Toon posts:

voeding dell pc upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een dell 5150 met o.a. de volgende specificaties:
Pentium D 820 2.8Ghz Dual Core
1GB RAM
160GB Harddisk
Ati Radeon x300 128MB
Voeding : 305 Watt

Nu wil ik graag een wat modernere videokaart erin hebben (dacht aan een Geforce7900gt).
Het probleem is echter dat mijn huidige voeding niet zal voldoen. Ook ben ik er achter dat Dell (en daar baal ik enorm van) dus geen standaard maatvoering, zoals ATX hanteert.
Ik heb Dell inmiddels gebeld met de vraag of ik losse (zwaardere) voeding bij ze kon aanschaffen, dit was dus helaas niet mogelijk.
Daarnaast kan ik geen Nederlandse (web)winkels vinden waar ze 'dell' voeding verkopen.

Kan iemand mij vertellen:
- Waar ik Dell-voeding kan kopen..
of:
- Hoe ik eventueel ATX-voeding zou kunnen aanpassen zodat het in m'n kast past
en:
- Is het sowieso mogelijk voeding te veranderen, ivm mogelijke problemen met het moederbord?

Alvast bedankt!!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 21:16
De Dell voeding is van hoge kwaliteit. Het opgegeven vermogen is altijd aan de lage kant. Steek die videokaart gewoon in de pc en kijk eens wat er gebeurd. Grote kans dat het gewoon werkt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Sterker nog het stroomverbuik van moderne pc's word sterk overdreven. Deze pc zal op maximum belasting zeker niet meer dan rond 250 watt verbruiken. Dus zelfs als de voeding precies 300 watt kan leveren is dat nog ruim voldoende.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maar als je er bijvoorbeeld een 8800GTS in zou zetten, zou dat dan ook gaan? Ik heb namelijk precies zo'n zelfde voeding (ook Dell) en vroeg me het toevallig af... ;)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik denk dat ie de 8800GTS ook trekt, alleen heb je dan niet veel headroom over en zal je PSU altijd op z'n max belast worden.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!!
Ik heb dus Dell nog gebeld, en die zeggen dat je voor die videokaart zeker 400Watt nodig hebt.
Maar ik ga het iig proberen!
BTW nog een vraagje: Ik heb nog maar 1 voedingskabel over, diegene die van de dvd-speler afkomt, daar moet ik dus die pci-voeding op aansluiten mbv verloopstekkertjes??

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Mijn pa heeft toevallig net een week terug zijn kapotte Dell moederbord vervangen door een MSI bordje, en daarmee viel het hem ook op dat de voeding niet standaard was.

Als ik het me goed herinner was het enige verschil een -5v draadje op de main connector (20 pin) die de Dell voeding miste. Blijkbaar heeft het MSI bordje deze niet nodig want hij draait prima. Of het andersom ook werkt weet ik niet. Maar ik zou gewoon even gaan googlen, als je zo graag een nieuwe voeding wil.

Toch denk ik dat het niet nodig is. 305 watt is meer dan je denkt..

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp verbuirkt de pc maar ongeveer 250Watt, waardoor ik dus grofweg 50 Watt over heb. Maar is dit wel afdoende voor de nieuwere videokaarten? Ik vind het namelijk nogal wat om een videokaart te kopen, erachter komen dat de voeding toch niet voldoende is (met alle problemen vandien) , en dan de videokaart niet terug kunnen brengen...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 13:29

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:21:
Dus als ik het goed begrijp verbuirkt de pc maar ongeveer 250Watt, waardoor ik dus grofweg 50 Watt over heb. Maar is dit wel afdoende voor de nieuwere videokaarten? Ik vind het namelijk nogal wat om een videokaart te kopen, erachter komen dat de voeding toch niet voldoende is (met alle problemen vandien) , en dan de videokaart niet terug kunnen brengen...
Videokaart terug brengen? Koop je dan als nog een andere voeding :s?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
@ Dukey
Nee, dat is dus het probleem...zwaardere voedingen voor dell-pc's zijn niet aan te komen (in Nederland dan) niet via dell en ook niet via bijvoorbeeld alternate.

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik denk dat je er gewoon achter moet zien te komen of een gewone ATX12V er met misschien een kleine modificatie op past. Ik kan goed begrijpen dat je zoiets hebt van 'daar ga ik niet aan beginnen', maar je kan er op zijn minst naar zoeken op het internet. Als ik even snel google hoor ik hier en daar wat over een Adapter die je er tussen kan zetten.

Verwijderd

Misschien is dit een goede oplossing, een voeding speciaal voor videokaarten Klik
(beetje overkill misschien 8) )

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Of je zet alles over in een andere kast. Dell moederborden passen meestal wel in gewoon atx.

Verwijderd

Ik heb een jaar geleden hetzelfde probleem gehad toen ik in mijn dimension 8300 de graka wilde upgraden naar een X800GTO. Ook toen had ik een nieuwe voeding nodig. Standaardvoedingen pasten er niet in, dus heb ik toen de kast een beetje 'aangepast' ;)

Gewoon een klein metaalzaagje en -vijl en een beetje creatief denken. Daarna past er gewoon een standaardvoeding in.

Verwijderd

Vraagje wat is er precies anders bij zon Dell voeding?
heeft iemand mischien een foto?

Verwijderd

In het geval van mijn kast (dat zou per Dell-systeem kunnen verschillen, stel ik me zo voor) past er in principe gewoon een ATX-voeding in, alleen de plek waar normaal de voedingskabel en aan- en uitswitch zit zitten op de verkeerde plaats. Ik kan je hier helaas geen foto van sturen. In het kort komt het er dus op neer dat je in een stuk alluminium (in mijn geval) een gat moet maken om ruimte voor een knop en een stekker te creëeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:46:
Vraagje wat is er precies anders bij zon Dell voeding?
heeft iemand mischien een foto?
Bij die van mij niets. Heb een DELL 4600, alles was ATX en paste in een nieuwe kast. Helaas is m'n moederbord nu overleden ik denk vanwege statische elecktrisiteit. Domme ik.
Pagina: 1