Document beveiligen (niet mailen niet printen)

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 14:26
Hoe zou jij dit aanpakken,

ik moet een presentatie op het netwerk zetten (of website ofzo) deze mag niet gemail worden/kunnen, en niet geprint.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? zaken als screenshotjes maken en dergelijke hoe je geen rekening mee te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Niet. Zodra een bestand gelezen kan worden, kan het gekopiëerd worden, en als het gekopiëerd kan worden kan het gemaild worden.

Ik dacht dat je een PDF wel kon beveiligen tegen printen, maar dat is ook weer gemakkelijk te omzeilen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 08:06

Croga

The Unreasonable Man

Onmogelijk....

Waarom? Nou simpel: Als je een document "beveiligd" tegen dit soort zaken wordt die beveiliging altijd voor een bepaald stuk software gebouwd (bijvoorbeeld: Een Powerpoint presentatie beveiligen werkt specifiek voor Microsoft Powerpoint). Als je datzelfde document opent in een ander stuk software (bijvoorbeeld: OpenOffice) zal de beveiliging waarschijnlijk niet werken.

Zeker tegen versturen per EMail kun je geen beveiliging maken....

Ik stel voor dat je werkgever zijn werknemers gewoon gaat vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

Is het alleen voor jezelf, of moet de wereld deze presentatie wel kunnen bekijken (omdat je het over een website hebt).

Als het alleen voor jezelf is dan zou ik het bestand gewoon versleutelen.

Als de presentatie beschikbaar moet zijn voor iedereen op het internet, dan heb je toch echt een probleem denk ik... dan zou je er het beste een video filmpje van kunnen maken en deze vanaf een website streamen, denk niet dat er een 100% veilige optie bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Croga schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:32:
Onmogelijk....

Waarom? Nou simpel: Als je een document "beveiligd" tegen dit soort zaken wordt die beveiliging altijd voor een bepaald stuk software gebouwd (bijvoorbeeld: Een Powerpoint presentatie beveiligen werkt specifiek voor Microsoft Powerpoint). Als je datzelfde document opent in een ander stuk software (bijvoorbeeld: OpenOffice) zal de beveiliging waarschijnlijk niet werken.

Zeker tegen versturen per EMail kun je geen beveiliging maken....

Ik stel voor dat je werkgever zijn werknemers gewoon gaat vertrouwen...
Als het om INTERN gaat is dit helemaal fout, trouwens.
Met Lotus Notes kun je bijvoorbeeld melden dat mail niet doorgestuurd en geprint kan worden.
Exchange kan het niet zelf maar je kan daar wel een update bij installeren (een add-on eigenlijk) zodat je mensen met hun Windows Live ID (ja, hun hotmail account ja) kan laten authenticeren om datzelfde mogelijk te maken. Je moet dan wél hotmail accountjes gaan lopen aanmaken, of in elk geval iedereen registeren bij Windows Live met hun echte mailaddressen.

Handig is misschien anders maar je kan de gwenste mensen wel informeren op een manier dat ze niets door kunnen sluizen, tenzij ze screenshots gaan maken en mailen ofzo.

Een toegankelijke presentatie op een website of iets wat je doorstuurt naar klanten kun je echter vergeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 399 op 01-03-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 14:26
Was al beetje bang dat het bijna niet mogelijk is.. enige waar ik aan zat te denken wat misschien nog wel een optie is, een interne webserver en daar de powerpoint omzetten naar een flash animatie... denk dat het uitloopt op een vertrouwens kwestie..
Pagina: 1