Toon posts:

Nvidia 7950GX2 BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd op meerdere forums antwoord te vinden voor mijn probleem, maar tot dus ver geen resultaat. Ik heb een probleem met de nieuwe driver 93.71.
Als ik eve online speel met twee accounts dan krijg ik na 5 a 10 minuten een blauw scherm met de melding STOP: 0x000000E7 en tussen haakjes nog een zooitje nummers, ben er inmiddels wel achter waar de melding voor staat en alleen niet wat er mee bedoeld word.
( invalid_floating_point_state )

Ik heb geprobeerd om eerdere driver versies te gebruiken, alleen krijg ik dan de control panel niet aan de praat. Dan krijg ik het wel bekende windows message met send/don't send.
Ik heb er overigens alleen maar last van bij eve online.
Hopelijk weet iemand een antwoord voordat ik de haren uit me hoofd trek.

Mijn systeem:

Dell XPS DXG061
Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2.00 GB or Ram
Windows XP32 bit
Dualcore Nvidia Geforce 7950 GX2 1 GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin ondertussen al kaal te worden...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

De foutmelding die je geeft lijkt op die van een corrupt geheugenadres of dat de software die momenteel draait ergens wat wegschrijft en het naderhand niet meer terug kan vinden of iets dergelijks. (Dit kan verergeren wanneer je 2 zware applicaties tegelijk draait zoals een spel tweemaal tegelijk met een andere account).

Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je MEMTEST een ruime nacht laat draaien?
Memtest is een programma wat gratis te downloaden is en op een bootable flop of CD te branden is.
Het programma gaat dan alle geheugenadressen een voor een aftesten... als dit éénmaal goed gelukt is krijg je 1 Pass. Probeer eens te testen totdat je 11 of meer Passes hebt.
(Ik heb uit ervaring op mijn werk gezien dat sommige modules na 9 of 11 passes ineens fouten beginnen te geven).

Daarnaast zou je kunnen kijken wat je temperaturen (Voeding, CPU, Graka) en de voltlijnen van je voeding langere tijd doen onder belasting.

Deze tests zijn dus wel allemaal voor de hardware... als dit allemaal ok blijkt kun je waarschijnlijk de conclusie trekken dat de software die je normaal gebruikt als de foutmelding optreed het gewoon niet leuk vind als er vaak geswitched word naar de desktop of wat dan ook...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat je vertelde en ben er achter dat het niet aan de hardware ligt.
Het moet dus een software probleem zijn, en ik vermoed dat het de nieuwe driver van Nvidia is.
Dus ik zal moeten wachten tot er een nieuwe driver uitkomt...
In ieder geval bedankt voor de suggestie ;-)