Toon posts:

geen toegang tot LAN verbindingseigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem dat ik geen toegang hebt tot de eigenschappen van mijn lan verbinding in netwerkomgevingen. Ik heb al veel oplossingen geprobeerd en geprobeerd te zoeken op google en dergelijk maar ik kan nergens een oplossing vinden.

Ik heb geprobeerd lokaal aan te melden met administrator maar daar krijg ik nog steeds de melding: U bent niet bevoegd voor de toegang tot verbindingseigenschappen. Ik heb geprobeerd de pc uit het domein te halen en zonder netwerk verbinding de eigenschappen aan te passen maar dit hielp ook niet. Ook heb ik gekeken naar het lokale beveiligingsbeleid en dit vergeleken met een pc waarbij ik wel bij de eigenschappen kan en deze zijn precies hetzelfde.

Dit probleem komt bij 3 pc's voor in dit netwerk en op verschillende andere pc's in het netwerk hebben hier geen problemen mee.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Dennis

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik neem aan dat je xp gebruikt. Weet je zeker dat er geen group policy op je netwerk aanwezig is die er voor zorgt dat als ook je pc uit het netwerk hangt, de policy heeft dat je deze eigenschappen niet kunt zien? zou overigens wel vreemd zijn, dat zou betekenen dat je 1 pc in een OU in active directory hebt staan die die policy heeft.

Wellicht kun je het ook eens zoeken in de Local Security policies.

Marcel

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik XP het kan misschien wel komen door een policy op de SBS 2003 maar dit lijkt me sterk aangezien het ook gebeurt als je als lokale adminstrator inlogt zonder in het domein te hangen en zonder een netwerkkabel in de pc. En de Local securty policies heb ik al nagekeken ik noemde het alleen Lokaal beveiligingsbeleid omdat het NL XP is.