NOC management software

Pagina: 1
Acties:

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Hallo

Ik ben op zoek naar NOC management software, een applicatie waarbij je kan bijhouden welke servers je hebt, waar die staan, of ze up zijn, welke IP adressen je hebt en aan wie die toegewezen zijn en dergelijke... Eigenlijk de technische administratie van een dedi/coloprovider.

Ik heb gekeken bij http://nocmanager.net/, dit pakket heeft alles wat ik nodig heb maar wordt blijkbaar niet meer ondersteund: ik heb een demo account aangevraagd maar de link om de demo te downloaden werkt niet (en blijkt ook een exe file te zijn, het zou moeten werken onder linux ook.) Een ander pakket was nocwizard, maar de interface ziet er verschrikkelijk bagger uit.

Dat is het eigenlijk, veel meer heb ik niet gevonden. Weet eigenlijk niet precies op welke zoektermen ik moet zoeken.

Hebben jullie ervaringen met dergelijke software?

Glenn

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Volgens mij is nocwizard toch echt het pakket dat je zoekt :)

• RedShift
GrooV schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:23:
Volgens mij is nocwizard toch echt het pakket dat je zoekt :)
Heb de demo getest en inderdaad, nocwizard blijkt alle features te hebben dat ik zoek, maar jammer genoeg ziet het er allemaal een beetje rommelig uit waardoor ik snel het overzicht kwijt ben. Terwijl zo'n tool eigen net de administratie moet vereenvoudigen.

Heb eens gezocht op hotscripts en soortgelijke sites maar vind alleen maar phpsysinfo klonen, geen management suite dus.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik denk dat jij op zoek bent naar Zabbix. Het pakket is open source.

• RedShift
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:36:
Ik denk dat jij op zoek bent naar Zabbix. Het pakket is open source.
Ziet er tof uit, zal dat ook eens proberen. Een monitoring ding is eigenlijk wat ik ook nog zocht.