Toon posts:

ACTIE MegaRAID SAS 8308ELP 8-port SAS, PCI-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben net nieuw hier en wilde wat advies.

Ik heb op dit moment de 2 volgende schijven:

IBM HARDDISK 73.4GB 3.5IN 10K RPM SAS (40K1039)

Nu zag ik een actie voor de volgende Actie prijs maar kan er weinig test / ervaring info over vinden:

ACTIE MegaRAID SAS 8308ELP 8-port (internal) 3Gb/s SAS, PCI-Express, K (LSMR8308ELPK)
Prijs Euro 356,00.

Wou deze kaart met RAID 1 gaan gebruiken als Werkstation en Windows XP Pro.

Areca heeft op dit moment nog geen alternatief voor SAS en omdat het een actie is dacht ik. Leuke kaart voor mijn werkstation!

Nog tips. Alvast bedankt

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is mooi spul maar puur voor de snelheid zou je denk ik beter 2 raptors en een areca kopen. In werkstation toepassingen zal die combi sneller zijn dan deze setup, raptors zijn daar vaak gelijk aan 15k scsi/sas schijven. Sowieso, het zijn nog echt IBM's? Want omdat ze nu Hitachi heten zal deze schijf misschien ook van een generatietje terug zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door maratropa op 01-03-2007 11:39 ]

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn ervaring met de laatste generatie Hitachi schijven is niet echt goed. Prestaties zwaar ondermaats in workstationapps. Ik zou gewoon Raptors gaan gebruiken.

Verder moet er rekening mee houden dat je op de MegaRAID SAS-adapters alleen write-back cache mag gebruiken als er daadwerkelijk een BBU aanwezig is. Die BBU moet je er dus ook bijkopen anders zijn de prestaties waardeloos.

• maratropa
  • Niet online
Femme ik dacht dat er ook een LSI SAS adapter in de bench database stond (die jij ooit getest had), maar die kon ik net niet vinden?

komt er nog een leuke raid review binnenkort? :)

[ Voor 42% gewijzigd door maratropa op 01-03-2007 11:55 ]

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:52

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een tijdje geleden heb ik een Dell Perc5e getest. Dat is feitelijk een MegaRAID SAS. De prestaties waren erg goed met de 15K Fujitsu SAS-schijven. Fujitsu is momenteel de fabrikant met de beste workstationprestaties voor zijn SAS-schijven.

Ik zit er nu trouwens aan te denken om bij wijze van experiment een SATA-configuratie met een stuk of vijftien 60GB 7200rpm notebookschijfjes te testen op een Areca ARC-1280. Die vijftien schijfjes verbruiken nauwelijks energie, zouden stil moeten zijn en leveren bij elkaar een hogere transfer rate dan acht Raptors.

• maratropa
  • Niet online
Ja fujitsu zijn fijne schijven ik heb 2 MAX'en aan een 320-2E... En die perc5E had ik gezien ja, dat is icm met die powervault niet?

Dat lijkt me wel een interessante test met die laptop schijven... Aan die arc-1280 zal het niet liggen ik zie dat die het erg goed doet in de testen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Die schijven heb al dus Raptors zullen het niet worden.

Ik denk dat dat ik dan maar wacht op wat Areca op de markt zal brengen als SAS RAID kaart.
Pagina: 1