[XP] MsConfig -> Opstarten: leeghalen

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Hoi,

Ik heb ooit een keer geleerd dat het tablad Opstarten onder Msconfig, laat zien welke 3th party software er mee opstart als je de pc aanzet. Ik vink hier alteid bergen met rotzooi tooltjes ed. uit. Maar ik zou liever zien dat ik die helemaal uit die lijst kan verwijderen. Ofwel dat ik degenen die ik uitvink ook werkelijk niet meer zie.

En zijn er nog andere plekken waar je kunt zien wat er allemaal mee opstart? incl Windows elementen? en kan ik die Windows elementen dan ook uitschakelen/verwijderen?

Ik ken het tooltje XPLite, Dit deinstalleerd (let op: DEinstaleerd dus niet uitzetten of onzichtbaar maken) allemaal winows elementen. zoals vergrootglas, accebility tools, mouspointer, kladblok, wordpad, outlook X,enz enz enz ik denk wel zo'n 100 ellementen. Nu vind ik dit tooltje een beetje duur om "zomaar" aan te schaffen. Ik had namenlijk gehoopt dat Microsoft hier zelf ook een manier voor aanbied(*kuch*), of dat er mischien een een gratis tooltje is waar dit ook mee mogenlijk is. Ik ken ook Tweakui maar dit maakt die Windows elementen alleen onzichtbaar. hij DEinstalleerd het niet.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar goede beheer tools/pakketen. Ik wil gewoonweg alles zelf kunnen regelen. Natuurlijk heb ik mezelf al wurm gezocht en ik denk dat ik wel zo'n 15 progjes heb kunnen vinden die ik waarschijnlijk wel zou kunnen gebruiken. Maar je weet dat niet elk tooltje het zelfde werkt en dat sommige tooltje eigenlijk iets anders doen als dat ze vertellen.

Dus als iemand Tips heeft of mischien van die tooltjes Getest heeft dan hoor ik het graag.

denk aan (register,MBR,config.sys)

FreeReef.nl

Verwijderd

Regedt32, dan naar HKLM en HKCU - > software, microsoft, windows, current version, run staat ze.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

het eerste wat in me opkomt is hijackthis

laat ook alles zien wat opstart en je kunt uitklikken. freeware (en antiswyware tool), dus geen barrierre om het even uit te proberen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:34:
Regedt32, dan naar HKLM en HKCU - > software, microsoft, windows, current version, run staat ze.
Thanks !!!!! !!!!!! !!!!! !!!!! Heel fijn om te weten!!!!!!!!!!!!!!
leuk_he schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:39:
het eerste wat in me opkomt is hijackthis

laat ook alles zien wat opstart en je kunt uitklikken. freeware (en antiswyware tool), dus geen barrierre om het even uit te proberen.
K ben het nu aan het proberen :)

FreeReef.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Met nLite kan je een installatie CD maken waarbij je zelf dingen eruit kunt strippen. Maar dan moet je XP wel opnieuw installeren, helaas