Marantz onwetendheid.....

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-01 11:51
Ik wil jullie graag mijn situatie voorleggen;

Ik heb een nieuwe Sharp 37" full HD (XD1) en nu is de rest, qua geluid ook aan de beurt.

Vooralsnog heb ik het volgende in gedachten:

Receiver : Marantz SR 5001. Deze heeft in ieder geval 2 HDMI´s in en 1 uit. Dat is wel interessant als je receiver je middelpunt wordt...

Dvd : Marantz DV 6600 : Deze kan volgens mij wel goed upscalen en heeft dus ook HDMI. Zijn er ook spelers met de Faroudja(?) chip van Marantz?

Speakers : Ahem.... De surround set van Tannoy en wel de Arena.... Need I say more?

Nu is mijn vraag; ik ben redelijk Marantz georienteerd en ken eigenlijk niet veel anders... Wat zou een goed of zelfs beter alternatief zijn? Als je m´n keuzes ziet, ken je ongeveer m´n budget. Doe ik hier goed aan?
Alvast bedankt voor evt. reactie´s
Groet

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Ik zou zeggen: Zoek een dealer op, laat je informeren en ga lekker luisteren.

Van alles te krijgen hoor: Marantz, HK, Denon, Yamaha, NAD, enz..

Verwijderd

Wat InZane zegt klopt absoluut. Met Marantz is op zich helemaal niets mis. Maar de sound moet bepalend zijn in samenwerking met je speakers. Ik heb zelf een Denon installatie met Aurum Cantus speakers. Ik vind het top, maar jij misschien niet. Luisteren is dus de enige oplossing.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Ga ook verschillende luidsprekers beluisteren, pin jezelf niet vast op Tannoy, maar geef B&W, KEF, Dynaudio, Dali, Elac etc etc etc ook een kans.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:50
De DV6600 van Marantz heeft al een Faroudja chip erin zitten...Deze is echter een maand geleden opgevolgd door de DV6001... Verschillen zijn in ieder geval dat de 6001 upscaling heeft tot 1080p, en de 6600 tot 1080i. Verdere verschillen vind je wel op de Marantz site.

De SR5001 is een mooie versterker, naaste concurrenten zitten in de Denon 2307/2807, de Onkyo 674 en de Harman Kardon AVR340 en de Yamaha V1600..

Luisteren is inderdaad het belangrijkst, ook bij je speakers!

(PS: ik heb gekozen voor de Marantz 5001, beste uitstraling en prijs-kwaliteit verhouding naar mijn mening, en natuurlijk het belangrijkst: goede match met mijn speakers: Kef iQ3)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Tooooony schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:19:

Nu is mijn vraag; ik ben redelijk Marantz georienteerd en ken eigenlijk niet veel anders... Wat zou een goed of zelfs beter alternatief zijn? Als je m´n keuzes ziet, ken je ongeveer m´n budget. Doe ik hier goed aan?
Alvast bedankt voor evt. reactie´s
Groet
Als wij zeggen dat het goed is, ben je er dan pas tevreden mee? Als 99% van de tweakers het een goede setup vind, hoeft dat niet te zeggen dat JIJ hem goed vind. En als iedereen je setup af zeikt, kan JIJ hem wel prima vinden, en dat recht heb je ook.
Dus koop zo'n set aan de hand van jouw mening en smaak, en niet aan de hand van onze mening en smaak.

Wat betreft Marantz, volgens mij is dit wel het degelijkste wat je kunt krijgen kwa receivers. Ook Tannoy heeft zeker geen gebrek aan degelijkheid. Dus aan de duurzaamheid van je setup zal het niet liggen.

Of het allemaal goed gaat klinken? Dat ligt aan jouw smaak. Wat de ene een nachtmerrie vind, vreet de ander zich dood in. Dus het is aan jouw om te bepalen of je goed aan je keuze doet, het is aan jouw om te bepalen of de set kwa features aan je eisen voldoet, en het is aan jouw om te bepalen of de set mooi gaat klinken.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Tooooony schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:19:
Dvd : Marantz DV 6600 : Deze kan volgens mij wel goed upscalen en heeft dus ook HDMI?
Deze heb ik pas in actie gezien op een Sony Bravia KDL40V2000 en daar was ik wel van onder de indruk. Via HDMI kun je bij deze speler de MPEG-pixels tellen van reguliere DVD's :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Tooooony
Thanks voor de reactie´s. Ik ben vandaag gaan luisteren bij RAF in A´dam.
Verschil tussen de versterkers vind ik erg moeilijk te horen (bij gebruik van dezelfde speakers).
Verschil tussen speakers is wel huge!
Vergelijk gedaan tussen de sets van Kef 3005 en de Arena (Tannoy).
Minieme verschillen, Arena´s iets zuiverder in het middengebied.
Maar wat zeker ook de doorslag gaat geven is het desig. Wat zijn die Tannoys mooi!

Iets anders; hoe lang zou het duren voordat de nieuwe standaard, Bluray of HD DVD echt bereikbaar wordt?
Ik vraag dit omdat ik een beetje aarzel om een dure DVD speler te kopen....
Misschien beter even wachten?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dawuss schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:27:
[...]

Deze heb ik pas in actie gezien op een Sony Bravia KDL40V2000 en daar was ik wel van onder de indruk. Via HDMI kun je bij deze speler de MPEG-pixels tellen van reguliere DVD's :P
De Denon's met HQV chip al eens bekeken? (Ik heb helaas de voorganger, maar o man wat zijn die HQV's goed!)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tooooony
HQV?
Nog ff iets over dat upscalen, er wordt nu gepretendeerd (ook door Marantz) dat men kan upscalen tot 1080P...
Dat slaat toch nergens op? Dan zou je hetzelfde bereiken als een Bluray speler?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tooooony schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:19:
HQV?
Nog ff iets over dat upscalen, er wordt nu gepretendeerd (ook door Marantz) dat men kan upscalen tot 1080P...
Dat slaat toch nergens op? Dan zou je hetzelfde bereiken als een Bluray speler?
upscalen wil in dit geval zeggen dat het beeld over het heel de TV wordt uitgerekt volgens mij. Je hebt dus geen zwarte balken (of minimaal). Vergelijk het met een avi van 320*240 dat je op fullscreen afspeel op je computer (al is dat wel overdreven :) ). Dezelfde informatie wordt over een groter oppervlak uitgesmeerd.
Gevolg is dat je de pixels beter zal zien. Het upscalen is een 'vak' apart, dus daar zal wel degelijk verschil in kwaliteit in zijn bij de verschillende spelers. Het loont dus wel om verschillende spelers naast elkaar te vergelijken met een DVD op een vergelijkbare TFT/Plasma.

[ Voor 3% gewijzigd door BlaTieBla op 01-03-2007 19:25 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

BlaTieBla schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:24:
[...]

upscalen wil in dit geval zeggen dat het beeld over het heel de TV wordt uitgerekt volgens mij. Je hebt dus geen zwarte balken (of minimaal). Vergelijk het met een avi van 320*240 dat je op fullscreen afspeel op je computer (al is dat wel overdreven :) ). Dezelfde informatie wordt over een groter oppervlak uitgesmeerd.
Gevolg is dat je de pixels beter zal zien. Het upscalen is een 'vak' apart, dus daar zal wel degelijk verschil in kwaliteit in zijn bij de verschillende spelers. Het loont dus wel om verschillende spelers naast elkaar te vergelijken met een DVD op een vergelijkbare TFT/Plasma.
Upscalen gaat wel iets verder dan simpelweg oprekken, dat gebeurt sowieso als je een pal bron op een HD display bekijkt. Upscalen wordt mee bedoeld dat frames herberekend worden en dat er doormiddel van interpolatie een nieuw beeld wordt berekend. Zie het dus meer als bij een plaatje resizen met Photoshop dan simpelweg inzoomen (als vergelijk).

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Obi schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:51:
[...]

Upscalen gaat wel iets verder dan simpelweg oprekken, dat gebeurt sowieso als je een pal bron op een HD display bekijkt. Upscalen wordt mee bedoeld dat frames herberekend worden en dat er doormiddel van interpolatie een nieuw beeld wordt berekend. Zie het dus meer als bij een plaatje resizen met Photoshop dan simpelweg inzoomen (als vergelijk).
Iig blijft mijn laatste alinea nog wel overeind... iig ook weer wat extras geleerd :-)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Tooooony schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:11:
Thanks voor de reactie´s. Ik ben vandaag gaan luisteren bij RAF in A´dam.
Verschil tussen de versterkers vind ik erg moeilijk te horen (bij gebruik van dezelfde speakers).
Verschil tussen speakers is wel huge!
Vergelijk gedaan tussen de sets van Kef 3005 en de Arena (Tannoy).
Minieme verschillen, Arena´s iets zuiverder in het middengebied.
Maar wat zeker ook de doorslag gaat geven is het desig. Wat zijn die Tannoys mooi!

Iets anders; hoe lang zou het duren voordat de nieuwe standaard, Bluray of HD DVD echt bereikbaar wordt?
Ik vraag dit omdat ik een beetje aarzel om een dure DVD speler te kopen....
Misschien beter even wachten?
Misschien een Playstation 3 bestellen? :D

• Tooooony
@PHiXioN Misschien een Playstation 3 bestellen?

Maar daar was toch ook nog niet 100% zeker dat deze echt 1080P kon weergeven?
Er werd gesproken over 1080I
En dat zou niet veel beter zijn als de moderne DVD spelers van de goede merken.

Heb ik ongelijk? 8)7
Pagina: 1