Toon posts:

[Newbie] Snelkoppeling zonder C:\(etc.)

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de verschillende topics op dit forum bekijk, realiseer ik me dat ik een absolute newbie ben. Maar dit is niet waarom ik hier post :)
Ik heb een snelkoppeling nodig voor het openen van een game. Maar deze snelkoppeling moet ook anwezig zijn na de installatie van de game.

Nu:

Doel: "C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\SkyFire\Binn\main.exe" connect /u192.168.1.50 /p44405
Beginnen in: "C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\SkyFire\Binn"

Maar het moet ongeveer worden:

Doel: "\Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405"
Beginnen in: "\Binn"

De snelkoppeling komt dus in het mapje SkyFire te staan. Maar zoals verwacht, werkt het bovenstaande niet. |:(
Hoe kan ik dit alsnog laten werken?
(Voor de duidelijkheid, het gaat mij er dus gewoon om dat als ik het hele mapje SkyFire kopieer naar een ander gedeelte van me computer, dat het dan nog steeds werkt. Zelfs als ik het via het netwerk naar andere computers stuur.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 17:52 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:28
Bestanden in dezelfde map gooien als de snelkoppeling. Dan kan je gewoon linken naar \Binn\main.exe ;)

Of gebruik maken van Environment Variables als je nu al weet dat je de map SkyFire bijv. altijd in C:\ zet

Dan kan je %SystemDrive%\SkyFire gebruiken :)

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 01-03-2007 17:56 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

misschien domme antwoord:

probeer eens:

"Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405" ipv
"\Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405"

en bij beginnen in "Binn" ipv "\Binn"

want als je de \ gebruikt verwijs je naar een absoluut path op de current drive. zonder de \ in het begin verwijs je een relatief pad vanaf de current path.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:08:
misschien domme antwoord:

probeer eens:

"Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405" ipv
"\Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405"

en bij beginnen in "Binn" ipv "\Binn"

want als je de \ gebruikt verwijs je naar een absoluut path op de current drive. zonder de \ in het begin verwijs je een relatief pad vanaf de current path.
Nope, dat werkt niet :)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:54:
Bestanden in dezelfde map gooien als de snelkoppeling. Dan kan je gewoon linken naar \Binn\main.exe ;)
Dat is precies het geval nu :P hij moet ook linken naar \binn\main.exe en dat werkt niet :P
ThinkPadd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:54:
Of gebruik maken van Environment Variables als je nu al weet dat je de map SkyFire bijv. altijd in C:\ zet

Dan kan je %SystemDrive%\SkyFire gebruiken :)
Dat werkt alleen voor de "beginnen in" en hij moet ook beginnen in die \binn\ maar voor het doel van de snelkoppeling, daar kom ik niet goed uit.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-03 18:36
Mis ik hier iets?

Als je rechts klikt op je bureaublad, kiest voor snelkoppeling en dan naar de exe op zoek gaat, vult het systeem toch zelf de dingen in zoals ze horen en wordt er toch een snelkoppeling op je bureaublad gemaakt?

'k Snap ook niet wat je bedoelt met:'de snelkoppeling moet ook aanwezig zijn na de installatie van de game' ... :?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

Misschien dat dit wel werkt:

"..\Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405"

dus beginnen met ..\ en dan de directory.

[ Voor 77% gewijzigd door Zerora op 02-03-2007 12:57 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:45:
Misschien dat dit wel werkt:

"..\Binn\main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405"

dus beginnen met [b]..[/b] en dan de directory.
Nope, geen succes. Ik heb het al eerder geprobeerd maar ik krijg dan dat het doel ongeldig is.

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:18:
Mis ik hier iets?

Als je rechts klikt op je bureaublad, kiest voor snelkoppeling en dan naar de exe op zoek gaat, vult het systeem toch zelf de dingen in zoals ze horen en wordt er toch een snelkoppeling op je bureaublad gemaakt?

'k Snap ook niet wat je bedoelt met:'de snelkoppeling moet ook aanwezig zijn na de installatie van de game' ... :?
als je me niet begrijpt, post dan alsjeblieft niet. Je denkt toch niet echt dat ik dat niet begrijp ? :/
Maar ik weet nu dus dat ik door sommige mensen niet begrepen word, en dus zal ik het nu nogmaals goed proberen uit te leggen.

Ik heb een private server en probeer hem zo speciaal mogelijk te maken.
De main.exe word gebruikt om het spel op te starten. Maar met die zelfde main, moet hij wel verbinding
maken met de server. Daardoor moet ik de parameters "connect /u(ip) /p(poort)" er achter plaatsen.
Op die manier start het spel op, en anders niet omdat de main.exe beveiligd was en door hem te unpacken was dit de enige manier om de beveiliging te omzeilen.
Daarom heb ik een launcher gemaakt die verwijst naar een snelkoppeling met de parameters. De launcher zelf kan deze niet bevatten omdat het in een flash projector is gemaakt.

Het probleem is dan nu dus, dat die snelkoppeling verwijst naar het volgende als "doel":
"C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\SkyFire\Binn\main.exe"
En met "beginnen in" als volgt:
"C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\SkyFire\Binn"

De snelkoppeling bevind zich in het mapje \SkyFire\,
en de main.exe bevind zich in het mapje \SkyFire\Binn\
De Launcher bevind zich ook in het mapje \SkyFire\ (maar daar hebben we nu niks mee te maken)

Begrijpelijk is nu het probleem, dat als ik hem verplaats of als ik er een installatie bestandje van maak voor andere mensen om ook het spel in te kunnen, dat het dan niet werkt tenzij ze hem in hetzelfde mapje zetten, met de zelfde windows gebruiker etc.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling!
Daarom moet ik er voor zorgen dat de snelkoppeling, gewoon verwijst naar het mapje Binn en daarin de main.exe. Dat is alles.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon een .bat file met daarin:
main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405

Dan in je binn folder zetten.

of werkt dat niet? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Waarin heb je die launcher gemaakt??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:01:
Waarin heb je die launcher gemaakt??
Swishmax en vervormd me Swishstudio zodat het ook de register kon bewerken. En daarbij zorgde ik er ook voor dat de projector een transparante achtergrond had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:59:
Gewoon een .bat file met daarin:
main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405

Dan in je binn folder zetten.

of werkt dat niet? :P
hmm :P zou kunnen. Maar zoals ik zei, ik ben een newbie dus ik heb geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat. Maak ik dan gewoon in kladblok een bestand met main.exe connect /u192.168.1.50 /p44405 en geef ik die dan de extensie .bat ?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Ja, zoals als SinergyX al opmerkte denk ik dat je idd slimmer af bent door BAT files te gebruiken.

en ja, je kunt gewoon de commands in kladblok typen en dan opslaan als *.bat.
Zoek eens op google naar batch files tutorials ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:09:
Ja, zoals als SinergyX al opmerkte denk ik dat je idd slimmer af bent door BAT files te gebruiken.

en ja, je kunt gewoon de commands in kladblok typen en dan opslaan als *.bat.
Zoek eens op google naar batch files tutorials ;)
Wow, bedankt :) dat werkt inderdaad ook. Nu ga ik dan nog een tuturial zoeken omdat ik er voor wil zorgen dat het CMD venster niet zichtbaar is :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Begrijpelijk is nu het probleem, dat als ik hem verplaats of als ik er een installatie bestandje van maak voor andere mensen om ook het spel in te kunnen, dat het dan niet werkt tenzij ze hem in hetzelfde mapje zetten, met de zelfde windows gebruiker etc.
Kan je dan niet andere gebruikers zeggen dat ze hem ook op hun bureaublad moeten zetten en in de shortcut "%userprofile%\SkyFire\Binn\Main.exe" gebruiken? :?

Dan heb je ook het probleem niet dat je dosbox tevoorschijn komt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 02-03-2007 13:18 ]

Verwijderd

"beginnen in" gewoonweg leeglaten. Dan start hij vanuit hetzelfde pad waarin je de koppeling gezet hebt ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:18:
"beginnen in" gewoonweg leeglaten. Dan start hij vanuit hetzelfde pad waarin je de koppeling gezet hebt ;)
Beter lezen, de exe staat een niveau dieper dan de shortcut ;)

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:18:
[...]
Beter lezen, de exe staat een niveau dieper dan de shortcut ;)
geen probleem toch?

Doel: "\Binn\main.exe" connect /u192.168.1.50 /p44405
Beginnen in: "" (leeg dus)
Pagina: 1