Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitgezaagde letters Shuttle laten oplichten

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een Shuttle SN25P en heb hier de standaard opgedrukte letters Shuttle uitgezaagd. Hieronder de foto's

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/michaelvdheijden/DSC02196.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/michaelvdheijden/DSC02197.JPG

Nu wil ik graag dat achter de letters shuttle een mooie felle en egale blauw licht komt. Nu was ik zelf aan een soort lichtkrant van leds te denken maar er lopen dan geen letters overeen maar alles brandt continu. Alleen het verkrijgen van dit soort dingen is mij nog niet gelukt.

Hebben mensen misschien een idee waarmee ik verder kan?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten Michaël.

Verwijderd

Stukje plexi en 4 ledjes?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Een stukje plexiglas erachter plaatsen en aan de rand van het plexiglas LED's plaatsen zou kunnen werken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:18
Je topic-titel is nogal dubieus ;-)

Je kan een soort lichtsnoer erachter maken, denk ik, hoewel een buisje (ik wilde TL zeggen, maar dat is het niet, ik geloof van die neon-meug) waarschijnlijk egaler licht geeft. Als je mat plexi achter de letters zet en daarachter zo'n neon-buisje, denk ik dat je al best egaal licht hebt. Maja :P Nog nooit zelf gedaan dus zou er nogal naast kunnen zitten :9

Verwijderd

Zsub schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:59:

Je kan een soort lichtsnoer erachter maken, denk ik, hoewel een buisje (ik wilde TL zeggen, maar dat is het niet, ik geloof van die neon-meug) waarschijnlijk egaler licht geeft. Als je mat plexi achter de letters zet en daarachter zo'n neon-buisje, denk ik dat je al best egaal licht hebt. Maja :P Nog nooit zelf gedaan dus zou er nogal naast kunnen zitten :9
CCFL bedoel je, geen TL inderdaad :P

• Brutuss
Dan krijg je niet echt een egale licht verdeling denk ik maar valt natuurlijk wel uit te proberen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zsub schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:59:

Wat jij bedoelt is een CCFL
Ik weet dat Dark Blue ooit zoiets met haar appelbak heeft gedaan (dmv een ccfl en een wit A4tje erachter). Ik zal eens kijken of ik die pc nog ergens op een foto heb staan (die in haar oude topic zijn namelijk dood).

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 28-02-2007 23:07 ]

Verwijderd

Brutuss schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:02:
[...]

Dan krijg je niet echt een egale licht verdeling denk ik maar valt natuurlijk wel uit te proberen :)
Misschien iets meer ledjes, boven en onder aan de zijkanten erin boren (onder een minimale hoek) en dan de voorkant mat schuren met een fijne korrel.

Als je ledjes gebruikt met een goed grote hoek dan gaat dat zeker werken.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb even je title veranderd, met 'shuttle oplichten' moet ik continue de neiging om heel snel alt-c in te drukken onderdrukken :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De backlight van een LCD scherm erachter monteren?

Tip: ik heb hier nog een overleden 14 inch iBook liggen ;)
Addit: mmm... die is aan één stuk zie ik, pietsje te groot dus, en niet deelbaar zotezien :|

[ Voor 26% gewijzigd door benoni op 28-02-2007 23:55 ]

• Brutuss
benoni schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:40:

moet er dan twee hebben ;) heb aan twee kanten shuttle staan en uitgezaagd.

Verwijderd

Uv-plexi helemaal opschuren, fijne korrel, in de kleur die je wil, en 2 UV ccfl's onder en boven het logo:

------------
Shuttle
------------

Dat een idee?

Verwijderd

benoni schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:40:

Addit: mmm... die is aan één stuk zie ik, pietsje te groot dus, en niet deelbaar zotezien :|
Ook daar zitten gewoon CCFL's in, die kan je ook gewoon heel goedkoop los kopen in ongeveer iedere computerwinkel, electronica handel, DJ handel en zelfs zaken als mediamarkt ofzo willen nog wel een iets hebben liggen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:05:
Uv-plexi helemaal opschuren, fijne korrel, in de kleur die je wil, en 2 UV ccfl's onder en boven het logo:

------------
Shuttle
------------

Dat een idee?
Zo zou ik het ook doen. Of gewoon schuren en ledjes op de randen. Zelfde effect :)

• Brutuss
Mensen bedankt voor jullie ideeen ik ga hier zeker eens mee aan de slag als ik resultaten heb geboekt zal ik het jullie laten zien.

Nogmaals bedankt !

Verwijderd

Ja met ledjes waarschijnlijk een wat feller effect. Zou dan wel de leds recht op de zijkant van het plexi zetten, en eventueel 120º leds nemen voor een mooi egaal resultaat.

• Brutuss
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:36:
Ja met ledjes waarschijnlijk een wat feller effect. Zou dan wel de leds recht op de zijkant van het plexi zetten, en eventueel 120º leds nemen voor een mooi egaal resultaat.
Mij lijken leds ook een feller en helderder licht geven dus daar ga ik dan ook voor. Enige wat moeilijk is denk ik om het licht egaal te maken bij leds.

Verwijderd

Plexi ondoorzichtig maken met aceton, en dan een paar ledjes/ccfl erachter :)

Verwijderd

Ja egaal, daarom 120º leds nemen. Of hyperflux leds (75º). Die hebben minder lichtbundel, ipv 25º radius licht, 120º radius licht. Pak er ff een geodriehoek bij... ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 14:43 ]

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 23:40
Ik gebruik altijd mat plexiglas dit zorgt voor een mooi egaale kleur. ccfl erachter en klaar ben je

Verwijderd

Eh ja, das hetzelfde he als de voorgaande 5 posts hierboven....

Opgeschuurd plexi = mat plexi....

• Brutuss
ik heb mat plexiglas gekocht, deze is mooi egaal en had geen gewoon dus dat bespaart me een hoop werk. nu was ik voor de leds gaan kijken maar de lokale elektroshop had niks meer na carnaval :D

Dus die moet ik nog even bestellen en dan kunnen we verder gaan met het project ondertussen ga ik het een en ander proberen met ccfl's.

Verwijderd

Ik hou deze thread even in de gaten aangezien ikzelf een SD37P2 heb van Shuttle.
Zelf heb ik nog niet gekeken of het mogelijk was maar weet je zeker dat je Shuttle eventueel de extra verlichting aan kan?
Verder ben ik laatst een geMODde Shuttle tegengekomen genaamd "Little Devil":
Afbeeldingslocatie: http://www.gordyhand.co.uk/gallery/d/2208-4/littledevil.jpg
Meer info hier: http://www.gordyhand.co.uk/

Ik heb al wel een extra (groene) fan aan mijn Shuttle toegevoegd en een lichtkoord.
Het lichtkoord raad ik af want het licht wat eraf kwam was niet echt de moeite waard.

EDIT:
Ik ben al een tijdje ook lid van dit forum: http://www.sudhian.com/index.php?/forums/
Hier zitten namelijk veel Shuttle-experts op...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 08:37 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

wat is de totale oppervlakte die je moet verlichten? Ik heb misschien nog wel een kleine LCD backlight voor je liggen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:23:
Eh ja, das hetzelfde he als de voorgaande 5 posts hierboven....

Opgeschuurd plexi = mat plexi....
sorry had ik niet gezien :P..

• Brutuss
BaRF schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 08:31:
wat is de totale oppervlakte die je moet verlichten? Ik heb misschien nog wel een kleine LCD backlight voor je liggen :)
12 x 3 en dat dan links en rechts.

• Brutuss
Vandaag verschillende leds besteld bij http://www.leds-buy.nl/:

-120 graden blauw
- 25 graden blauw
- duo leds (rood/blauw)
- knipper led blauw

deze leds zullen volgende week ergens binnen komen hoop ik. Dat geeft mij dan nog tijd om de letters mooi strak te vijlen. Dan kan ik eens kijken wat het mooiste effect geeft.

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 23:19

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Ik had wat dikker plexiglas gepakt, bijvoorbeeld 8 mm. Ik zou hier ongeveer boven elke letter een klein gat in boren van 5mm om hier ledjes in te doen. dan zou ik dit over je letters heen hebben gezet en dan de letters hebben 'overgefreesd'. (dus de letters zeg maar nagetekend in het plexiglas, waardoor deze letters dieper in het plexiglas liggen en mat zijn).

Met de bijvoorbeeld blauwe leds in het plexiglas wordt de plaat verlicht en komen de letters wit/blauw uit.
Zeker een mooi effect.

• Brutuss
inderdaad een mooi idee. probleem is alleen dat ik daar de plaatst niet voor heb in de shuttle. Ik zou dan tegen de VGA kaart aan komen en aan de andere kant zou ik de voeding raken.

• Brutuss
Ik heb vandaag de leds binnen gekregen en getest met de 120 Graden leds achter het matte plaxiglas te houden het licht effect vond ik nogal tegen vallen. Het licht komt niet echt naar buiten door die letters. Moet maar eens kijken hoe het uitziet als ik er een aantal doe aansluiten.

Verwijderd

Dan zou ik het zonder plexi eens proberen. Dat matte plexi houdt een hoop licht tegen...
Pagina: 1