Toon posts:

VOIP bellen zowel online als offline wat heb ik dan nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraag wie kan me erbij helpen?
Ik woon in Belgie.
Via Voipstunt heb ik al een nederlandsnummer toegewezen gekregen.
Nu hoorde ik onlangs dat je ook offline kunt bellen via VOIP.

Nu kreeg ik een kastje van DRAYTEK Vigor2200V om het eens uit te proberen.
Ik heb vanalles gedaan om het aan te sluiten, maar op het moment dat ik probeer connectie te maken met internet doet ie het niet.
Alle instellingen heb ik via het boekje gedaan.
Mijn internetprovider is Euphonynet.be.

Is het misschien beter om een telefoon te kopen waarmee ik direct offline kan bellen via Skype of zoiets. En is een Skypetelefoon ook geschikt voor bijv. Voipstunt of kun je er echt alleen met Skype mee bellen?

Ik zit met mijn handen in het haar. bellen met de GSM naar Nederland is gewoonweg niet meer te betalen voor ons op deze manier.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Heb je bij het instellen van de Draytek bij het servergedeelte (server-adres, gebruikersnaam e.d.) wel de instellingen van VoIPStunt gebruikt, en niet die van Euphonynet?

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan een Fritz!Box 7140 nemen. Dit is een ADSL2 modem met VoIP zodat je 10 VoIP nummers kan configureren en bellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je bedoelt waarschijnlijk dat je zonder gebruik van je PC wilt bellen?

offline werkt niet, dan heb je namelijk geen internet meer ;)

Anyway, de genoemde 2200V zou gewoon moeten functioneren. Je moet wel het voip-deel goed configureren (sipserver, logingegevens enz). Daar kun je dan weer je (normale) telefoontoestel op aansluiten.

Een skype-telefoon is in de meeste gevallen via USB, en dus moet je PC aan staan. Daarnaast is het vaak skype-only, en niet bruikbaar met voipstunt (of een willekeurige andere provider). Itt tot normaal voip (wat meestal gebruik maakt van het sip protocol) is skype een gesloten protocol, en dus niet bruikbaar met/tussen 3e-partijen.

Verwijderd

Topicstarter
teneerste bedankt voor de info zover.

Ik heb de Vigor toch echt geconfigureerd.
Misschien dat het toch aan het SIP gedeelte ligt. dat
zou ik dan nog eens na moeten kijken, maar die had ik
wel zoals ook op de site van Draytek is aangegeven geconfigureerd
met Voipstunt.
Ik kan ook naar het netwerk van Draytek gaan dus ik weet dat het apparaat
wel werkt.
maar op het moment dat ik alles doorlopen heb, dat doet het internet het niet.
dat vind ik nu juist zo gek.

Maar jullie raden me toch aan om het via een router te doen.
Is deze Draytek Vigor2200V dan wel een goede oplossing
of is er een simpelere oplossing en wat kost me dat.
Ik hoorde ook vaag iets, dat er zo'n kastje bestaat die als is geconfigureerd
en die ik alleen nog maar hoef aan te sluiten? Weten jullie daar iets van?

Bedankt alvast voor de info.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe probeer je via VoiP te bellen? Op die 2200V kan je een gewone telefoon aansluiten en zou alles moeten werken. (via je PC heb je geen V nodig). Eerst je internet draaiend krijgen, dan de VOIP instellingen pas aanpassen, veiligere volgorde ;) Verder wel even opletten of je FST (fsx? ofzo?) en de lifeline goed hebt aangesloten.

Eventueel, wel duurder, ik heb een LAN/telefoon combi telefoon gekocht (Siemens 550I). Deze sluit je aan op zowel je router (normale cat5 poort) en op je telefoonlijn. Hiermee kan je dan wisselen tussen voip en vaste lijn. Telefoon zelf ondersteund bijna alle VOIP aanbieders, maar je kan ze zelf ook toevoegen. Een gewone draadloze huistelefoon zeg maar, die voip ondersteunt :)

Die kastjes bestaan, maar zijn nagenoeg even duur als de VOIP telefoons of de 'zwaardere' voip router oplossingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog eens alles gereset en opnieuw ingesteld.
Hij zegt op het moment dat ik op internet wil dat de de LAN netwerkkabel is aangesloten.
Terwijl dit wel het geval is.
Ik snap er helemaal niets van. Ben ook maar een vrouw, maar ja ik wil het toch wel graag draaiende krijgen.

Wat kost zo'n Siemens 550I eigenlijk en waar is die te verkrijgen?
en uhhh een ander vraagje dat erbij hoort dan.
Ik heb van Belgacom ook een telefoonnummer toegewezen gekregen.
Dit nummer zou ik ook graag willen gebruiken voor mensen die mij willen bellen vanuit Belgie.
En de mensen die mij vanuit nederland bellen moeten kunnen bellen naar het nederlandse VOIP nummer. en dat moet op 1 telefoon samenkomen. Is dat ook met deze telefoon???

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoals telefoon als de C450 (excuses, verkeerde naam) of de S-serie werkt puur op inkomend signaal van VOIP-service. De service waarop je bent ingelogt zal actief zijn, als dat een andere service is dan je nederlandse VOIP nummer (denk ik) dat het niet met zo'n toestel gaat werken, zelf nooit getest maar lijkt me onlogisch. Ik heb er een kleine 99 euro voor betaald, neit goedkoop maar het is ook een volwaardige huistelefoon (met uitbreidingsetjes).

Wat betreft die kabel, weet je 100% dat je de juiste kabel hebt aangesloten? Normale Cat5 kabel van je PC naar je router, als de dhcp van je router normaal werkt kan je dat ook testen middels een /ipconfig in een Dosprompt. Ik neem aan dat je alle instellingen doet via de interface van de router? Ik weet niet precies hou jou ISP werkt, maar normaal zou de router zelf de verbinding moeten maken (kan je kijken onder connection-status - of je lampjes op het apparaat bekijken), heb je ook de juiste instellingen op je PC (met name voor IE). Ik zou nu eerst puur focussen op het aan de praat krijgen van je internet via deze router, dan pas kijken naar je VOIP instellingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1