VPN, Remote Desktop, PCAnywhere doen het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb te maken met een vreemd verschijnsel. Op kantoor staat een Windows 2000 server, en de paar medewerkers die er zitten maken wel eens een verbinding met kantoor, of via VPN (rras) of Remote Desktop en voor beheer ook wel PcAnywhere. Er draaien nog wel wat meer webdiensten op die server. Alleen, sinds een weekje ofzo, werkt alles niet meer. We hebben de router en firewall al nagelopen, maar niemand heeft toegang tot beide alleen ikzelf. Het verkeer vanaf lan naar buiten is ook geen probleem. ADSL modem geeft alles groen (hardware en diag), firewall er al tussenuit gehaald, maakt niet uit.

Bij het maken van een VPN verbinding krijg ik op de server wel 1 melding steeds terug:

Eventid 20192 - remoteaccess - warning
A certificate could not be found. Connections that use the L2TP protocol over IPSec require the installation of a machine certificate, also known as a computer certificate. No L2TP calls will be accepted.

Het is geen certivicate server, wat je ook niet echt nodig hebt voor dit soort vpn verbinding via de server. Ik kan alleen de link niet leggen waarom RDP en PCA dan ook niet werken. Ook de verbinding naar andere poorten (http) op de (web)server lopen dood. De router staat er sinds 2 maanden, evenals de firewall. Deze opzet heeft sinds die tijd prima gewerkt. Services zijn gestart die van toepassing zijn.

Mijn ervaringen met VPN troubleshooting zijn niet zo geweldig. Via Googlen kom je best veel meldingen tegen en technet al afgelopen, maar niet echt duidelijke oplossingen.

Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Marcel