Toon posts:

Net gebouwde pc doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist zelf een computer gebouwd uit de volgende onderdelen:

Intel core 2 duo E6400 (socket 775)
Gigabyte P965 DS3
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
MSI RX1950PRO-T2D256E, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300

Dit alles zit in een Antec Sonata II met 450 Watt voeding.

Ik heb hem dus een uurtje geleden helemaal in elkaar gezet, power switch enzo goed aangesloten,
maar als ik de power knop indruk gebeurt er helemaal niets. De pc gaat dus niet aan, er zit totaal geen leven in.

Nu bouw ik niet dagelijks PC maar heb wel enige ervaring dus snap hier helemaal niets van.

Weet iemand wat het probleem is?

Verwijderd

Zitten alles echt goed aan de voeding vast? Heb je het al met een andere voeding geprobeerd? Maakt niks kortsluiting?

Verwijderd

Wat heb je zelf al onderzocht?

Werkt de voeding wel? ( volgens mij paars en zwart doorverbinden)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog niets onderzocht, de voeding is splinternieuw, hoor ook een geluidje (dat ie uitgaat) als ik het knopje op de voeding op uit zet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo te lezen (en omdat je kennelijk vaker pc's bouwt en dus de basisdingen wel zult weten) is de enige oplossing om de hardware stuk voor stuk te testen met andere hardware. En dan te beginnen met de voeding omwisselen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:00:
Ik heb zelf nog niets onderzocht, de voeding is splinternieuw, hoor ook een geluidje (dat ie uitgaat) als ik het knopje op de voeding op uit zet.
Sluit de snoertjes van je kast eens aan op je moederbord en dit keer op de goede volgorde :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet nog een 450 watt voeding liggen, wel een slechtere van 300 watt ofzo, is dat wel verstandig om die te proberen?

Persoonlijk denk ik dat er één of andere beveiliging op zit waardoor de voeding niet spanning levert, maar hoe dit zit weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:02:
[...]

Sluit de snoertjes van je kast eens aan op je moederbord en dit keer op de goede volgorde :X
Zit allemaal goed aangesloten, boekje er bij gehad voor de zekerheid maar alles zit goed.....
Alleen de power switch hoeft in principe aangesloten, als de reset switch of power led enzo niet goed aangesloten zit zou de pc wel aan moeten gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:03:
Ik heb niet nog een 450 watt voeding liggen, wel een slechtere van 300 watt ofzo, is dat wel verstandig om die te proberen?

Persoonlijk denk ik dat er één of andere beveiliging op zit waardoor de voeding niet spanning levert, maar hoe dit zit weet ik niet.
Niet geschoten is altijd mis.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Misschien is het handig om daar dan mee te beginnen? Er is een standaard lijst waarmee je kunt trouble shooten als je pc niet start. Kunnen wij wel al die dingen aandragen, maar als je daar nu eens zelf eerst mee begint en als het dan niet werkt, weten we iig wat we niet meer hoeven te proberen.

Succes :)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Neem dit eens helemaal door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:04:
[...]
Misschien is het handig om daar dan mee te beginnen? Er is een standaard lijst waarmee je kunt trouble shooten als je pc niet start. Kunnen wij wel al die dingen aandragen, maar als je daar nu eens zelf eerst mee begint en als het dan niet werkt, weten we iig wat we niet meer hoeven te proberen.

Succes :)
Ik heb wel gewoon alles gecontroleerd op de juistheid van het aansluiten, alles zit goed.
Ik bouw niet vaker pc's van zulke nieuwe hardware dus misschien was ik iets vergeten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De 4-polige 12V-stekker in het moederbord niet vergeten?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Doe dat dan eerst :o.

Ga eerst het systeem troubleshooten. Haal alle non-essentiele hardware uit de PC en start hem nogmaals op. Met een kale PC heb je immers minder kans op defecte hardware dan een PC welke alle toeters en bellen heeft :). Controleer nadien of alles correct is opgebouwd.
Vergeet ook niet om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot omdat probleemtopics niet in CSL thuishoren (CSL policy). Mocht je er ná het troubleshooten alsnog niet uitkomen dan kun je een nieuw topic openen in het topic waar jij denkt dat het thuishoort. Ofwel: In het subforum wat over de hardware gaat welke in jouw geval voor problemen veroorzaakt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.