Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mondelinge toezegging tot bepaalde verlenging

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Bekende van me werkt op een afdeling waar het de regel is, eerst via uitzendbasis te werken, dan een contract bepaalde tijd en dan contract onbepaalde tijd.

Collega had eerst op die afdeling een andere functie en door reorganisatie van de functies, nieuwe werkzaamheden gekregen. Dit wordt als argument gebruikt om niet onbepaald te verlengen, maar met een jaar.

Bij aangaan werk bij de werkgever is reeds afgesproken de werkwijze zoals aangegeven in de eerste alinea. Mag men daarvan afwijken, terwijl die regel nog steeds geldt?

Ik heb in Boek 7 geen wet hierover gevonden. Is er wellicht een anderen wet die hierover uitsluitsel kan geven?

LinkedIn WoT Cash Converter

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Hoe is die regel vastgelegd? In een personeelshandboek? Dan kun je er via de OR of zo over klagen.
Wettelijk is er alleen geregeld dat je niet onbeperkt contracten bepaalde tijd kunt krijgen. (De experts vullen me hier wel aan, ik dacht zelf maximaal drie keer, daarna weg of contract onbepaalde tijd)

Een (ongeschreven) regel is iets anders dan een mondelinge toezegging. Bij dat laatste is pas sprake als een persoon expliciet toegezegd is dat hij/zij een iets krijgt. En bij mondelinge toezeggingen is het lastig e.e.a. aangetoond te krijgen, tenzij er getuigen waren (die ook echt willen getuigen).

[ Voor 9% gewijzigd door martin2005 op 01-03-2007 12:49 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wettelijk is het inderdaad: 3 contracten op rij, dan is de 4e altijd vast, en: 3 jaar op rij, dan is 't daarna altijd vast.

Aantonen van zo'n afspraak is vrijwel onmogelijk. Vrijwel altijd zal er gezegd worden dat er gezegd is dat het inderdaad de regel is, maar dat er geen harde toezeggingen zijn gedaan. Wat ook logisch is, anders zouden ze het eerste contract wel een vast contract maken.

Waarom is het precies een probleem? Zo nuttig is een vast contract nou ook weer niet?

Wat je nog wel kunt proberen is 't op de harde manier spelen: "Als jullie na anderhalf jaar nog niet weten of jullie me willen houden, zie ik dat als een duidelijk signaal".

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Gaat het over een IT-job? Gewoon dreigen op te stappen :D

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Abom schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:54:
Volgens zijn profiel niet ....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Abom schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:54:
Nooit dreigen. Gewoon doen of niet doen. En laten merken dat je bezig bent. Meer niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1