Keuze subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Gegroet,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een subwoofer.

Na enige onderzoek heb ik 2 kanidaten gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/overige/subwoofer0.jpg
Specificaties:
  • 10 Inch speaker.
  • 80 Watt vermogen
  • 35-150hz
  • Front fireing.
  • € 120,--
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/overige/subwoofer1.jpg
  • 8 Inch speaker.
  • 80 Watt vermogen
  • 35-150hz
  • Down fireing.
  • € 200,--
Van Koda heb ik nog nooit eerder gehoord, het schijnt wel aardig bekend te zijn. Het is een pools merk.

Kwa specificaties verschillen ze op papier niet. Alleen de koda heeft een 2 inch grotere speaker.
De kamer waar ze komen te staan is niet zo heel erg groot. Wat zouden jullie keuze zijn, en wat voor motivatie zit daar achter ? Of zijn er misschien nog andere subwoofers waar ik eens naar zou moeten kijken ?

De huidige speakers die ik nu heb staan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.online-ais.com/overige/speaker.jpg

Wat zouden jullie doen ?

Portfolio

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Heb je ze al gehoord?

35-150hz noem ik geen subwoofer, das gewoon een bass box.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik kan helaas de koda denk ik niet beluisteren maar ik zal binnenkort even langs de winkel voor de Mordaunt-short.

Ik vind 35 Hz wel vrij laag.
Uiteraard zit er op beide een cross-fader om het af te stellen zodat hij niet helemaal tot de 150 hz gaat :).

Portfolio

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:34
koda is een goed merk.kameraad van mij heeft het ook had er ook nooit van gehoord maar er komt een mooi geluid uit.

Verwijderd

absoluut gaan voor de MS :)

Mooier design en gegarandeerd beter dan de KODA (waarvan ik niet onder de indruk ben)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik zou ook voor de mordaunt short gaan.

Heb zelf een ander model ervan met 10"woofer, alleen geen idee wat meer het type is :X
Maar deze klinkt in ieder geval mooi in balans en staat maar niet dom te stampen.

En de Koda is in mijn optiek een goedkoop ding, en specificaties zeggen natuurlijk niet altijd alles.
Daarom raad ik aan om eens te luisteren, als dat kan bij de mordaunt-short zal je denk ik al snel slagen.

Verwijderd

En kijk anders is naar een sub van Mivoc. Deze heb ik naast mijn B&W AS6 staan en levert toch altijd een lekkere punch in films.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat het het beste is om eens een keer een winkel binnen te lopen en om een aantal subjes te beluisteren. Er zijn heus wel meer mogelijkheden dan deze twee. Wat je nu gaat krijgen is een opsomming van nog honderd subjes, en daar kom je niet verder mee. Luisteren is het enige dat echt helpt.

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.