[P2P] Eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Doelstelling:
Grote bestanden delen met andere vrienden met behulp van P2P (besloten kring)

Eisen
- Prive
- De bestanden moeten gespreid gedownload kunnen worden. (dus FTP vervalt zo beetje)

Zoektocht van Protocollen / De werking

BitTorrent
Deze manier is uitstekend geschikt voor eigen netwerk. Vooral het maken van torrentbestanden en doorgeven aan de vrienden via website of via ingebouwde tracker van Azureaus.
Het is geen 1:1 verbinding (wel als een vriend stuurt naar een vriend dat is wel 1:1, maar ik heb grote vriendengroep ;) )

Direct Connect Network
Of beter gezegd: DC++ (programma)
Een prive-hub aanmaken, maar ik kan er niet achterkomen of het gespreid gedownload kan worden.

Nieuwsgroepen (Usenet)
Dat kan, maar is zeer toegankelijk voor iedereen. Of je moet de bestanden beveiligen met wachtwoord. Tot slot, de retentie is zeer laag bij (openbare) nieuwsservers.
Het is 1:1 verbinding, maar snel genoeg.

Hulp bij volgende protocollen

- FastTrack protocol (kazaa etc)
Moet ik deze nader bekijken of meteen achterlaten?

- Gnutella protocol
Wordt wel of niet gespreid gedownload?

- Freenet http://freenetproject.org/whatis.html
Hij is nog maar net nieuw. Heeft iemand al ervaringen daarmee?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 16:32
Ik zou voor BitTorrent kiezen met een private tracker erop. Misschien nog gebruik maken van een VPN om het helemaal private te maken?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:31

L0g0ff

omg

Ik gebruikte samen met een paar vrienden altijd DC++ icm Hamachi. Er zijn wel DC++ clients waar je gespreid mee kan downloaden.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
GrooV schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:48:
Ik zou voor BitTorrent kiezen met een private tracker erop. Misschien nog gebruik maken van een VPN om het helemaal private te maken?
Dat lijkt me logisch. Maar wil je daarmee aangeven dat andere technologieen niet goed toepsbaar zijn voor het gestelde doelstelling?
OhMyGod schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:11:
Ik gebruikte samen met een paar vrienden altijd DC++ icm Hamachi. Er zijn wel DC++ clients waar je gespreid mee kan downloaden.
Je hebt dus je eigen hub aangemaakt, waarbij je vrienden ermee connecten?

Ik wil nog graag willen discussieren over andere protocollen.
- Met DC++ en Bittorrent kunnen we eigen netwerk opzetten.

Ik vraag me af of iemand anders weet of ervaren hebt om die protocollen ook gebruikt kunnen worden voor het opzetten van eigen netwerk.

[ Voor 52% gewijzigd door Silver7 op 05-03-2007 12:45 ]