Toon posts:

XP opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer van mijn dochter vertoont opstartproblemen. Laat ik voorop stellen dat ik de FAQ over opstartproblemen van BalusC heb gevonden en gedeeltelijk heb gelezen,ie relevante zaken. Niettemin kom ik er nog niet helemaal uit.

Mobo ASROCK K7SX8+ AMD ATHLON XP 1800+
512MB Kingston ValueRam
VertoMX440SE video card
harddisk 40GB WD400
WinXP prof.

De problemen zijn zeer verschillend, vaak loopt de PC gewoon vast of vertoont een blokkerig beeld (gekleurde blokjes) als er uberhaupt opgestart kan worden. Memtest loopt vast op test #2. Formateren startpartitie loopt van op xx% Vaak start de PC wel, de harddisk draait dan enige tijd en stopt dan, monitor blijft in de standby stand staan dus geen beeld. Hij kan ook al hangen voor of na de POST.Beepjes:geen.

Fans draaien goed, spanningen zijn OK.Smart Status OK. temp. is CPU is 52c, 28c FSB aangepast 100MHz mobo.Videokaart en harddisk vervangen maakt niets uit de problemen blijven. De zaak is nooit overgeclocked geweest.
Juist daarom kan ik maar een ding nog bedenken en dat is dat het geheugen (of een deel daarvan) defect is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 14:27 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Dan zal je eens moeten proberen (een) ander(e) stikje(s) erin te draaien, misschien mogelijk om ergens te lenen? Als dat volgens jou de enige mogelijkheid is dan zal dat ook de enige oplossing zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:03:
Dan zal je eens moeten proberen (een) ander(e) stikje(s) erin te draaien, misschien mogelijk om ergens te lenen? Als dat volgens jou de enige mogelijkheid is dan zal dat ook de enige oplossing zijn ;)
Zou jij mij een plakje lenen in een PC die problemen geeft? :+ Ik ga morgen wel 256MB kopen of uit te testen.Overigens heb ik ook gemerkt dat het eruit halen en weer terugplaatsen van PC wel doet opstarten, maar de problemen niet weg zijn!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 14:08 ]