Toon posts:

[CSS] height: 100% loopt niet tot onderkant door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds bezig met de site voor mijn profielwerkstuk. De layout klopt nu zoals ik het wil op een ding na:

Als je kijkt op http://samchestido.nl.eu.org/ dan zie je dat de zwarte achtergrond niet doorloopt tot onder aan het scherm. Ik heb wel height: 100% aangegeven in het CSS bestand. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij sowieso doorloopt tot het einde van het scherm, en als er meer inhoud is dat hij dan gewoon stretched?

Site: http://samchestido.nl.eu.org/
Stylesheet: http://samchestido.nl.eu.org/styles/default.css

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Het html element moet nog op 100% gezet worden, dan werkt hij wel

Cascading Stylesheet:
1
2
3
html {
height: 100%;
}

[ Voor 8% gewijzigd door Fles op 01-03-2007 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh echt HEEL erg bedankt, super, zo'n snelle reply! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het enige probleem is dat hij nu verder doorloopt dan het einde van de pagina, terwijl er geen content is die verder loopt :? Rare taal, CSS...

• Fles
In welke browser bekijk je dat, bij mij in FF2, IE6 en Opera 9 wordt hij goed getoond.

[ Voor 9% gewijzigd door Fles op 01-03-2007 13:42 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Fles schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:40:
In welke browser bekijk je dat, bij mij in FF2, IE6 en Opera 9 wordt hij goed getoond.
hij ziet er goed uit, maar is dit niet

@TS:
komt omdat 100% height 100%height is, als je dus een header hebt, en daaronder een divje van 100% height, dan kom je dus op meer dan 100%.. (wat dus helemaal klopt)

wat jij wilt is direct iets wat in css standaard vrij lastig is. Een mogelijkheid is om een container te maken (heb je al) en die 100% hoog te maken. Daarin plaats je dan een ander divje, waarin je je header hebt, en daaronder een divje voor je tekst.

dit laatste divje groeit met je tekst mee, dus die kan groter worden dan de container div. In dat geval kan je die laten scrollen (overflow: auto;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Fles
De container div van de TS bevat de zwarte achtergrond. Deze kan gewoon 100% zijn. Er zit dus geen div van 100% onder de header.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Fles schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:53:
De container div van de TS bevat de zwarte achtergrond. Deze kan gewoon 100% zijn. Er zit dus geen div van 100% onder de header.
mm nu ik weer kijk zie ik het.. het divje 'cc' is de container.. (net aangepast of ben ik scheel?)

dan zie ik het probleem ook niet echt :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Hij showde bij mij niet goed, maar nu opeens wel, terwijl ik geen enkele aanpassing heb gemaakt in de code :|

Hij doet het nu in ieder geval, bedankt iedereen!
Pagina: 1