Toon posts:

Oplossing voor beschreven situatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben pas geleden verhuist naar een nieuw appartement, een vriendin van mij woont onder mij en heeft een chello verbinding.

Nu heb ik in haar appartement een draadloos routertje (linksys) geinstalleerd waar haar pc aan is gekoppeld (via utp). Ik vang het signaal boven op met mijn eigen pc (linksys wireless pci kaartje) en in deze zelfde pc heb ik nog een onboard netwerk kaart die zit verbonden met een switch. Aan deze switch zitten naast deze pc nog een Xbox360 en een mediaPC (normale XP machine in een mooi doosje).

Nu dacht ik geen probleem te hebben en gewoon op mijn eigen pc de internet verbinding te delen en de xbox en mediapc op statisch ip te verbinden met mijn pc maar dit pikt XP op de een of andere manier niet.

ik krijg geen verbindingsbrug tussen mijn vaste netwerkkaart en de linksys kaart opgezet.

Als ik de wizzard doe probeert hij mijn draadloze kaart als local in te stellen. als ik de settings daarna weer terugzet (linksys op dhcp en vaste nic op 192.168.0.1) staat het internet delen icoontje nog wel op de lynksys maar hij deelt niks (xbox en mediapc gateway en dns op 192.168.0.1).

moet ik nog een dns en gateway op de vaste nic in mijn pc instellen of niet?
Of heeft iemand nog andere sugesties?

Verwijderd

Ik denk dat je internet delen van ms gebruikt. In die wizzard is je draadloze netwerk kaart je externe kaart. Je andere is je interne kaart.

Standaard geeft die wizzard je interne kaart een ip (ik dacht 192.168.0.1) als je externe kaart (wireless) ook in deze 192.168.0.x reeks zit, gaat het nooit werken. De externe reeks veranderen is dan de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ze zitten beide in de reeks 192.168 maar de linksys verbinding zit op 192.168.1.XXX
de vaste zoals vermeld op 192.168.0.XXX.

Wat voor range stel je voor dan ?

Verwijderd

da's geen probleem (mits je subnetmaks 255.255.255.0 is, maar dat zal wel).

Verder niets instellen, gewoon alles op automatisch ip zetten. De enige fout die je dan nog kan maken is welke netwerkkaart extern zit en welke intern.

Verwijderd

Topicstarter
zal het daar wel aan liggen,
Thnx voor de hulp iig

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mag ik je hierbij even complimenteren (het is immers nationale complimentendag) met de pakkende titel? Waar anderen zich vermoeien met vele details in hun topictitel en een ingewikkelde beschrijving van het probleem heb jij de titel der titels bedacht die op treffende wijze jouw probleem beschrijft (en die van alle anderen): "Oplossing voor beschreven situatie". _/-\o_

De enige concrete bijdrage die ik lever is het kicken van de topic waardoor je kans op een oplossing groter is. 8)

Welkom en succes op GOT! :) :+

Dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je complimentje (ik zal het maar niet sarcastisch opvatten),
heeft weinig zin om hier een zinnige titel voor te verzinnen aangezien mensen toch het verhaaltje moeten lezen om er iets zinnigs op te kunnen zeggen.
En hij trekt zo te zien wel de nodige aandacht ^^
Pagina: 1