[W2K3]Profiel is niet ingeladen

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Sinds kort krijg ik wanneer een client zich aanmeld op het domein de fout dat het profiel niet juist is ingeladen en dat er een wordt gewerkt op een tijdellijk profiel, knap lastig want instellingen wordne niet mee overgezet..

Soms wordt in dat tijdellijke profiel wel gewoon de mapomleiding toegepast..

Het gaat hier dan allemaal clients (desktops) die draadloos in het netwerk hangen met een belkin netwerkadapter (pci kaart).

Ik weet dat er met de intel proset kaartjes (in laptops dan) problemen zijn met de verbinding "VOOR" het aanmelden.. Maar of dit met andere kaarten is dat weet ik dus niet.

Wat kan de oorzaak zijn van mijn vervelend probleem?

Het valt me ook op dat alle profielen sinds ik de mapomleiding heb ingesteld "zwervend" zijn, opzich geen probleem maar het bevordert de snelheid nu niet echt ..

Ik heb me op de clients al eens lokaal aangemeld (dus niet op het domein) als administrator om even de dns instellingen na te kijken maar deze staan allemaal goed..

Iemand die de oorzaak weet van dit probleem.?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
slow link detection mischien :? (gpo settings) mischien is de wireless verbinding wel gewoon te traag.

'alway's wait for network on startup' ook ingeschakeld? kan best zijn dat je 'te snel' wilt aanmelden nog voordat de networkservices zijn gestart

A wise man's life is based around fuck you

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Met map omleiding bedoel je Folder redirection denk ik? Kijk even goed hoe de profiel folder daar ingesteld staat.
Als het goed staat zou je ook nog kunnen proberen om het tijdelijke lokale profiel te verwijderen. Als laatste zou je nog kunnen kijken of de gebruiker wel rechten heeft op de profiel mappen

• bibawa
Zwelgje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:45:
slow link detection mischien :? (gpo settings) mischien is de wireless verbinding wel gewoon te traag.

'alway's wait for network on startup' ook ingeschakeld? kan best zijn dat je 'te snel' wilt aanmelden nog voordat de networkservices zijn gestart
Waar stel je de "always wait for netwerk on startup in" want dat zou wel eens de reden kunnen zijn..

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Computer configuration - Admin templates - System - Logon "Always wait for the network at computer startup and logon" Google doet weer eens wonderen.....

[ Voor 13% gewijzigd door mutsje op 01-03-2007 09:13 ]

• bibawa
Sorry voor de late reactie maar was even buiten strijd..

Nu heb ik dit allemaal aangezet maar ook dat lukt dus nog steeds niet ..

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het zelfde probleem heb ik hier ook, maar dit is alleen als je 'meteen' inlogt als het user/pass scherm er staat, en dan ook niet altijd. Meteen inloggen vergroot de kans iig behoorlijk.
bibawa schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:16:
[...]
Waar stel je de "always wait for netwerk on startup in" want dat zou wel eens de reden kunnen zijn..
Deze setting is niet interessant, al ga je verder kijken, dan zie je dat wanneer er een roaming profile gebruikt wordt, deze setting altijd aanstaat (voor zover ik me kan herrinneren).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• bibawa
Dat is dus ook nog een probleem, alle gebruikers hebben standaard een "zwervend" profiel, ik weet niet waar ik dit kan aanpassen, maar omdat gebruikers maar zelden van workstation wisselen maakt het niet uit of ze zwervend zijn, er zitten trouwens profielen bij die wel een grootte hebben van ongeveer 2.5 GB omwille van de mapomleidingen...

Als ik deze al eens lokaal kon krijgen was misschien al veel van m'n problemen opgelost, dan moet hij alles niet steeds gaan ophalen op de server...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom redirect je dat niet gewoon? 2.5 GB kan haast geen profieldata zijn, tenzij de gebruikers iets als autocad gebruiken?
Als het documenten en dergelijke zijn zou ik dat graag op een server zetten die in de backup meeloopt natuurlijk :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
de map wordt gewoon geredirect via mapomleiding, dat het zolang duurt snap ik niet , maar als ik dan ga kijken naar het profiel in xp dan zie ik wel dat het 2.5 GB groot..

Het is nu natuurlijk bij mijn eigen account dat dit is , maar mijn map "mijn documenten" die wordt omgeleid is wel ongeveer 2,5 GB..

Wat natuurllijk niet verklaard waarom het profiel dan zo groot is, normaal mag in het profiel voor de map "mijn docs" toch enkel maar een verwijzing zijjn opgenomen naar een netwerkpad lijkt mij...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan werkt het redirecten van je mydocuments niet goed, dus moet je uit gaan zoeken waarom dat is...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
Bij mijn documenten staat er effectief een verwijzing naar mijn server , de bestanden staan ook op de server, alles wordt omgeleid naar

\\server\documenten\%USERNAME

• bibawa
Hoe kan het nog stommer...

In de AD stond bij iedere user het profielpad verkeerd... >:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
SlinkingAnt schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:57:
Het zelfde probleem heb ik hier ook, maar dit is alleen als je 'meteen' inlogt als het user/pass scherm er staat, en dan ook niet altijd. Meteen inloggen vergroot de kans iig behoorlijk.

[...]
Deze setting is niet interessant, al ga je verder kijken, dan zie je dat wanneer er een roaming profile gebruikt wordt, deze setting altijd aanstaat (voor zover ik me kan herrinneren).
slecht nieuws voor je, dat is niet het geval :)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1