Toon posts:

visual basic/openoffice basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig sjablonen over te zetten van office naar openoffice alleen zijn er een paar sjablonen met macro's die niet meteen in openoffice werken.

dit is de bron van visual basic:

Public Sub Main()

WordBasic.WW7_editGoTo Destination:="naam"
WordBasic.Insert Wordbasic.[inputbox$]("type naam")

End Sub

volgens mij moet ik Wordbasic ergens anders in veranderen maar weet niet wat en kan het ook niet vinden

de bedoeling is dat er bij het openen van de sjabloon een venstertje op komt met een invul veld waar dan de naam ingevult kan worden en dat dat dan in het document komt te staan

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:01
->OFF

https://fgheysels.github.io/

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:16
Dit is een beetje te weinig input, kan je aangeven vanuit welke versie van Word je mitigeert.

Wordbasic is de voorloper van Visual Basic, dus ik kan me voorstellen dat dat niet lekker loopt. Misschien kan je beter eerst alle Wordbasic referenties veranderen in "echt" VBA, want een normale inputbox zou gewoon goed moeten gaan. begin hier eventueel

Verwijderd

het betreft blijkbaar een sjabloon waarbij de pre-word 97 wordbasic code voor het eerst in een word97 document automatisch door word naar pseudo vba werd omgezet met behoud van het wordbasic object.
iig is hier het echte vba-equivalent
Visual Basic:
1
activedocument.bookmarks("naam").range.text=inputbox("type naam")

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:42:
het betreft blijkbaar een sjabloon waarbij de pre-word 97 wordbasic code voor het eerst in een word97 document automatisch door word naar pseudo vba werd omgezet met behoud van het wordbasic object.
iig is hier het echte vba-equivalent
Visual Basic:
1
activedocument.bookmarks("naam").range.text=inputbox("type naam")
ik heb die regel geprobeert maar die doet het niet in openoffice maar wel in Ms office.
iemand een idee waar ik nog niet aan gedacht heb of zo. er staan wel bladwijzers in het document.
hij heeft de error object variable niet gevonden of zo (sorry dat ik de foutmelding niet 100% goed heb)

[ Voor 0% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2007 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

had deze draad eventjes niet meer gevolgd. in OO-basic
code:
1
thiscomponent.getbookmarks().getbyname("naam").getanchor.setstring(inputbox("type naam"))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 11:37 ]

Pagina: 1