

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7340a_resize.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7321a_resize.jpg
oude versie

[ Voor 17% gewijzigd door Laurens op 03-03-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Wow. Wat heb je met het contrast gedaan, dit is echt _way_ overdone. Ik snap dat je geprobeerd hebt om de platen wat meer te laten stralen oid, of wat feller qua contrast en kleur te maken, maar dit is echt te veel. Kleuren worden onnatuurlijk, contrasten te groot, en er ontstaan zelfs halo's rondom objecten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's. 2 en 3 zijn voor mij echt té, gras is wel erg oversaturated en de boom bij 3 lijkt bijna niet meer echt. De laatste 2 daarentegen vind ik wel weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Weeeuwwww sjeck je sharpening...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's zijn best leuk, maar inderdaad waaay te veel contrast. Die boom op nummer 3 oogt bijvoorbeeld ontzettend onnatuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ah ok, dit had ik stiekem wel een beetje verwacht :P

2 en 3 zijn het ergst denk ik?

1,4 en 5 vallen nog mee? Of zijn die ook veeeeeeeeeeeeeeeelste erg?

Ik zal eens wat meer gematigde versies plaatsen zo. Bedankt voor de reactie in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 en 3 zijn mijns inziens het ergst ja.
1 en 4 kan het er wel mee door, het stoort me daar niet extreem erg ofzo.
5, het heeft wel wat die extreme kleuren maar het is wel weer ontzettend onnatuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nummer vijf vind ik de serie een beetje teniet doen, de rest spreekt mij namelijk wel aan :). Van foto 2 en 3 snapte ik eerst het commentaar niet zo, totdat ik de "vorige versies" bekeek ;). heel natuurlijk ogende, voor iedereen bekende, hollandse landschappen zijn niet de beste omgevingen om je fotowinkel kunsten te laten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
5 is dan eigenlijk ook niet genomen op het platteland maar hier in de achtertuin, misschien had ik die beter weg kunnen laten, maar ik wilde hem toch wel laten zien, dus vandaar dat ie er toch bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Foto #2 en #3 zijn zo in elk geval veel beter dan je oude versie, maar dat had je zelf dus ook wel gezien.
De luchten komen er mooi uit, daar had ik eigenlijk wel wat meer van willen zien (2/3 lucht)
Bij 4 vind ik de compositie wel mooi, door de reflectie in de plas. Dit is mijns inziens dan ook de mooiste van de serie.
#5 is niet echt lelijk, maar het ziet er nog wel een beetje kunstmatig uit.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb 5 dan ook nog maar even vervangen voor een iets 'mildere' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Laukui schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:02:
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb 5 dan ook nog maar even vervangen voor een iets 'mildere' versie.
much better :)
ik dacht al, wat zijn ze toch aan het zeiken... totdat ik de oude foto's bekeek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Tsja... en dan vind ik het eigenlijk wel lekker over the top! Is weer eens wat anders en geeft een soort van *BANG* wat ik als prettig ervaar... Smaken verschillen. Vooral de oude foto 3 vind ik echt mooi. Bang! =)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:47
Als ik eerlijk moet zijn vind ik ze ondanks je heftige nabewerking nog niet eens van het scherm afspatten, een hoop donkerte (beetje met fill-light spelen misschien?), weinig highlights.

Op zich heb ik geen problemen met (heftige) nabewerkingen, maar bij zulk soort platen wil ik dan door de bewerking gewoon blij worden van de frisheid, kleuren, licht, enz.

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 03-03-2007 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:06:
[...]
much better :)
ik dacht al, wat zijn ze toch aan het zeiken... totdat ik de oude foto's bekeek :)
Haha, ja dat zeiden er meer :P
Maarten L schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:09:
Tsja... en dan vind ik het eigenlijk wel lekker over the top! Is weer eens wat anders en geeft een soort van *BANG* wat ik als prettig ervaar... Smaken verschillen. Vooral de oude foto 3 vind ik echt mooi. Bang! =)
Ok, das toch ook leuk om te horen :)
- J.W. - schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:52:
Als ik eerlijk moet zijn vind ik ze ondanks je heftige nabewerking nog niet eens van het scherm afspatten, een hoop donkerte (beetje met fill-light spelen misschien?), weinig highlights.

Op zich heb ik geen problemen met (heftige) nabewerkingen, maar bij zulk soort platen wil ik dan door de bewerking gewoon blij worden van de frisheid, kleuren, licht, enz.
Er zitten inderdaad wat donkere plekken in een aantal foto's, ik zal eens kijken of ik dat kan oplossen. Mijn photoshop skills zijn nou ook niet top ofzo :P

[ Voor 75% gewijzigd door Laurens op 03-03-2007 11:59 ]

Pagina: 1