[Laptop]student zoekt laptop (+/- 700 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zou naar een laptop, die rond de 700 euro is. Mijn voorkeur gaat STERK uit naar 2 modellen:

De Acer 3682 WxMI, die is rond de 550 euro, en heeft een Intel Celeron M 420 processor met 1 GB RAM. De rest ziet er ook netjes uit (en het maakt mij ook geen fuck uit of ik er op kan gamen, dus dat laat ik buiten beschouwing).

Of de Packard Bell EasyNote GN45-200, die kan ik voor rond de 700 euro hebben. Heeft een T2250 C2D processor, met 1GB geheugen en een flinkere harde schijf, en is wat lichter.

Beiden zijn 14.1", iets wat ik fijner vind (ivm het meezeulen naar school). Mijn voorkeur gaat uit naar de
Packard Bell, maar op andere fora (niet zo technisch als hier) zit iedereen te schreeuwen dat ik GEEN Packard Bell of Acer moet kopen.

Nu is mijn vraag voornamelijk:
1. Is Packard Bell zo slecht? (zo ja, hoezo?)
2. Is Acer zo slecht? (zo ja, hoezo?)
3. Welke geniet de voorkeur van jullie?

Ik vraag me gewoon af of het fanboyism is. Ik weet echt niet wat nou beter is, en google blijkbaar ook niet. Aangezien ik het niveau hier erg hoog vind, neem ik ook aan een objectieve mening te horen krijgen, en daar twijfel ik uiteraard niet aan ;)

Het probleem voor mij is vooral dat andere merken TE duur zijn. Als iemand uiteraard met een doorslaggevend argument komt WEL een Asus oid te nemen, zal ik er natuurlijk eens opnieuw over nadenken. Andere alternatieven zijn dus welkom.

Ik dank u allen alvast voor uw aandacht.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Budget weten we nu, maar wat wil je ermee gaan doen?

Met andere woorden: Wat zijn je eisen qua processor, geheugen, hardeschijf, videokaart e.d :)

Verwijderd

ik zou in ieder geval nooit een Packard Bell nemen. Die hebben altijd van die aparte onderdelen die alleen draaien met hun 'eigen' drivers(lees vieze eigen recovery cd). Dus als je dan een ander not supported os wil installeren kan je het shaken.

*vooroordeelmodus* packard bell is meer voor Noobs die bij de dixons kopen

Als je echt een goedkope laptop wil moet je een dell kopen. Die zijn er al voor 500+..

En als je echt een stabiele laptop wil hebben zou ik een IBM kopen. Ze zien er wel niet uit maar zijn wel super sterk, maar die kosten alleen iets meer..
Anders zou ik gewoon voor een Dell gaan. Mijn zusje heeft zo'n el cheapo Dell voor school en er is nooit iets mee!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 13:53 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Idd Bahhhhhh!
Packard Bell = Vies!

Ze verkopen die dingen niet voor niks ook bij de V&D en Dixons :P

[ Voor 12% gewijzigd door wimpie007 op 01-03-2007 13:49 ]

Verwijderd

Acer..
Hier thuis twee Acer laptops, tegelijkertijd gekocht, van de Aspire serie. De ene laptop moest na twee dagen worden opgestuurd wegens problemen met de muispad op de laptop, en de andere is net één dag terug van de reparatieservice voor een nieuw moederboard. Ik raad persoonlijk Acer af, en met Packard Bell geen ervaring.. ;)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Alles kan kapot.. Ik heb al een heleboel acer notebooks verkocht, en tja, af en toe gaat er wel eens wat mis. Als je het uitgebreide garantiepakket koopt (3-jaar, kost 100 euro + tas), hoef je je geen zorgen te maken. Als er iets is, is je notebook in 1,5 week weer gerepareerd terug! (dat weet ik dus uit ervaring..)

Oh, en PB wil je niet, die standaardimage zit vol rotzooi, vieze kleurenpaletten, etc etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Jester op 01-03-2007 13:54 ]

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Jester schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:53:
Alles kan kapot.. Ik heb al een heleboel acer notebooks verkocht, en tja, af en toe gaat er wel eens wat mis. Als je het uitgebreide garantiepakket koopt (3-jaar, kost 100 euro + tas), hoef je je geen zorgen te maken. Als er iets is, is je notebook in 1,5 week weer gerepareerd terug! (dat weet ik dus uit ervaring..)
ja maar zijn probleem is juist zijn budget. 3 jaar garantie = hetzelfde als 300euri extra.. dan komt je lappie nog boven de 1000 euro ;)

• GENETX
  • Laatst online: 23:33
Buurjongen heeft een Acer en dat kan ik echt afraden. In 1 jaar moet hij nu al voor de 4e keer heen. In maart loopt dat jaar af en hij is de laptop dit jaar zo'n 2.5 maand kwijt geweest... Lijkt me niet echt bepaald geweldig... Asus is goed, maar ook wat duurder (ze hebben niet echt direct budget laptopjes) maar als je daar wat voor neer teld dan heb je wel direct 2 jaar garantie en een goede laptop.

Ik denk dat je die dell 1501 wel mooi kan configureren. Gewoon zo'n coupon van internet zoeken voor korting en door te bellen er wat af lullen. Kun je een mooie laptop met 1GB, Dualcore AMD Turion, ATi Xpress X1150 krijgen. Zeker niet verkeerd! Las laatst in de PCM dat hij met een 8 cell accu zelfs 5 uur op de accu kan :)

Er was ook een mooie HP voor €730 alleen die kan ik niet terug vinden. Misschien dat je die nog kan vinden. Zit iig een Turion X2 TL-50, 1GB en een GeForce Go 6150 in. Ook een hele mooie laptop.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 01-03-2007 14:05 ]

Verwijderd

Beide afgeraden ; ook als je misschien nog er over loopt te denken om een compraq te kopen ook niet doen.

Koop gewoon een goeie laptop zoals dell.

Je hoeft geen Latitude variant te hebben dus zou ik voor een Inspiron kiezen.

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

neem bijvoorbeeld een 1501, alleen weet ik niet of je een 15'4 scherm mooit vindt. en neem geen true life, dit vind ik persoonlijk erg bagger.

Veel succes met je aankoop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:04:
Beide afgeraden ; ook als je misschien nog er over loopt te denken om een compraq te kopen ook niet doen.

Koop gewoon een goeie laptop zoals dell.

Je hoeft geen Latitude variant te hebben dus zou ik voor een Inspiron kiezen.

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

neem bijvoorbeeld een 1501, alleen weet ik niet of je een 15'4 scherm mooit vindt. en neem geen true life, dit vind ik persoonlijk erg bagger.

Veel succes met je aankoop.
I agree

Verwijderd

Jester schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:53:

Oh, en PB wil je niet, die standaardimage zit vol rotzooi, vieze kleurenpaletten, etc etc.
Natuurlijk kan alles kapot.. maar het is wel een beetje ernstig als bij een gloednieuwe laptop de mousepad niet werkt! ;)

Voor de rest alles netjes geregeld, ook extra serviceplan. Bij het vervangen van het moederboard duurde het langer dan 1.5 week, toen werd er door Acer toegezegd dat als het langer dan een maand zou duren er een nieuwe laptop zou komen.. :)

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Deze laptop bedoelde gremlin-online. Ik heb hem zelf vorige week besteld, en het is echt een erg snelle en voordelige laptop :)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• LiquidT_NL
Aangezien de boel deels door mijn ouders wordt gefinancieerd, heb ik beperkte keuze qua winkels. OF ik bestel online bij dell, of bij de dichtsbijzijnde computerboer.

Is compaq een beetje aardig? deze lijkt mij namelijk ook wel wat.

ik ben ook nog even bij dell aan het stoeien :) Ik heb wel grappige dingen kunnen samenstellen, helaas net iets boven het budget, dus dat wordt vergaderen aan de eettafel :+

Maar als je zo'n inspiron samenstelt, dan staat er iets van wireless blablabla minicard... Dat is toch geïntegreerd, dus niet zo'n los ding ofzo? Dat vind ik namelijk tamelijk onpraktisch...

[ Voor 31% gewijzigd door LiquidT_NL op 01-03-2007 16:58 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• GENETX
  • Laatst online: 23:33
Die minicard is gewoon geïntegreerd. Ik zou gewoon proberen een Daulcore te scoren. Het moet mogelijk zijn. 1 ding, blijf weg van die Celeron dingen, dat is al helemaal niks. Als ik me niet vergis kunnen ze niet eens terug klokken om energie te besparen. Dit wordt door de meesten bevestigd, echter hoor ik wle een aantal die zeggen dat dat nu wel kan..

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:28
Spaar 99 euro meer en koop deze
http://www.mycom.nl/Produ...AP026C__T2060/139483.aspx
Ik heb 'm nu een paar dagen en bevalt erg goed.
Nadeel is de videokaart maar je speelt toch geen games.
Voordeel is Vista Premium en 2 jaar garantie.

• LiquidT_NL
Shtad schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:07:
Spaar 99 euro meer en koop deze
http://www.mycom.nl/Produ...AP026C__T2060/139483.aspx
Ik heb 'm nu een paar dagen en bevalt erg goed.
Nadeel is de videokaart maar je speelt toch geen games.
Voordeel is Vista Premium en 2 jaar garantie.
daar ben ik idd ook naar aan het kijken! Ik laat het wel even weten hoe het afloopt.

• LiquidT_NL
Nou ja ik heb het advies van Shtad aangenomen, en de Asus gekocht die hij noemt. Sterker nog, deze post wordt op die laptop getypt :D Ik dank jullie allen zeer voor de hulp, ik had bijna een PB of Acer gekocht!!!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
hey,
Ik zelf had het ook niet zo op Packard Bell maar heb de gok toch gewaagd

ik heb dezelfde packard bell laptop, en nix dan lof erover hoor, alleen de harddisk is beetje traag(GN 100 heb ik)

hij is al een keer gevallen vanaf een meter hoogte en er zat een deuk in het parket, maar alleen een paar ketsjes op de hoek verder niets aan de hand stevigheid zit dus echt wel goed _/-\o_

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:28
LiquidT_NL schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:21:
Nou ja ik heb het advies van Shtad aangenomen, en de Asus gekocht die hij noemt. Sterker nog, deze post wordt op die laptop getypt :D Ik dank jullie allen zeer voor de hulp, ik had bijna een PB of Acer gekocht!!!
_/-\o_

Verwijderd

Goed dat je niet voor de Acer bent gegaan :D .

Veel plezier met je nieuwe laptop!

Verwijderd

Oke jongens, ik zit met precies hetzelfde dillema.

Maar ik heb een budget van 600 euro, en dat is dan ook de limiet (inclusief verzendkosten en alles).

Ik heb de volgende drie keuze's:

AS3682WXMi

Windows® XP Media Center Edition 2005, Intel® Celeron® M Processor 420 (1.6GHz/1MB/533MHz),
14.1TFT WXGA, 1024MB DDR RAM (2x 512), 80GB HDD, DVD-RW Dual Double Layer, 6-cell LiIon, 56K
Wired & Wireless Lan 802.11g, Intel® GMA950 128MB shared, no S-video, no IEEE-1394, no FIR, 0.3MP Orbicam,
5-in-1 card reader

Beat it
Totaal 572,39

===================================================================
AS5051AWXMi
Legitime Windows® XP Home Edition , AMD Turion™ 64 MK36 processor (2.0GHz), 14.1TFT WXGA, 512MB RAM (1x
60GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 4-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g,
no IEEE-1394, S-video, no FIR, 64MB shared
Zercom TOTAAL (incl. btw)
576,70
==================================================================
InspironTM 1501
Instapmodel voor basis PC gebruik

Totaal 568
==================================================================

Het is niet voor games of wat dan ook. Ik ga mijn normale pc vervangen met een laptop wegens redenen, het is gewoon om te surfen, word etc, msn, maar wil wel gewoon een nieuwe laptop en geen tweede hands gedoe.

Wat leuk is aan de Acer's, is de ingebouwde webcam. Alhoewel bij de AS5051AWXMi op de site staat dat er een 1,3 megapixel orbicam inzit, maar nergens terug kan vinden bij de online winkels.
Zie: http://www.acer.nl/acereu...rc=1805843985#inu57_37380

Maar zijn die Acers echt zo slecht dan, iedereen op school loopt ermee rond?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 21:30 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Mijn ervaring is dat de Acer een prima laptop is maar dat ze wat goedkoper zijn omdat er minder aandacht is besteed aan de duurzaamheid en de kwaliteit. Ik heb er zelf ook voldoende verkocht en er komen inderdaad wel ns Acer's terug met problemen.

Persoonlijk vind ik Acer een prima merk als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt. Er zijn inderdaad betere, maar die zijn in de regel ook duurder. Tis maar wat je wilt.

UNOX: The worst operating system

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik weet niet of 12" ook een optie is, maar dan zou je naar deze MSI kunnen kijken: http://81.169.162.205/nut...2-MSI_S270_White_Blue.htm

Moet wel een US toetsenbord in a 39 euro, en met de verzendkosten kom je dan op ca. 720 euro.

Voordeel: compact, mooi design, dual core proc.

Nadeel: 512 Mb intern geheugen.

Verwijderd

Hmm, mijn klasgenoten adviseren mij precies het tegenovergestelde(dat de Dell bagger zijn).

Kan iemand mij wat betrouwbare informatie geven of die Celeron al dan niet terug kan klokken, om energie te besparen?

• LiquidT_NL
Dell is niet bagger voor notebooks, standaard tech-head wannabe's :S

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10-2025
dell desktop zijn wel minder, maar laptops van dell zijn echt te doen

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 13:20
De desktops van Dell zijn ook te doen voor gewoon gebruik.

Ze zijn goedkoop en ze leveren best goed product af. Niet geheel geschikt voor een Tweaker maar daar hoeft het nu zeker niet aan te voldoen. Ik zou voor een Dell gaan in jou geval

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Sjoko schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:54:
Mijn ervaring is dat de Acer een prima laptop is maar dat ze wat goedkoper zijn omdat er minder aandacht is besteed aan de duurzaamheid en de kwaliteit. Ik heb er zelf ook voldoende verkocht en er komen inderdaad wel ns Acer's terug met problemen.

Persoonlijk vind ik Acer een prima merk als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt. Er zijn inderdaad betere, maar die zijn in de regel ook duurder. Tis maar wat je wilt.
Ditto.
Zelf hier ook een Acer. Er weinig beters te koop voor dat geld. 950 euro voor een T5500 2048MB, 160GB, webcam, 7300Go, Vista home Premium. Minpuntje is de grafische kaart, maargoed gamen doe ik toch wel thuis 8)

Oke, het is geen Sony Vaio kwa uiterlijk en 'feel', maargoed ik ga liever voor goede hardware dan een iets betere afwerking, mindere hardware (Intel 950 8)7 maar wel 200 euro duurder. Op laptops moet je gewoon erg zuinig zijn. Zelfs de allerbeste gaat kapot als je hem laat vallen.

Dus ja, het is maar waar je prioriteiten liggen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
HP Business laptopjes, werken erg fijn:
http://h10010.www1.hp.com...97-12434478-13123906.html

Anders zou je ook een kijkje kunnen nemen naar Asus laptops, die hebben 2 jaar standaard fabrieksgarantie on site en bieden vaak echt waar voor hun geld. Daarnaast weinig gekloot met software e.d., wat wel het geval is met Dell...
Pagina: 1