Toon posts:

[Sitecom WL114v2] krijg wel ip-adres maar kom niet in router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hier een Sitecom wireless broadband router WL-114v2. Deze router heb ik van iemand gekregen en is dus niet nieuw.
Ik sluit de router aan op het kabelmodem en de pc op de router.

Als ik nu internet explorer open zou als ik 192.168.0.1 intyp in de adresbalk in het configuratiescherm van de router moeten komen. Echter ik krijg dan de melding pagina kan niet weergegeven worden.

Als ik bij mijn netwerkverbindingen kijk zie ik dat ik wel een ip-adres toegewezen krijg. Namelijk 192.168.0.118. Via een dos prompt kan ik deze echter niet pingen.

Ik heb firewalls en anti virus software op deze pc uitgezet. Ook heb ik verder geen netwerkprogramma's draaien. Tevens heb ik een andere router geprobeerd. Deze werkte wel goed. Dus het ligt ook niet aan de gebruikte kabels. Ook heb ik de router gereset.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Maak je gebruik van een proxy?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik maak geen gebruik van een proxy.
Op de router brandt het link lampje ook gewoon.

Ik zal zo nog wat meer info posten!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook een return factory defaults gedaan? Een 118 als begin ip lijkt me wat apart, weet ik niet precies hoe dat gaat bij sitecoms echter. En wat krijg je als je de 168.192.0.1 pingt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03 14:16
ga eens naar start, uitvoeren, typ cmd, typ ipconfig, kijk wat je standaard gateway is en probeer met dat ip adres de router te benaderen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een paar screenshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/3/1/t_ScreenHuntem_bfb0630.gif

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/3/1/t_ScreenHuntem_19398f3.gif

Afbeeldingslocatie: http://img03.picoodle.com/img/img03/7/3/1/t_ScreenHuntem_75c1de5.gif

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 15:18 ]

Verwijderd

Kan je de router pingen? --> ping 192.168.0.1

Plaatjes werden niet weergegeven.
Reset je router is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 15:19 ]

• Maikel64
Kun je wel andere websites openen? Heb je de router direct via een kabel aan je pc gehangen, of zit deze nu via bijvoorbeeld een modem? Geef a.u.b. ook ff wat info over de aansluiting e.d.

Probeer eerst anders een je loopback adres te pingen (127.0.0.1 en daarna anders je eigen ip adres)

[ Voor 21% gewijzigd door Maikel64 op 01-03-2007 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maikel64 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:18:
Kun je wel andere websites openen? Heb je de router direct via een kabel aan je pc gehangen, of zit deze nu via bijvoorbeeld een modem? Geef a.u.b. ook ff wat info over de aansluiting e.d.
Ik heb helemaal geen internetverbinding. De router zit direct via een kabel aan de pc. Kabelmodem->router->pc.

Als jullie meer info nodig hebben dan zal ik die proberen te geven.

Bij voorbaat dank!

• Maikel64
Hoe heb je de router gereset? Soft (alleen de instellingen) of hard (via (meestal) een gaatje of knopje aan de achterkant van je router) Haal anders eens gedurende een langere periode stroom eraf.

ps. ben je heel zeker dat je de router goed hebt gereset? de manier waarop wilt namelijk nog weleens schelen per router, soms direct de reset knop indrukken, soms de reset knop ingedrukt houden wanneer de stroom er terug opo gaat)

Verwijderd

Je kunt de router even resetten: achter op de router zit meestal een opening waar je met een balpen of iets ander puntigs de reset knop kan indrukken, druk deze in en haal de stroom van de router af terwijl je de knop ingedrukt houd, stroom terug erop en wachten totdat de router lampjes 3 x geknipperd hebben en dan de knop los laten.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En met modem->PC, welk IP adres krijg je dan? Indien hetzelfde, lijkt de router nu puur als switch te werken (DHCP etc staat uit). Een reset =! factory default, veelal moet je dan reset 10sec oid inhouden om alles op default te krijgen. Ook als je alleen router aansluit, zonder modem dus, krijg je dan ook een IP?

Anders nog even andere poort proberen op de router?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Je kan hier de handleiding voor je router downloaden: http://www.sitecom.com/ma...ductid=312&version=V2;001

Verwijderd

geef je netwerkaart eens een ip adres van 192.168.1.10 en probeer het nog eens

Verwijderd

Zoals je screenshots aangeven kun je de router nu benaderen op 192.168.0.1, dit zijn aangepaste settings in je router middels resetten moet je dus via de standaard settings de router kunnen benaderen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 18:47 . Reden: typo ]

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03 09:01
Kan het niet zijn dat je kabelmodem zelf ook adres 192.168.0.1 aan je router geeft? Dit kan soms wel eens problemen geven. Koppel je router eens los en probeer eens of je gewoon de verbinding router-pc aan de praat krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws!

Alles werkt nu. Ik had al een aantal malen een harde reset uitgevoerd volgens de handleiding van de router. Daarna heb ik nog een harde reset geprobeerd volgens de manier van Kees de Jong. Hierna kon ik de router wel bereiken en in het set-up menu komen. Wat het exacte probleem nu geweest is weet ik niet, maar alles werkt.

Iedereen hartelijk bedankt voor hun hulp!

Verwijderd

Welkom hoor en fijn dat het werkt nu
Pagina: 1