hallo tweakers,
Ik heb winvista op me pc staan en die zuigt nogal.
Ik heb 1 gb ram in me pc ik weet het het is verstandig 4 of 8 GB ram in de pc te doen.
Mijn pc zit nogal te swappen maar nu zat ik te denken kan de swap file ook niet op een andere pc via het netwerk gezet worden?
In iedergeval een stukje of 2de swapfile ik weet dat je de swapfile op andere partities kan zetten maar het werkt niet op een netwerkschijf.
waarom kwam ik op het idee nou simpel in me andere pc zit 1,5 GB ram in en pak ik daar 512 MB weg en maak er een ramdisk van en die gaan delen op het netwerk
connectie 1 gbit tussen beide pc,s (crosskabel) ik weet is te langzaam maar dacht als ik daar nou ook een kleine swap kon aanmaken dan wordt de hdd,s van mijn pc een beetje ontlast
ik draai in me pc 4x RAID 0 (stripe 64KB) ik haal met benchmarks 306 MB/s
Is er mischien nog een register hack ofzo dat je windows vista een netwerk schijf als gewone schijf kan laten geloven?.
En nee ik kan die 1,5 GB ram niet in me nieuwe pc zetten omdat in me oude pc ander type geheugen zit.
Iemand nog ideetjes ik weet het meer ram in me nieuwe pc zetten is veel beter. maar heb er geen geld voor over om 8 GB ram in me pc te zetten.(8 GB is beetje overdreven)
Nieuwe pc,s spec
Moederbord: P5N32-SLI PREMIUM
CPU: Intel Pentium D 3,4 GHZ
RAM: 1 GB DDR2 533mhz CL5 merk e-speed
HDD: SATA2 4x 80 GB 16 MB cache
CONTROLLER: Silicon Image Sil 3132 SATAlink Controller
of NVIDIA nForce 590/570/550 Serial ATA Controller
VGA: LEADTEK 8800GTS 640 MB
Oude pc
Moederbord P4P800
CPU Pentium 4 2,8 GHZ
RAM 2x 512 MB en 2x 256 MB PC3200
VGA Niet belangrijk
HDD 120 GB SATA1 7200RPM 8 MB cache
(Nog iets vista gooit ook 200 MB ram weg en geeft het aan me vidiokaart ben ik ook niet echt blij mee omdat me vidiokaart al erg veel ram zelf heeft
(vista maakt shared geheugen aan is niet te disablen.) )
Ik heb nog op google enzo gekeken kon er niks over vinden.
EDIT: me caps lock werkt nog
te gierig voor RAM ik weet het
Kort samengevat ik wil de swap file op een netwerk schijf zetten niet helemaal eigelijks een stukje en
een stukje gewoon op HDD laten.
Voorbeeld:
1 GB op HDD.
256 MB op netwerkschijf.
Je raad al waarom op netwerkschijf minder groot swap file ik weet dat die connectie langzamer is daarom ook kleiner.
Is een kansloos actie dat weet ik maar is het mogelijk om dit te doen.
Ik heb winvista op me pc staan en die zuigt nogal.
Ik heb 1 gb ram in me pc ik weet het het is verstandig 4 of 8 GB ram in de pc te doen.
Mijn pc zit nogal te swappen maar nu zat ik te denken kan de swap file ook niet op een andere pc via het netwerk gezet worden?
In iedergeval een stukje of 2de swapfile ik weet dat je de swapfile op andere partities kan zetten maar het werkt niet op een netwerkschijf.
waarom kwam ik op het idee nou simpel in me andere pc zit 1,5 GB ram in en pak ik daar 512 MB weg en maak er een ramdisk van en die gaan delen op het netwerk
connectie 1 gbit tussen beide pc,s (crosskabel) ik weet is te langzaam maar dacht als ik daar nou ook een kleine swap kon aanmaken dan wordt de hdd,s van mijn pc een beetje ontlast
ik draai in me pc 4x RAID 0 (stripe 64KB) ik haal met benchmarks 306 MB/s
Is er mischien nog een register hack ofzo dat je windows vista een netwerk schijf als gewone schijf kan laten geloven?.
En nee ik kan die 1,5 GB ram niet in me nieuwe pc zetten omdat in me oude pc ander type geheugen zit.
Iemand nog ideetjes ik weet het meer ram in me nieuwe pc zetten is veel beter. maar heb er geen geld voor over om 8 GB ram in me pc te zetten.(8 GB is beetje overdreven)
Nieuwe pc,s spec
Moederbord: P5N32-SLI PREMIUM
CPU: Intel Pentium D 3,4 GHZ
RAM: 1 GB DDR2 533mhz CL5 merk e-speed
HDD: SATA2 4x 80 GB 16 MB cache
CONTROLLER: Silicon Image Sil 3132 SATAlink Controller
of NVIDIA nForce 590/570/550 Serial ATA Controller
VGA: LEADTEK 8800GTS 640 MB
Oude pc
Moederbord P4P800
CPU Pentium 4 2,8 GHZ
RAM 2x 512 MB en 2x 256 MB PC3200
VGA Niet belangrijk
HDD 120 GB SATA1 7200RPM 8 MB cache
(Nog iets vista gooit ook 200 MB ram weg en geeft het aan me vidiokaart ben ik ook niet echt blij mee omdat me vidiokaart al erg veel ram zelf heeft
Ik heb nog op google enzo gekeken kon er niks over vinden.
EDIT: me caps lock werkt nog
te gierig voor RAM ik weet het
Kort samengevat ik wil de swap file op een netwerk schijf zetten niet helemaal eigelijks een stukje en
een stukje gewoon op HDD laten.
Voorbeeld:
1 GB op HDD.
256 MB op netwerkschijf.
Je raad al waarom op netwerkschijf minder groot swap file ik weet dat die connectie langzamer is daarom ook kleiner.
Is een kansloos actie dat weet ik maar is het mogelijk om dit te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:15 . Reden: shift toets niet gebruikt ]