Toon posts:

Asus P4T-E boot niet meer (geen piep)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Asus P4T-E boot niet meer (geen piep). Gisterenmorgen heb ik nog gewoon achter mijn pc gewerkt. Gisterenavond wil ik em aanzetten, en er gebeurt totaal niets.
De fan begint te draaien, mn HD's beginnen te draaien, ik hoor geen piep, en mn monitor blijft op standby hangen.

Alle stekkers zijn goed aangesloten. De led op het mobo brand ook gewoon.
Ik heb al eens de zoekfunctie gebruikt en ik lees dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad, maar een oplossing heb ik nog niet echt gevonden. Ook heb ik de cmos battery een keer eruit gehaald en na een minuut of 10 er weer ingestopt maar dit wilde ook niet baten.
Zelfs als ik al het geheugen eruit trek, geen enkel piepje!

Wat ik daarna nog heb geprobeerd:

- alle hardware los, dus alleen de CPU + MOBO, precies hetzelfde probleem.

Raar dat dit zomaar kan gebeuren? Waar zal dit aan kunnen liggen?

Specs:

Pentium 4 1,7 ghz
Asus P4T-E mobo
Creative live! soundkaart
geforce 2 ultra video
3com 100mbit lan
4 x 256 RIMM
dvd brander, cd brander (beide philips)
maxtor 30 gig + maxtor 80 gig

Alvast bedankt voor de reacties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan in principe van alles zijn. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen waar het probleem ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ïk heb de troubleshooter al eerder doorgekeken. Echter kom ik er niet uit..
Het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn voeding, cpu of mobo? maar hoe kan mijn voeding nou opeens te weinig power hebben.. er zijn geen hardwarewijzigingen geweest

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:58:
Ïk heb de troubleshooter al eerder doorgekeken. Echter kom ik er niet uit..
Het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn voeding, cpu of mobo? maar hoe kan mijn voeding nou opeens te weinig power hebben.. er zijn geen hardwarewijzigingen geweest
Voeding kapot gegaan? Ik heb het bij iemand anders ook gezien. Daar overleed de voeding , zonder hardware wijzingingen. Heel raar, als ik met de aan/uit schakelaar van de voeding speelde sloeg het soms aan, maar dat was wel een vage remedie. Nu ik er aan denk, ik moet nog een nieuwe voeding halen voor hem :)

Overigens hoorde je wel een fan draaien, dus er kwam nog wel wat stroom uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pheno79 op 01-03-2007 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja.. de fan begint te draaien, de HD's spinnen ook op.. lijkt me niet dat de voeding kapot is? maargoed, zoveel verstand heb ik er niet van. Ik hoop in dat geval dat het mijn voeding is en niet mijn mobo of cpu..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:04:
Nouja.. de fan begint te draaien, de HD's spinnen ook op.. lijkt me niet dat de voeding kapot is? maargoed, zoveel verstand heb ik er niet van. Ik hoop in dat geval dat het mijn voeding is en niet mijn mobo of cpu..
Test dit dan eens door de voeding te vervangen, het mobo te vervangen en de cpu te vervangen.

• Pheno79
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:04:
Al is er maar 1 klein onderdeel van je voeding kapot, het zal net dat draadje zijn die de voeding aan dat lijntje geeft die bv het geheugen. Het kan dus van alles zijn. Net wat de user hierboven zegt, vervang eens wat dingen. En haal dingen als je geluidskaart etc er uit, dus probeer alles uit met het minimale aan hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal inderdaad eens een andere voeding proberen..
Aan het geheugen ligt het in ieder geval niet.
Helaas kan ik geen nieuwe CPU of mobo vervangen, omdat ik die simpelweg geen spare heb.
Dit topic kwam ik ook nog ergens tegen:

http://techrepublic.com.c...forumID=5&threadID=182632

Hebben het ook over de voeding.. Tis maar een cheap ass ding, dus laten we maar erop hopen.

Trouwens wanneer ik alle overige hardware loshaal (hd's,dvd,cd,lan,sound,video) hoor ik alleen de fan draaien op de cpu, geen enkel piepje.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe reset ik trouwens de bios door middel van die jumper? Ik kon niks vinden in de manual hierover..

• Pheno79
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:05:
Hoe reset ik trouwens de bios door middel van die jumper? Ik kon niks vinden in de manual hierover..
Ik neem aan dat je de cmos jumper bedoelt: gewoon omzetten die jumper en pc aanzetten, dan start ie ook niet, maar dan reset de bios.

• Nielson
  • Laatst online: 18:55
Pheno79 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:12:
[...]

Ik neem aan dat je de cmos jumper bedoelt: gewoon omzetten die jumper en pc aanzetten, dan start ie ook niet, maar dan reset de bios.
Nóóit de pc aanzetten met de jumper op de clear positie. PC uit doen, jumper 1 sec op de clear positie, terug zetten en dan pas de pc weer aan.

• Pheno79
Nielson schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:41:
[...]
Nóóit de pc aanzetten met de jumper op de clear positie. PC uit doen, jumper 1 sec op de clear positie, terug zetten en dan pas de pc weer aan.
Lol, dat wist ik niet, ik heb het sinds mijn eerste pc zo gedaan :D
Ze hebben het allemaal overleefd O-) :X

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is ook dat ik volgens mij geen pc speaker aan heb staan..? misschien dat als ik de speaker stekker aansluit hij wel begint te piepen? of is dat onzin..?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zult uiteraard wel de speaker aan moeten sluiten wil je er wat door horen.

Heb je het mobo trouwens al vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen spare mobo zoals ik al eerder heb laten weten.
Wat ik vanavond in ieder geval ga proberen:

- Reset BIOS met jumper
- speaker dus aansluiten en checken naar piepjes
- voeding vervangen

Jullie horen nog van me :) Bedankt iig voor alle reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, net thuis.
Wat ik heb gedaan:

- alle rim modules eruit gehaald en teruggezet.
- een elastiekje weggehaald wat onder het moederbord vast zat. Geen idee hoe die daar terecht is gekomen.

En tada, het werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem is weer terug...

Na het eruit halen en terug erin stoppen van de RIMM modules heeft ie het voor 2 dagen goed gedaan.

Tot gisteren dus. Hij begon spontaan te resetten. Dat ging nog goed, maar 5 minuten later deed ie het weer. Daarna bleef hij hangen in de POST. Daarna de pc uitgeschakeld, weer aangezet, en tada.. weer het zelfde probleem. (monitor op standby etc.)
Daarna nog eens geprobeerd de rimm modules eruit en erin te stoppen maar dat had geen zin.
Heb ondertussen een andere voeding geprobeerd maar dat haalde ook niets uit.
Iemand nog ideeen? ervaringen?
Pagina: 1