[ASP.NET][SP2007] Custom SqlMembership

Pagina: 1
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51
Ik ben bezig met een project voor Sharepoint 2007.
We gebuiken naast Windows Authentication ook Forms authentication.

Voor dat laaste wil ik de ASpNetSqlMembershipProvider Customizen.
De basis werkt, dat wil zeggen dat aangemaakte users (met de asp.net configuration tool)
kunnen inloggen.

Echter, ik wil vanuit mijn webpart de ValidateUser method overriden. Voor zover ik weet is het voldoende dat in de web.config als standaard provider de custom provider staat ingesteld.
Ik hoef dus de custom provider niet te instantieren. Het aanroepen van membership.ValidateUser(...)
zou voldoende moeten zijn om mijn custom membership te gebruiken.

nu krijg ik op de aanroep echter de volgende fout:

Visual Basic .NET:
1
2
3
An exception of type 'System.Configuration.ConfigurationErrorsException' occurred in System.Web.dll but was not handled in user code

Additional information: The connection name 'LocalSqlServer' was not found in the applications configuration or the connection string is empty.

De connectionstring staat wel degelijk gedefinieerd in de web.config (ik kan immers ook inloggen!), maar op de een of andere manier laat de web.config niet goed in of zo ??? :?

ook als ik zelf probeer de inhoud van de web.config op te vragen middels

Visual Basic .NET:
1
system.Web.Configuration.WebConfigurationManager.OpenWebConfiguration("\").RootSectionGroup.Sections.Item("connectionStrings")

Dan krijg ik steevast 0 connectionstrings terug |:(

Iemand dit ook wel eens gehad en weet wat eraan te doen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

En post de web.config dan eens?

Dit heb ik in één van mijn projecten staan:
XML:
1
<add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=servername;Initial Catalog=dbname;user id=xxx; Password=xxx;" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 13:51
Inmiddels opgelost.
Omgeving heeft 3 web.configs en een van de drie miste dus gewoon inderdaag de connectionstring.

Die stond uit gequote ... 8)7

GamiQ, de game notes app met game maps!