Toon posts:

pst delen, op meerder lokaties benaderbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:
Ik heb thuis een Exchange 2003 omgeving.
Mail komt binnen op mijn laptop (POP), en slaat deze op in een persoonlijke map PST.
Dit is omdat ik diezelfde post, op een andere locatie (icm een Exchange account) wil kunnen blijven inzien en slepen naar de postbus etc. Nu is het zo, dat als ik weg ben, iemand anders hier in huis mijn mail moet kunnen blijven inzien. Dan denk je, maak een Exchange account en deel de postbus.

Helaas gaat dit niet, omdat ik niet met 2 Exchange accounts kan werken op die andere locatie. Outlook maakt dit niet mogelijk (binnen 1 profiel, wel te verstaan)

Nu dacht ik: ik zet het pst bestand thuis op de server en deel deze. Zo kan die andere persoon thuis erin en kan ik via een VPN dezelfde pst vanuit die andere locatie benaderen. Dit lukt volgens Microsoft niet. Wel heb ik nu een programma gevonden die dit mogelijkmaakt en wel Public ShareFolder (http://www.public-shareware.nl/index.php?id=17,0,0,1,0,0)

Het doel is dus eigenlijk om mijn pst (of postbus als mogelijk) thuis te kunnen delen en elders icm een exchange postbus te kunnen blijven inzien
Denken jullie dat het hiermee gaat werken uberhaupt, of zijn er nog alternatieven?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 09:58 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:49:Helaas gaat dit niet, omdat ik niet met 2 Exchange accounts kan werken op die andere locatie. Outlook maakt dit niet mogelijk.
Hoe bedoel je dit precies ? Je kunt toch twee profielen aanmaken en zo bij het starten van Outlook kiezen welk exchange account je wil openen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:55:
[...]
Hoe bedoel je dit precies ? Je kunt toch twee profielen aanmaken en zo bij het starten van Outlook kiezen welk exchange account je wil openen ?
Maar ik wil beide postvakken kunnen inzien, en zonodig berichten overslepen. Dus vandaar dat ik eigenlijk gewezen ben op een pst bestand, maar het vervelend is dat deze ook ingezien moet kunnen worden vanuit huis door iemand anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 09:57 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kan je niet je exchange server die post laten ophalen via pop3
en dit dan opnieuw delen via imap ?

zodat je vanop verschillende locaties tegelijkertijd in die mail kunt
(en ev. zelfs via webmail ?)

een pst-bestand werkt gelijk een database bestand en wordt gelocked bij gebruik door een programma. hierdoor kan je maar met 1 programma en dus maar vanaf 1 plaats gelijktijdig aan die .pst ....

exchange de mails laten ophalen en dan verder laten verdelen via imap is betere oplossing (blijven de mails ook op de server en zie je alle wijzigingen ook onmiddellijk op de andere zijde)

-ERR. is dus schijnbaar geen oplossing omdat je geen 2 verschillende accounts kunt gebruiken op die 2de plaats., maar in combo met de webmail is het mss wel mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 01-03-2007 15:26 ]