Providerkeuze: ADSL + Bellen goedkoper dan zonder bellen

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
Ik zit met dillema. Ik wil voor m'n appartementje internet. M'n eerste plan was om internet te delen met de buren, maar dat wil niet helemaal lukken. Echter is de kabel al ingebruik door iemand.

Ik heb wel een eigen telefoonlijn, dus wil ik aan de ADSL (is aansluittechnisch makkelijk).

Echter is deze lijn niet aangesloten momenteel. Nu ben ik aan het rondkijken, maar overal (in de hele kleine lettertjes) moet je ~10 extra per maand betalen als je geen kpn abbo hebt. Echter, een internet+bellen kost vaak maar 5 euro p/m extra, en de aanbiedingen vliegen daarvan ook nog eens op je oren.

Nu ben ik dus geneigd om een dergelijk abbo af te sluiten. Of zit er nog een addertje onder het gras (bv; er is een bepaald minima wat je moet verbellen).

http://www.adsl.nl verschaft niet echt heel veel duidelijkheid. Internetten.nl is een stuk duidelijker, maar geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

Specs

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Je hebt sowieso een kpn-verbinding nodig bij ADSL. Dit is zo'n 9 euro per maand.
Het kan inderdaad zo zijn dat als je een ADSL+BEL-abonnement neemt, dat je dan goedkoper uitbent dan ADSL + KPN-lijnhuur.
Meestal klopt dit ook wel gewoon, maar het kan natuurlijk nooit kwaad op inderdaad de kleine lettertjes te lezen. Een minimum aan belkosten per maand lijkt me heel sterk, maar het kan wel zo zijn dat je uitzonderlijk hoge telefoonkosten krijgt (hoog tarief). :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
krvabo schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:05:
Je hebt sowieso een kpn-verbinding nodig bij ADSL. Dit is zo'n 9 euro per maand.
Da's niet zo, bij bijvoorbeeld Tiscali of Speedlinq kun je ook een new-line-service nemen, je betaalt die 9,95 extra dan wel, maar niet aan KPN :)
Persoonlijk zou ik in jouw situatie dan ook kiezen voor een Tiscali abonnement incl. telefonie, bel je dag en nacht gratis :)

//

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

man-o-script schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:13:
[...]

Da's niet zo, bij bijvoorbeeld Tiscali of Speedlinq kun je ook een new-line-service nemen, je betaalt die 9,95 extra dan wel, maar niet aan KPN :)
Persoonlijk zou ik in jouw situatie dan ook kiezen voor een Tiscali abonnement incl. telefonie, bel je dag en nacht gratis :)
Mja goed, either way, je betaald standaard 9+ euro meer per maand als je nog geen lijn hebt, aan wie dan ook :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Dat wel :P

Mag hier niet spammen voor m'n eigen winkel, maar addertjes zijn er niet.
Tiscali T4:
U ontvangt een GRATIS modem (t.w.v. € 99,-), u betaalt GEEN aansluitkosten (t.w.v. € 74,95), u heeft GEEN datalimiet en ontvangt gratis Tiscali.antispam! Indien gewenst, kun u uw ADSL-verbinding professioneel laten installeren door een monteur voor slechts € 29,95! (i.p.v. € 69,00).

Nu inclusief 3 maanden lang Tiscali Telefonie op proef! Bent u tevreden, dan ontvangt u nogmaals 3 maanden gratis Tiscali Telefonie, daarna betaalt u slechts €4,95 per maand.
Tiscali Telefonie is 24 uur per dag GRATIS bellen naar vaste nummers in Nederland, zonder starttarief *. Met GRATIS voicemail en nummerweergave, gewoon op uw huidige toestel!

* Bellen is GRATIS en zonder starttarief naar vaste nummers in Nederland, m.u.v. betaalde servicenummers, op basis van een Fair Use Policy.
Totaal betaal je dan per maand €14,95 abo kosten + €9,95 lijn kosten en na totaal 6 maanden ga je €4,95 extra betalen voor de telefonie, waar je verder weinig belkosten aan zult hebben.
Zie deze pagina. Voordeel bij Tiscali is dat je geen eenmalige kosten betaald voor aansluiting van de KPN lijn, wat bij andere providers vaak wel is :)

//

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
Ja, ik kwam eigelijk ook op tiscali en speedlinq uit, dat zijn de enigste providers die wat duidelijk aangeven. Alleen speedlinq rekent voor een new line service 50 euries; alleen hebben ze een snellere upload.

Specs

Pagina: 1