Toon posts:

Realtek RTL8029(AS)PCI Ethernet NIC werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Realtek RTL8029(AS)PCI Ethernet NIC
werkt @@#%%$%**-me niet. Ik draai win98SE. Ik kan hem wel installeren en opstarten. Op dat moment heb ik in de tcp/ip instellingen nog geen ip-adres opgegeven. Hij staat dan dus standaard op "automatische een ip-adres verkrijgen". Als ik dan winipcfg run zie dat er een ip-adres (iets met 169......weetiknietmeer Met subnetmask: 255.255.255.255)is toegekend aan zichzelf. Dit is volgens mij nieuw in win98se.

Vervolgens geef ik hem het ip-adres 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0(ja,ja een beetje groot)
Mijn huisgenoot heeft 192.168.0.2 en hij ziet zich zelf in het netwerk...

Bij identificatie staat gewoon alles goed
naam en workgroup staan gewoon goed.
Ok, dan ga ik rebooten en stopt hij meet booten op het moment dat windows geladen wordt. Ik kan dan alleen nog maar opnieuw opstarten in safe-mode en de nic verwijderen en dan weer opstarten. Dan begint het gezeik weer opnieuw.

Wie heeft hier eerder problemen mee gehad want ik wordt helemaal gestoord!
Ter informatie, het heeft allemaal al prima gewerkt.

Verwijderd

Ik, je moet ze niet van floppy meer gebruiken die drivers, maar onder WinSE kun je ze automatisch laten zoeken....dan herkent die hem wel, die floppy's die er bij zaten zijn eigenlijk voor 95.... http://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

Gooi alle protocollen weg bij Netwerkomgeving, gooi je driver weg en installeer de protocollen (tcp/ip en evt. nog andere) en je Realtek driver opnieuw. Dan zou het moeten werken.

Probeer anders een een nieuwere driver te krijgen voor je netwerkkaart.

Verwijderd

Je kunt het beste alles in je netwerkomgeving weggooien en dan windows alles automatisch laten doen. Een 8029 moet meteen werken in 98SE anders is de kans heel klein dat je hem aan de praat krijgt. Natuurlijk wel een IP toekennen eraan.
Na het rebooten kan het booten wat langer duren omdat hij een ip wil hebben en iets op het netwerk gaat zoeken. Wacht dus echt een stuk langer dan normaal voor je denkt dat hij gecrasht is. De timeout is 28 seconden, maar meestal duurt het nog langer

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

ehm dit lijkt meer op een hardwarematig probleem. Weetje zeker dat er niet twee dingen op 1 irq zitten? Want dat probleem hadden wij eerst ook, geen uitroeptekentje ofiets, maar toch een conflict.
Wat voorn mobo heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Looskuh,
Ik heb een abit be6 mobo.....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
lijkt meer op een hardwarematig probleem.
Die kans is klein, denk ik. Volg de raad van Revolution eens op, of beter: install Windows opnieuw.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waar ik met die kaart ook problemen mee had is dat ie niet werkte in het laatste (=onderste, dus degene die geshared is met het isa slot ernaast) PCI slot. probeer eens een ander PCI slot..

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat ik dit probleem ter sprake bracht heb ik iedere keer als ik mijn nic opnieuw installeerde het hele netwerk leeggehaald en bij het herinstalleren worden deze onderdelen direct weer teruggezet.

Ik ga alle andere opties ook eens proberen.

• lekkerliegen
  • Laatst online: 23-08 18:38

lekkerliegen

Think about it

Ik heb hier ook een probleempje met deze kaart.. installeert perfect onder windows ME, en via het LAN het internet op gaat prima, maar het lokale netwerk is niet te zien binnen de netwerkomgeving.. ook zichzelf ziet ie niet in de lokale werkgroep..

Ik heb natuurlijk wel alle benodigde protcollen geinstalleerd, client voor ms netwerken en bestands en printerdeling..

iemand een id?? (behalve een nieuwe netwerkkaart halen)

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Als het goed is zit er een diagnoseprogje bij de drivers van Realtek, haal het anders ff van hun site. Bij mij bleek er een geheugenadresconflict te bestaan wat windhoos niet als probleem zag maar wel weigerde de kaart te laten werken.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Lijkt me inderdaad verkeerd PCI slot gebruikt. Maar jah.. hier is dat kaartje zo mak als een lammetje, werkt altijd. Probeer dus in ieder geval niet PCI-slot1 te gebruiken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 22:07 schreef Plux het volgende:
Ik heb hier ook een probleempje met deze kaart.. installeert perfect onder windows ME, en via het LAN het internet op gaat prima, maar het lokale netwerk is niet te zien binnen de netwerkomgeving.. ook zichzelf ziet ie niet in de lokale werkgroep..

Ik heb natuurlijk wel alle benodigde protcollen geinstalleerd, client voor ms netwerken en bestands en printerdeling..

iemand een id?? (behalve een nieuwe netwerkkaart halen)[/quote]IP adres toekennen met subnetmask 255.255.255.0 en dan toevoegen aan het HOSTS bestand op alle computers.

( Staat in de \WINDOWS dir )
En natuurlijk wel allemaal in dezelfde workgroup zetten.. ;)

Dan bij Netwerk, eigenschappen, Bestand en Printerdeling MS netwerken, de waarde voor "lm announce" (of Lanmaster automatische aankondiging of zo, ik heb hier Windows in't engels..) op ja of yes zetten.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Hey!!

Gisteren had ik soortgelijke problemen... Twee computers (Win 98SE & Win ME..), ze konden zichzelf wel zien, maar elkaar niet. Daarnaast kon één van de twee kaarten (3Com EC905 TX) zichzelf niet pingen... D8 aan hardware probleem, maar feitelijk gaat het erom dat je in 'winipcfg' wel de goede netwerkadapter hebt staan (en niet PPP adapter, want juist dan werkt ie niet...)

Check dat eerst even... Ik had daar twee adapters staan (3Com & PPP), maar ik kreeg 'm niet van PPP naar die #Com.. dus even een tweede netwerkkaart geinstalleerd en toen de eerste (die 3Com dus..) erafgehaald... en het probleem was opgelost. Nu werkt die tweede kaart perfect en heb ik bij de tweede computer hetzelfde gedaan..

Resultaat: een werkend netwerk.

S6... (bovenstaand is misschien ietwat onduidelijk.. mail maar als je meer wilt weten!)

Jaap

Verwijderd

Ping je netwerkkaart eens!!

ga naar start en dan run
ping 127.0.0.1

Als je dan reactie terugkrijgt dan weet je zeker dat ie niet gewoon overleden is.....

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 juli 2000 20:59 schreef mikeo het volgende:
Looskuh,<BR>Ik heb een abit be6 mobo.....[/quote]Hoi, ik heb ook liggen k*tten met een be6 en een realtek nic. Het lag er bij mij aan dat de nic het niet deed als hij in pci4 (of pci5) zat met een andere pci kaart in de pci5 (of pci4). Als je hem in pci1 2 of 3 doet werkt het wel. Ik heb hierover ook Abit aan de lijn gehad en zij bevestigden het probleem met het gebruik van pci4 en 5. Oh ja, ook bij mij zag ik de realtek kaart gewoon in windows maar kon hem alleen niet gebruiken, windows opstarten duur heeel lang en daarna stond er een uitroepteken in de apparaatmanager met de melding: kan apparaat niet starten ....enz.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
ik heb ook zo'n netwerkkaart en daar heb ik ook problemen mee gehad. Ik heb toen andere drivers geinstalleerd (Winbond W89C940) en toen was alles goed.

Effe zoeken op www.driverguide.com ofzo...
login: drivers
pass : all

edit:

ik heb de drivers hier trouwens, kan ze wel mailen... is maar 15k

Verwijderd

je moet voor een netwerk ipx/spx protocollen gebruiken. en netbios over ipx inschakelen kiezen.
dan doet ie het wel

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Er is idd een patch voor die Realtek kaarten en vooral diegene die jij hebt... :)

Ik heb er namelijk ook een en die werkt verder prima. De standaard drivers die op windows bij mij had geinstalleerd was die van de Realtek maar heb ook ondervonden dat de drivers van PCind3 het ook doen (beter zelfs) met deze kaart, dus probeer eens zou ik zeggen :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Ik heb ook 3 a 4 van die Realtek kaarten. Vaak moet je alles gewoon nog een keer nalopen en alle pc's opnieuw opstarten.
Als je de andere pc dan nog niet ziet kan het ook een gaar bnc stekkertje zijn of een slecht contact met de aansluiting (vettig?)

Ze doen het bij mij altijd.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Ken oowk zijn da je GFD tweeking device 2 hept, die zijn daaro nie compatible meej

I see dead pixels...

Verwijderd

toevallig bestanden delen aanstaan ?? ;)

you'll never know he ...
maarre.. probeer idd eenst irq's / interrupts handmatig te veranderen .. sosm toch conflict zonder ! nl ..
Pagina: 1