Toon posts:

[Vista] Geheugen uit andere PC gebruiken via netwerk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik heb winvista op me pc staan en die zuigt nogal.

Ik heb 1 gb ram in me pc ik weet het het is verstandig 4 of 8 GB ram in de pc te doen.

Mijn pc zit nogal te swappen maar nu zat ik te denken kan de swap file ook niet op een andere pc via het netwerk gezet worden?

In iedergeval een stukje of 2de swapfile ik weet dat je de swapfile op andere partities kan zetten maar het werkt niet op een netwerkschijf.

waarom kwam ik op het idee nou simpel in me andere pc zit 1,5 GB ram in en pak ik daar 512 MB weg en maak er een ramdisk van en die gaan delen op het netwerk

connectie 1 gbit tussen beide pc,s (crosskabel) ik weet is te langzaam maar dacht als ik daar nou ook een kleine swap kon aanmaken dan wordt de hdd,s van mijn pc een beetje ontlast

ik draai in me pc 4x RAID 0 (stripe 64KB) ik haal met benchmarks 306 MB/s

Is er mischien nog een register hack ofzo dat je windows vista een netwerk schijf als gewone schijf kan laten geloven?.

En nee ik kan die 1,5 GB ram niet in me nieuwe pc zetten omdat in me oude pc ander type geheugen zit.

Iemand nog ideetjes ik weet het meer ram in me nieuwe pc zetten is veel beter. maar heb er geen geld voor over om 8 GB ram in me pc te zetten.(8 GB is beetje overdreven)

Nieuwe pc,s spec
Moederbord: P5N32-SLI PREMIUM
CPU: Intel Pentium D 3,4 GHZ
RAM: 1 GB DDR2 533mhz CL5 merk e-speed
HDD: SATA2 4x 80 GB 16 MB cache
CONTROLLER: Silicon Image Sil 3132 SATAlink Controller
of NVIDIA nForce 590/570/550 Serial ATA Controller
VGA: LEADTEK 8800GTS 640 MB

Oude pc
Moederbord P4P800
CPU Pentium 4 2,8 GHZ
RAM 2x 512 MB en 2x 256 MB PC3200
VGA Niet belangrijk
HDD 120 GB SATA1 7200RPM 8 MB cache

(Nog iets vista gooit ook 200 MB ram weg en geeft het aan me vidiokaart ben ik ook niet echt blij mee omdat me vidiokaart al erg veel ram zelf heeft :( (vista maakt shared geheugen aan is niet te disablen.) )

Ik heb nog op google enzo gekeken kon er niks over vinden.

EDIT: me caps lock werkt nog ;)
te gierig voor RAM ik weet het :)

Kort samengevat ik wil de swap file op een netwerk schijf zetten niet helemaal eigelijks een stukje en
een stukje gewoon op HDD laten.

Voorbeeld:
1 GB op HDD.
256 MB op netwerkschijf.

Je raad al waarom op netwerkschijf minder groot swap file ik weet dat die connectie langzamer is daarom ook kleiner.

Is een kansloos actie dat weet ik maar is het mogelijk om dit te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:15 . Reden: shift toets niet gebruikt ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 18:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar dit leest echt niet prettig :) ff bijwerken aub! :)

Op een netwerkschijf zetten geeft alleen maar vertraging (als het je al lukt)...niet aan beginnen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij begrijp ik wat je wilt, een 9 voor creatief denken maar ik weet niet waar ik moet beginnen om te vertellen dat dat absoluut geen zin heeft. ;)

(gewoon ram bijzetten dus)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 01-03-2007 18:34 ]

specs

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou ook een nieuw toetsenbord kopen, want je shift doet het niet.

Overigens snap ik ook niet hoe je 4 raidsets krijgt met maar 4 schijven. Aangezien je shift het dus niet doet, is het ook nog onduidelijk of je over megabit of MegaBytes spreekt. Als je benchmark in MB/s is, is dat al bijna 3x sneller dat je in fullspeed kan halen met 1gbit netwerk connectie.

Daarbij zijn de netwerkkaarten ook nog eens CPU-belastend, en dus ook een vertragende factor. Ook krijg je Windows niet zo gek om op een schijf die niet per definitie aanwezig is, een cruciale file als een pagefile neer te zetten.

Leuk dat lijstje met specs, maar het is ook nog eens onvoldoende. Welke raidcontroller heb je, welk moederbord, welke video kaart. etc..etc..

Het is nu koopavond in de grote steden, dus koop eerst even een nieuwe keyboard, 1 waar de shift wel van werkt, dat leest een stuk prettiger.

Ey!! Macarena \o/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jammer dat je zo weinig moeite in een interessante vraag stopt. Ik zal je topictitel wel even aanpassen; wellicht kun je je in het vervolg zelf even realiseren dat de topictitel een meer dan gemiddeld belang dient als representatie van je topic?

windows swap file > [Vista] Geheugen uit andere PC gebruiken via netwerk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:03:
Jammer dat je zo weinig moeite in een interessante vraag stopt. Ik zal je topictitel wel even aanpassen; wellicht kun je je in het vervolg zelf even realiseren dat de topictitel een meer dan gemiddeld belang dient als representatie van je topic?

Ik zal er aan denken volgende keer.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:31:
Ik heb 1 gb ram in me pc ik weet het het is verstandig 4 of 8 GB ram in de pc te doen.
1 Gb moet meer dan genoeg zijn.
Weet je zeker dat het niet de indexing service is die je harde schijf aan het werk zet?
De eerste week van een verse installatie gaat Vista de harde schijf namelijk indexeren.

Maar dat 1Gb te weinig is, is overdreven. Hij loopt wel iets soepeler met 2Gb, maar dat heeft meer met Superfetch te maken dan dat Vista veel geheugen nodig heeft :)
(Vista zelf gebruikt afaik maar 300 á 400Mb, of minder)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 01-03-2007 19:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:10:
[...]
1 Gb moet meer dan genoeg zijn.
Weet je zeker dat het niet de indexing service is die je harde schijf aan het werk zet?
De eerste week van een verse installatie gaat Vista de harde schijf namelijk indexeren.

Maar dat 1Gb te weinig is, is overdreven. Hij loopt wel iets soepeler met 2Gb, maar dat heeft meer met Superfetch te maken dan dat Vista veel geheugen nodig heeft :)
(Vista zelf gebruikt afaik maar 300 á 400Mb, of minder)
Ja dat klopt als ik niks doe maar zodra ik ook maar iets ga doen met mijn pc loopt hij al op naar 500-600 MB

Onder iets doen versta ik onder muziek luisteren films kijken(DVD)

Gamen hoef ik al helemaal niet te doen Bij de simpelste spellen zoals trackmania loopt me geheugen al helemaal vol.

Mijn hardeschijven gaan alleen tekeer als ik wat ga doen met mijn pc vista staat al langer dan 1 week op me pc is ook geen spyware/virus en ander gedoe ook geen allerlei programma,s op achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:40 ]

Verwijderd

Spider.007 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:03:

Wat betekent dat sterretje* eigenlijk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:13:
[...]

Wat betekent dat sterretje* eigenlijk?
Probeer in ieder geval een duidelijke topictitel te verzinnen, zoals een beknopte omschrijving van je vraag of je probleem. Het kan zijn dat een moderator alsnog je titel iets bijschaaft. In dat geval wordt er een * achter de topictitel geplaatst.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het probleem van pagefiles is dat Windows de pagefile van hot-naar-her wil benaderen, dus er is een hoop random access nodig. Nu kun je via een netwerkverbinding best prima een bestand op volle snelheid kopieren, en een aardig snelheid halen..... maar de random access die nodig is bij een pagefile, daar wordt je echt niet blij van als je denk dat snel via het TCP/IP protocol te willen doen.

Dat gaat gegarandeerd een enorme vertraging opleveren. De pagefile moet je lokaal houden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• CentralX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 21:19
Vista sucks gewoon. Gebruik Windows XP. ik heb het nu ook draaien op een AMD Athlon 2400+ met 1280MB RAM en een Geforce 7600GTS 512MB DDR2 en het draait als een oude opa op valium.

Dat is natuurlijk te asociaal voor woorden. Op een PC met dergelijke specs hoort Vista gewoon redelijk te draaien. Vista slurpt "idle" al bijna 50% van mn RAM op :S

Windows XP FTW!!! Moge het nog lang ondersteund worden! :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je dan ook nog weet 'waarom' Vista 50% slurpt, kan je mischien terecht zeggen dat 'Vista sucks'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CentralX schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 03:51:
Windows XP FTW!!! Moge het nog lang ondersteund worden! :)
Ja, slecht onbenut geheugenmanagement FTW :+
grapjas

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-03-2007 10:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Bij mij draait vista net zo soepel als XP, ook maar met 1gb ram.

Ok extreem multitasken gaat minder goed dan met XP, maar langzaam is die zeker niet..
Op een athlon xp3200 en radeon 9700 BTW, gaat prima :)
Maar ik heb windows een beetje getweakt, ik weet niet of het daaraan ligt :P
Onnodige services uitschakelen, en ik heb ook in het registry disablePagingExecutive en LargeSystemCache aangezet, in XP scheelde dat een hoop en bij vista lijkt het dus ook te werken..
Pagina: 1