[Vista] Verberg een useraccount *

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik wil graag weten of je een useraccount in Vista kan verbergen, zoals dat ook in XP kon door een aanpassing in het register? Ik wil nl. mijn printer delen, maar dat laat hij niet toe omdat de netwerksource niet bereikbar is, omdat ik daar het recht niet toe heb. Dit komt omdat er op de lokale computer geen user is met een wachtwoord. Nu wil ik dus een administrator-gerechtigde toevoegen mét een wachtwoord, zodat de computer in 1x doorstart zonder welkomstscherm en ik mijn printer kan delen.
Ik maak gebruik van Vista Home Premium 32-bit ,dus geen GPO's.. :(

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan mbv 'control userpasswords2' een gebruiker opgeven die automatisch wordt aangemeld. Hierdoor krijg je geen login scherm, maar als je afmeld krijg je die uiteraard wel, net zoals bij XP.

Commandline FTW

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

in Vista
Maak dat dan ook even duidelijk in je topictitel :P Aangepast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• burrug
Ik heb het opgelost :) zonder verborgen accounts or what so ever...
Ik heb na het hele netwerkcentrum binnenstebuiten gekeerd te hebben besloten dit tot een laatste poging te beschouwen..
Maar ik heb naast Windows Firewall en Defender ook Live OneCare geinstalleerd staan. In dit programma stonden ook een aantal firewall instellingen, welke hij als het ware los beschouwde van Windows Firewall.. Je moet hier alle netwerkverkeer voor alleen lokale computer inschakelen en uitzonderen (bestands en printerdeling).. Verder moet je het type netwerk als particulier instellen, en het netwerkverkeer in de windows firewall uitzonderen (bestands en printerdeling) dan doet hij het :) toch bedankt voor alle hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door burrug op 01-03-2007 19:32 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toch zou ik wel willen weten hoe je een user account in Vista Home verbergt.

In de business versie is het simpel, omdat je daar normaal de gebruikers kunt beheren. In Vista Home is het net als in XP home niet zo makkelijk.

• burrug
In XP kon je in het register een aanpassing maken,

Start Uitvoeren  regedit
Ga naar het volgende register-onderdeel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\Currentversion\WinLogon\SpecialAccounts\Userlist.
Voeg de volgende DWORD waardes toe: %jouw te verbergen username%
Geef de DWORD-value ‘0’ als value-data.

In Vista werkt dit alleen nioet, omdat de registerlocatie niet bestaat. :)
Wanneer hier een alternatief voor is, wil ik deze graag weten

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gooide de gebruiker altijd gewoon uit de groep gebruikers.

Rechtermuis op computer > manage/beheer
local users and groups
users
Eigenschappen van de user in kwestie
Tabblad member of / lid van?
En dan daar remove.

Daarmee had ik bijvoorbeeld een gebruiker xbox voor xbox shares en eentje voor huisgenoten tbv mijn printer. De gebruiker komt dan niet voor in het inlog scherm.

I, for one, like Roman numerals

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Def_P schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:50:
Ik gooide de gebruiker altijd gewoon uit de groep gebruikers.

Rechtermuis op computer > manage/beheer
local users and groups <------------- Bestaat niet in Home versie.
Zie quote ^^

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:39
Hey, ik zit met het zelfde '' probleem ''
ik ben dus even het register ana het doorspitten geweest en gezocht op mijn gebruikersnaam waar ook de rest van de gebruikersnamen voorkwamen.
ik kwam op de volgende plaats in het register terrecht:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

S-18 , S-19, S-20 zijn service accounts
S-21 (die met de hele lange sleutel) zijn jou accounts
het aantal S-21 zijn afhankelijk van hoeveel accounts je hebt natuurlijk..

Nou ben ik er nog niet welke waarde ik moet gaan veranderen maar misschien dat iemand hier daar meer van weet?
Hier nog even een screenshot ter illustratie voor de mensen die geen vista hebben en er misschien meer van weten:

• burrug
Ik zie dat de state-DWORD op value 100 staat, zet deze eens op 0, kijken wat er gebeurt..?
Anders contacteren we Microfuck toch gewoon via de mail?

edit
Mijn gebruikersnamen welke gebruikt worden in het domein staan ook op state 0x000000000 (0) ipv 0x00000000100 (256) en die zie ik ook niet.. :)

[ Voor 34% gewijzigd door burrug op 15-03-2007 11:19 ]

• RVE_NL
@burrug : helaas werkt niet, windows zet hem automatisch terug op waarde 100, dat is het probleem ook niet want een andere account die wel zichtbaar is bij mij heeft waarde 0

Verder heb ik nog even zitten te proberen:
Een account onder back-upoperator -> dan is deze verdwenen uit het welkomsvenster
toen heb ik in het register vergeleken maar vreemd genoeg geen enkel verschil :S
Waarschijnlijk staat het dus op ene andere plaats, alleen heb ik heel het register nagezocht naar alles wat met mijn gebruikersnaam te maken heeft maar niets nuttigs kunnen vinden..

[ Voor 9% gewijzigd door RVE_NL op 15-03-2007 15:55 ]

• Def_P
  • Niet online
Ik heb hier geen home versies, maar heb je dit geprobeerd:
Run (windowstoets + R) en dan "control userpasswords2" ex quotes, en dan enter.
Tabblad advanced, knop advanced.
Is dat er in home?

• RVE_NL
ik heb ultimate ;) geen home en ja dat is er bij mij dus wel, alleen het enige hoe ik die kan verbergen op die manier is door een account dan te deactiveren... en ik wil uiteraard wel dat de account actief blijft. maar misschien weet jij ook een andere manier behalve deactiveren

• Def_P
  • Niet online
RVE_NL schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:07:
ik heb ultimate ;) geen home en ja dat is er bij mij dus wel, alleen het enige hoe ik die kan verbergen op die manier is door een account dan te deactiveren... en ik wil uiteraard wel dat de account actief blijft. maar misschien weet jij ook een andere manier behalve deactiveren
In Ultimate werkt mijn oplossing van een paar posts hierboven.

• burrug
Ik ben bang dat dit ook alleen in Ultimate en Business is verwerkt..
Dit leidt nl. naar een msc waar je de GPO's kunt bewerken
Ik zal vanmiddag eens kijken thuis op mijn PC ik draai Home Premium

• burrug
Je kunt geen GPO policies veranderen, wel kun je gebruikers in verschillende groepen zetten, onder welke sommige ook verborgen zullen blijven (IIS-users bijv.)

Pagina: 1