Videokaart invloed op film?

Pagina: 1
Acties:

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een oude laptop staan en daar zit nu win XP op, maar het is een oude laptop en er is geen videokaartdriver voor win XP, alleen voor 98/me. Hij ondersteund dus alleen directplay in win xp en geen directd3, in win98SE ondesteunt hij wel direct3d en agp-versnelling.
Nu probeer ik dus een divx film af te spelen op de laptop en dat gaat heel traag, terwijl het in win98SE heel soepel gaat, zelfs dvd's draaien soepel...Zou de vdeokaart invloed kunnen hebben op het afspelen van de film? of ligt het aan de OS?

specs:
Toshiba satellite 4100xcdt
Intel pentium 2 400 mhz
192mb ram
2,5 mb videokaart
60 gb hdd
windows xp pro sp2

Verwijderd

2,5mb videokaart? ..... bestaan die nog?(ken ze alleen als gewoon VGA met 2/4mb en turbocash bestond toen nog niet. Dat is in een pentium 1 133mhz tijdperk)

edit: Ik ga er van uit dat het er niet aan ligt. Alleen modernere kaarten hebben versnellers voor media ingebouwd.(voor nvidia gelovensmij vanaf de 6 serie). Mijn 9000 mobility van ati versnelt ook niet.

edit 2: wat voor merk is het?

edit3: ik blijf bezich haha :P. Zoals de persoon hier verder onder aangeeft. xp is misschien te traag. Misschien moet je ff kijken naar een gestripte XP. http://www.nliteos.com/

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:17 ]

• fox-hound
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:10:
2,5mb videokaart? ..... bestaan die nog?
Ja het is een laptop uit 1999... videokaart is onboard

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ik zou op deze notebook geen XP draaien, hij is gewoon te traag om winxp te draaien met ook nog het een en ander aan programma's open. Als je hem graag aan internet hangt, en verder alleen windows 98 hebt, is vervangen wellicht het beste. Als hij toch niet aan internet hangt, maakt het vrij weinig meer uit dat win98 niet meer gesupport wordt, en kan je hem mooi gebruiken om zo nu en dan een dvd'tje op te kijken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Ik gok (gezien het feit dat je een p2 400mhz hebt) dat xp gewoonweg te zwaar voor je pc is.
Hoe hoog is het cpu gebruik tijdens het afspelen?

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Je zou het kunnen proberen met de Trident CyberBlade driver van IBM

@Fox-Hound hieronder:
Neeeeehhh, in een grijs verleden (toen ze nog de trek van dinosauriers logden met die dingen)
support geleverd aan dealers voor die dingen. --Huivert--

[ Voor 31% gewijzigd door Drareg op 01-03-2007 19:35 ]

• fox-hound
  • Niet online
Win xp draait redelijk snel, met een paar onderdelen uitgeschakeld en draait op de classic skin... wel wat langzamer dan 98 natuurlijk, maar dat heb ik ervoor over.
sys req:
http://www.microsoft.com/...ro/upgrading/sysreqs.mspx
thnx voor de link, mijn videokaart is ook van trident cyberblade, heb je hier trouiwens ervaring mee?

• fox-hound
  • Niet online
driver werkt niet :'(, mja als je een divx'je wil afspelen, dan speelt de graka wel degelijk een rol
Pagina: 1