ZALMAN 9700 koelt niet goed?? denk ik...

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 12:43
Beste Lads,

Even het volgende.

Ik heb net het volgende systeempie in elkaar gezet.

CAse Thermaltake Armor 8000A
PSU Enermax Liberty 620W
Motherboard = Asus Striker Extreme
Processor = Intel Core Duo E6700
CPU Cooler ZALMAN 9700 LED
RAM 2 GIG TwinX2048 6400C4PRO
Graphics card XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 Extreme Edition
(PV-T71F-YDE (9,R))
Soundcard Creative Labs XFI Music
DVD drive= Nec 5800D
CDWriter= NEC 4570
Monitor = Dell 21 inch Triniton P1100 100mhz refreshrate 1024 768 rez
network card= onboard
Harddisk = 4x Western Digital Caviar SE WD320JS 320 GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Nou had met de Zalman lagere CPU temps verwacht, ik heb het systeem een tijd laten draaien, zonder een load, dus gewoon idle, dan hangt ie rond de hmzz 43C zo en nu heb ik revconnect draaien, die standaard er voor zorgt dat ik een 50% load heb (veel stuff in mijn download lijst), en nu ligt de temp rond de 47C 50C op beide cores. De zalman draait nu wel op 100% omdat ik de regelaar er niet aan heb hangen.

Nou vraag ik me af of dit nette temps zijn, of dat ik toch nog eens alles er af moet halen en er weer op moet monteren.

Nou ik hoop snel wat te horen

GRoeten van DrDeathhand

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:47
Het lijkt me dat je koeler niet goed gemonteerd is, want zulke temperaturen als de koeler op 100% draait lijkt me niet zo goed. Mijn cpu (AMD Athlon X2 4600) haalt die temperaturen nog niet als de koeler bijna uit staat... K denk dat je even je koelpasta na moet kijken (dit hoeft maar klein beetje te zijn) en of de montage verder goed is

• DrDeathhand
Beste Mr Inspire,

Hmzzz jah, maar dan moet je natuurlijk wel rekening houden met het fijt dat zone x4600 lager geclocked is enzo dan een E6700 he, je kan die temps enzo ook niet echt vergelijken denk ik dan.

Maar ik denk indd wel dat je gelijk hebt dat het niet goed gemonteerd is of zo, hoewel ik er toch maar echt een dun laagje paste er op heb gedaan.

Groeten van DrDeathhand

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:18
de clocks hebben er wel een beetje mee te maken, maar niet alles.

de pentium 4's zijn ook heethoofden (dit kwam door de core) terwijl een amd met dezelfde snelheid toch koeler is

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Nou had met de Zalman lagere CPU temps verwacht
Beetje onzin, die zalman dingen zijn helemaal niet zo super. Zalman staat volgens mij meer bekend om stille koelers. Als je een goede koeler wilt moet je is kijken naar een tuniq tower/infinity/ninja.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-01 17:22
Nog een keer monteren. Dat zijn stock fan tempraturen volgens mij..

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57
mijn e6400 @ 2,6 ghz zit idle ook op 47 graden met deze koeler. Ik ga ervan uit dat dat geen probleem is.

Misschien dat ik de koeler nog een keer opnieuw ga monteren.

Verwijderd

Misschien heb je een oude core duo te pakken, die lijken meer met hogere temperaturen te maken te hebben. Die van mij draait al een half jaar op hogere temperaturen. Er zijn veel meer mensen met dit probleem en niemand is er nog uit of het een uitleesprobleem is of niet.

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
bassie_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:07:
[...]

Beetje onzin, die zalman dingen zijn helemaal niet zo super. Zalman staat volgens mij meer bekend om stille koelers. Als je een goede koeler wilt moet je is kijken naar een tuniq tower/infinity/ninja.
Ik sluit me daarbij aan, bovendien valt gezien de laatste reviews ook de geluidsproduktie vies tegen zodra de fan meer toeren begint te maken. En die extra toeren heb je dus vaak nodig omdat hij anders nog slechter koelt.
Dus eigenlijk heb je hier te maken met een slecht koelende, en lawaaierige cooler van 60 euro.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• DrDeathhand
Nou lads,

Ik heb de cooler er afgehaald, alles goed schoongemaakt, mooi heeel dun laagie artec silver 5 er op geplemt, en voila madam and monsigneur, mooi standaard temps rond de 41 C idle en met een load van 50% tot 55% met onder andere Revconnect, medieval total war 2, en nog een HELE zooi andere shit hangt de temp nu rond de hmzzz 45 46 C, dus dat vind ik al een verbetering.

Maar over het geluid, dat klopt zeker, hoewel ik hem nou eigenlijk al niet meer hoor. Maar ik ga toch denk ik naar iets anders kijken.

In iedergeval dacht ik effe updatje posten.
Pagina: 1