[debian] hoe unstable is unstable?

Pagina: 1
Acties:

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Nu wil ik eindelijk ook debian op m'n desktop gaan draaien (exit Mandrake for a debain). Beetje rondgekeken, bleek dat aardappel toch al wat verouderd is. Ik wil wel graag Gnome-Helix en KDE2. Volgens mij zitten die twee bij Woody. Hoe onstabiel is onstabiel? Of is er een andere optie? Wat is bijvoorbeeld die proposed update?

tenks!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op maandag 05 februari 2001 08:48 schreef balk het volgende:
bleek dat aardappel toch al wat verouderd is. Ik wil wel graag Gnome-Helix en KDE2.
Met een aparte entry in /etc/apt/sources.list kun je KDE2 en Helix-GNOME gewoon installeren op aardappel hoor.
Volgens mij zitten die twee bij Woody. Hoe onstabiel is onstabiel?
Het ene moment draait het prachtig (met nog wel een hoop bugs) en ineens heb je na een upgrade je halve systeem kapot... het kan wel, maar vlekkeloos is het zeker niet.
Wat is bijvoorbeeld die proposed update?
Dat zijn, zoals het er eigenlijk al staat, voorgestelde veranderingen voor de stable versie, die mogelijk in een nieuwe revision komen (potato is nu bij revision 2).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• balk
Dank!

Geen unstable dus voor mij. Wanneer is 2.2r3 te verwachten? Erg korte, korte of langere termijn?

Ik zal eens wat gaan downloaden (niet thuis, dat duurt te lang dankzij de Casema :'()

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat is niet te zeggen... tussen 2.2r0 en r1 heeft 3 maanden gezeten en tussen r1 en r2 maar 3 weken. Je kunt de proposed updates natuurlijk wel downloaden en handmatig installeren. Of weer een regeltje in apt's sources.list zetten :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Voor dit soort problemen bestaat 'testing'. Daarin komen alle pakketjes uit unstable terecht als er twee weken geen bugs in zijn gevonden. Zo voorkom je dus veel problemen met pakketjes die je hele systeem mollen.

Verwijderd

Maar wat voor soort packetjes worden dan in unstable gestopt. Ik neem aan dat producent van het stukje software zelf er wel vanuit gaat dat zijn product releasable is of niet.

Zitten er net zoals Red Hat in releases doet, Beta dingen in ?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Het wordt niet door de producent geregeld, maar door vrijwilligers bij debian. In ieder geval voor een groot gedeelte. Dingen komen pas in stable als er *heel lang* geen bugs in zijn gevonden. Zo zit er nog een apache 1.3.9 in (en terecht, dat was de laatste fatsoenlijke versie. 1.3.17 is de slechtste in jaren).

In unstable gaan gewoon de nieuwste versies; soms officiele releases, soms wekelijks uit een CVS-server getrokken.

Verwijderd

Ik bedoel niet de producent van Debian, maar die van de losse apps. Bijvoorbeeld RootHat stopte in RH 7.0 een beta release van gnu make.

Kan ik in unstable of testing ook beta pakketjes vinden van zulke belangrijke pakketten ?

• balk
ok, tenks!

Ik ga gewoon 2.2r2 installen en dan kijk ik wel hoever ik kom met updaten.....

balk
Pagina: 1