[BUG?] foutmelding firefox "vorige sessie herstellen"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds ik een paar dagen geleden Firefox 2.0 heb geïnstalleerd heb ik een probleempje. Elke keer als ik me PC opstart komt er dit schermpje tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/9505/foutmeldingfirefoxvorigqg5.png

Dit terwijl mijn PC niet was vastgelopen of gecrashed. Ik heb dus firefox gewoon netjes afgesloten zoals altijd.

Ik heb op dit forum wat gesearched, maar geen antwoord gevonden. Ook bij google vond ik niets nuttigs. Wel iemand met hetzelfde probleem maar veel hielp het mij niet. Heb ook zelf met firefox gerommeld maar zonder resultaat.

Ik zou dus graag dat dit schermpje niet elke keer verschijnt, iemand een idee?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
hoe sluit je FF af? door hem open te laten staan en windows af te sluiten? of door op kruisje te klikken, even te wachten en dan windows af te sluiten?

er zijn nl een aantal manieren om een app te killen, de app zichzelf laten sluiten is er 1 van, maar wanneer windows zegt 'ik ga nu afsluiten' verstuurd hij naar alle apps een andere message.
Bij die tweede krijg je dit schermpje te zien, dit omdat firefox zichzelf niet heeft afgesloten, maar dit van buitenaf is gebeurd.

trouwens geloof ik dat je in je FF prefs het gewoon uit kan zetten

[ Voor 56% gewijzigd door BasieP op 01-03-2007 13:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 10:28
Als je Firefox zelf correct afsluit moet je eens kijken of firefox.exe nog loopt in de process explorer. Indien ja, is er iets mis. Sluit hem dan manueel via de process explorer, misschien verhelpt dat het probleem.

• Regeneration
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:07:
hoe sluit je FF af? door hem open te laten staan en windows af te sluiten? of door op kruisje te klikken, even te wachten en dan windows af te sluiten?
Dat laatste, (eerst alle tabbladen afsluiten en dan) op het kruisje drukken, even te wachten en dan firefox af te sluiten.
er zijn nl een aantal manieren om een app te killen, de app zichzelf laten sluiten is er 1 van, maar wanneer windows zegt 'ik ga nu afsluiten' verstuurd hij naar alle apps een andere message.
Bij die tweede krijg je dit schermpje te zien, dit omdat firefox zichzelf niet heeft afgesloten, maar dit van buitenaf is gebeurd.

trouwens geloof ik dat je in je FF prefs het gewoon uit kan zetten
Dat laatste heb ik proberen te zoeken maar heb het niet echt kunnen vinden. Kwam niet verder dan:
Extra => Opties => Algemeem => "Als ik firefox start" => Een lege- of startpagina tonen.
BobbyD82 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:12:
Als je Firefox zelf correct afsluit moet je eens kijken of firefox.exe nog loopt in de process explorer. Indien ja, is er iets mis. Sluit hem dan manueel via de process explorer, misschien verhelpt dat het probleem.
Bedankt, goed ik zal het eens proberen.

Edit: ik zie nu dat als ik firefox afsluit, inderdaad, firefox.exe nog loopt in mijn processen. (Met ~115.000kB!)
Ik heb firefox Preloader geïnstalleerd kan dat het probleem veroorzaken. Dat die Preloader altijd firefox op de achtergrond blijft laten draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 01-03-2007 13:27 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ofzoiets schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:22:
Bedankt, goed ik zal het eens proberen.

Edit: ik zie nu dat als ik firefox afsluit, inderdaad, firefox.exe nog loopt in mijn processen. (Met ~115.000kB!)
Ik heb firefox Preloader geïnstalleerd kan dat het probleem veroorzaken. Dat die Preloader altijd firefox op de achtergrond blijft laten draaien?
Dat komt idd door de preloader. Ik heb het probleem nu ook. De hele bedoeling van de preloader is dat deze het firefox proces in het geheugen laat staan.
De oplossing die ik heb gevonden is om naar about:config te surfen en de waarde van browser.sessionstore.enabled op false te zetten. Of het werkt kom ik achter wanneer ik mijn computer opnieuw opstart.

• Regeneration
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:36:
[...]

Dat komt idd door de preloader. Ik heb het probleem nu ook. De hele bedoeling van de preloader is dat deze het firefox proces in het geheugen laat staan.
De oplossing die ik heb gevonden is om naar about:config te surfen en de waarde van browser.sessionstore.enabled op false te zetten. Of het werkt kom ik achter wanneer ik mijn computer opnieuw opstart.
Heb het veranderd en mijn PC opnieuw opgestart en het werkt! De foutmeldingvenster komt niet meer tevoorschijn. Alleen nu als mijn PC een keer echt crash kan ik niet meer "de vorige sessie herstellen".
De oplossing is dus of mijn Preloader weggooien of;
Naar about:config te surfen en de waarde van browser.sessionstore.enabled op false te zetten.

Denk dat ik voor het laatste kies. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Probleem is hierbij opgelost.
Pagina: 1