Toon posts:

Onbekende aansluiting. Wie kent deze..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een firewirekaartje gekocht voor in mijn laptop. Mijn keus is gevallen op een conceptronickaartje met zowel Firewire als USB2.0. Het kaartje werkt prima en doet wat de verpakking beloofd (qua firewire) dus verder geen klachten.
Echter wel een vraag:
Op de foto hieronder zie je het kaartje met in het midden de USB aansluiting en aan de rechterkant de firewireaansluiting. De aansluiting aan de linkerkant kan ik echter niet thuisbrengen.
(afbeelding verwijderd...)

De handleiding, de FAQ op de site en de verpakking hebben het geen van allen over deze aansluiting. Ook niet over de kabel die erbij wordt geleverd.
De stekker aan de kant van het kaartje lijkt een tweepolige aansluiting en deze komt uit in een standaard USB aansluiting. (hij zou een lus met de naastgelegen usbpoort kunnen maken :? maar dat heetft totaal geen zin)

Ik kan het nut en de functie van deze kabel en aansluiting niet thuisbrengen wellicht dat één van jullie een idee heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 20:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te zien is het een stroomaansluiting. Die vind je nog wel eens op kaartjes met USB en firewire om ervoor te zorgen dat stroomslurpende apparaten van genoeg stroom voorzien kunnen worden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Externe 5V-voeding zodat je apparaten die meer dan 500 mA nodig hebben kunt aansluiten wellicht?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:32

Theo

moederbord

Het is inderdaad een stroomaansluiting. Ik heb hier bij ene oude laptop een usb kaartje liggen, en daar zit ook zo'n aansluiting op voor extra stroom.

Deze stroomaansluiting zal je niet nodig gaan hebben als je geen extrerne HD's oid gaat aansluitgen op de usb/firewire

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik heb een identieke kaart , 2 x USB 2.0 vanuit een PCMCIA adapter. Daar zit ook zo'n spanningsaansluiting bij. Mbv een verloopstekkertje en kabeltje past die op de keyboard/mouse aansluiting achterop de laptop om zo voldoende stroom aan de USB 2.0 aansluitingen te kunnen leveren.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Hoeveel heb je voor dat kaartje betaald en waar heb je hem gekocht? En is die USB aansluiting USB 2.0 :) ?

En het is inderdaad een externe stroomaansluiting.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ThinkPadd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:13:
Hoeveel heb je voor dat kaartje betaald en waar heb je hem gekocht? En is die USB aansluiting USB 2.0 :) ?

En het is inderdaad een externe stroomaansluiting.
Ik heb gisteren een firewirekaartje gekocht voor in mijn laptop. Mijn keus is gevallen op een conceptronickaartje met zowel Firewire als USB2.0. Het kaartje werkt prima en doet wat de verpakking beloofd (qua firewire) dus verder geen klachten.
Echter wel een vraag:
Op de foto hieronder zie je het kaartje met in het midden de USB aansluiting en aan de rechterkant de firewireaansluiting. De aansluiting aan de linkerkant kan ik echter niet thuisbrengen.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Handig! Dat scheelt weer een adapter bij gebruik externe harddisk.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:32

Theo

moederbord

neanderthaler schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:41:
Handig! Dat scheelt weer een adapter bij gebruik externe harddisk.
voor een 3.5" externe HD heb je nog steeds een adapter nodig. Voor een 2.5" HD heb je inderdaad voldoende aan een usb poort

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties... :)

Dus een voedingsaansluiting...
Vaag want het stekkertje wat erbij geleverd wordt loopt van USB naar de aansluiting dus wanneer je het kaartje zou gebruiken voor een externe HDD dan zou je één USB aansluiting (op de laptop) gebruiken om de tweede USB aansluiting (op het kaartje) te voorzien van voldoende stroom. :?

Ik geloof dus niet dat ik de aansluiting ooit ga gebruiken...
Pagina: 1