Kheb bij mams een router neergezet zodat zij samen met mijn broertje internet kan delen.
Achter de router hangt 1 pc en 1 laptop. De pc is verbonden via utp en de laptop via wifi.
Nu heeft de laptop wel verbinding met de router (kan de router ook pingen) maar ik heb geen internet (kan niets pingen buiten de router). Als ik de laptop aan utp hang dan heb ik wel internet. Echter, de wifi nic en utp nic hebben dezelfde instellingen mbt ip, gateway & dns.
Instellingen SMC Barricade (SMCWBR14-G2):
DHCP - aan
DNS - wordt automatisch gezocht
wifi beveiliging - WPA AES
Routerfirewall - aan
Mac filtereing- uit
Instellingen Wifi-nic:
Dhcp - aan
Gateway - niet ingevuld
DNS- wordt automatisch gezocht
Win firewall - uit
Ik ben vaker in de weer geweest met routers en internet en ik kreeg dat altijd wel aan de praat. Maar, tis niet zo dat ik er ontzettend veel verstand van heb. Als ik dan ook instellingen vergeten ben te posten, dan hoor ik dat graag!
Achter de router hangt 1 pc en 1 laptop. De pc is verbonden via utp en de laptop via wifi.
Nu heeft de laptop wel verbinding met de router (kan de router ook pingen) maar ik heb geen internet (kan niets pingen buiten de router). Als ik de laptop aan utp hang dan heb ik wel internet. Echter, de wifi nic en utp nic hebben dezelfde instellingen mbt ip, gateway & dns.
Instellingen SMC Barricade (SMCWBR14-G2):
DHCP - aan
DNS - wordt automatisch gezocht
wifi beveiliging - WPA AES
Routerfirewall - aan
Mac filtereing- uit
Instellingen Wifi-nic:
Dhcp - aan
Gateway - niet ingevuld
DNS- wordt automatisch gezocht
Win firewall - uit
Ik ben vaker in de weer geweest met routers en internet en ik kreeg dat altijd wel aan de praat. Maar, tis niet zo dat ik er ontzettend veel verstand van heb. Als ik dan ook instellingen vergeten ben te posten, dan hoor ik dat graag!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640