Toon posts:

Vraag & aanbod : beoordeling van -2 terecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft:

http://tweakers.net/aanbod/userstats/124837

Hij geeft negatief commentaar op het feit dat ik de pc heb verkocht voordat de veiling is gesloten. Echter staat er duidelijk in mijn advertentie dat de koper die belt de pc krijgt voor 550 euro (ja, het is net een belspel ;)). Ik heb niet eens eerder de kans gehad om de advertentie aan te passen nadat het verkocht was aangezien ik meteen door moest naar werk en nu pas voor het eerst alles controleer...een beetje zonde om daardoor een beoordeling van -2 te krijgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Aangezien ik degene was die het meeste geboden had, had ik toch op zich een signaal verwacht van: ik heb een bod binnen van 600 euro (om maar iets te noemen), ga je hier overheen?
Als ik het goed heb is het voor de aanbieder bovendien onmogelijk contact op te nemen met een bieder, maar krijgt de bieder na afloop van de veiling een mailtje dat hij zelf contact moet opnemen met de verkoper?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan niet :|

[ Voor 79% gewijzigd door Crash op 01-03-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:52:
[...]

Als ik het goed heb is het voor de aanbieder bovendien onmogelijk contact op te nemen met een bieder, maar krijgt de bieder na afloop van de veiling een mailtje dat hij zelf contact moet opnemen met de verkoper?
Als het goed is kan je via gebruikersprofiel een email sturen, maar dat is het probleem in dit geval niet. De bieder heeft de advertentie niet goed gelezen...ik geloof dat ik toch echt duidelijk ben geweest. Overigens geen id of een mod dit kan aanpassen of niet, aangezien dit mijn eerste dubieuze beoordeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Wat ik bedoel is dat een bieder sowieso niet kan verwachten dat jij hem contacteert op het moment dat je systeem verkocht is :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:01:
Wat ik bedoel is dat een bieder sowieso niet kan verwachten dat jij hem contacteert op het moment dat je systeem verkocht is :)
Ok, bedankt voor de verheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb de ad enigszins gevolgd en er stond inderdaad vanaf het begin duidelijk in dat een beller het systeem direct kon ophalen voor de startprijs van de veiling. Dat Nitroglycerine dan niet belt maar stug gaat bieden is natuurlijk zijn keuze, alleen moet je er dan niet versteld van staan dat het systeem snel verkocht is aan een ander die wèl - zoals gevraagd wordt - opbelt... en dan uiteraard al helemaal geen negatieve beoordelingen gaan uitdelen.

Bovendien staat als ik me niet vergis in de V&A voorwaarden dat zowel verkoper als koper niet geboden zijn aan de veiling...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk verhaal. Bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

In mijn opinie was de beoordeling zeer terecht, aangezien er bepaalde verwachtingen werden geboden. Maar als de admins in "al hun wijsheid" beslissen dat een aanbieder van een advertentie geen rekening hoeft te houden met bieders, dan opteer ik ervoor om die hele veiling eruit te slopen. Waarom veilen als je als je vervolgens geinteresseerden links laat liggen.

Maar weer gerust e-form, ik zal nooit of te nimmer meer een user review over jou indienen, aangezien ik ongeacht wat je in de toekomst eventueel zou aanbieden, geen product van je wil kopen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst hou je je niet aan de voorwaarden, en vervolgens kom je nog even je gal spuwen en de admins flamen :?

reviews: Tweakers.net FAQ
Een goede user survey, hoe doe ik dat nou het beste?

Per transactie mag je één beoordeling indienen. De beoordeling dient over de gehele transactie te gaan. Beoordeel dus geen afzonderlijke artikelen. Zorg ervoor dat je altijd netjes blijft met de formulering van je beoordeling; met vloeken en schelden kom je nergens en dit zal dan ook leiden tot het verwijderen van je survey. Zorg ervoor dat je een realistisch cijfer geeft wanneer je een beoordeling afgeeft. Het is bij een correcte levering van een aankoop bijvoorbeeld niet direct nodig om een +2 te geven en hetzelfde geldt natuurlijk ook als je een negatieve beoordeling wil geven: zorg ervoor dat het gegeven cijfer voldoende onderbouwd is. Belangrijk is ook dat de beoordeling in een survey in verhouding staat tot hetgeen is voorgevallen, dat de survey eerlijk is.
De user survey is voor het beoordelen van transacties, niet voor het ventileren van meningen over advertenties of het verloop daarvan. Lijkt me toch duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:30:
[quote]Nitroglycerine schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:22:
In mijn opinie was de beoordeling zeer terecht, aangezien er bepaalde verwachtingen werden geboden. Maar als de admins in "al hun wijsheid" beslissen dat een aanbieder van een advertentie geen rekening hoeft te houden met bieders, dan opteer ik ervoor om die hele veiling eruit te slopen. Waarom veilen als je als je vervolgens geinteresseerden links laat liggen.

Maar weer gerust e-form, ik zal nooit of te nimmer meer een user review over jou indienen, aangezien ik ongeacht wat je in de toekomst eventueel zou aanbieden, geen product van je wil kopen.
Your loss. Het was een goedkope pc, en voor jou 10 anderen...ook in de toekomst. Je had gewoon moeten bellen ;).

Gesloten zaak. Bedankt admins.
Pagina: 1