Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:01:
Mocht er kortsluiting ontstaan in de LCD/Plasma en deze is op aarde aangesloten via de aardlek in de meterkast. zal de groep/stop er sneller uitklappen en zo verkom je een brand.
Deze meetnamelijk de lekspanning....
Als je de mogelijkheid heb om de TV op aarde aan te sluiten zal ik dat zeker doen, denk bijvoorbeeld aan de stanby functie die we allemaal gebruiken

er zou maar sluiting ontstaan terwijl jij boven lig te slapen.
Dit is niet correct, de aardedraad en kortsluiting hebben beide geen invloed op je aardlek schakelaar. Je aardlekschakelaar meet het verschil tussen de stroom in en uit (meestal voor meerdere groepen)als daar een verschil tussen zit dan 'lekt' er dus ergens stroom (misschien via je lichaam) en schakelt deze dus de fase en nul af.
Bij kortsluiting reageert je stop/zekering of automaat.
De aardedraad is i.d.d. meestal verbonden met een metalen behuizing van een apparaat.
Soms maken bepaalde circuits die bv. piekstromen/spanningen opvangen e.d. gebruik van de aangesloten aarde.
Om terug te komen bij de topic starter.
Controleer het model, zit er een 'platte' 2 pins stekker aan dan is er geen wandcontactdoos met randaarde nodig. Zit er een stekker aan met randaarde aan dan zal die er zeer waarschijnlijk niet voor niets zitten en is een wandcontactdoos met randaarde aan te raden.
Ik denk dat je het eerste tegen zal komen bij
je veel TV's en het tweede bij veel andere producten in je huis.
Succes.
EditNiet persoonlijk of aanvallend bedoeld ofzo, maar als daar dus tv's met randaarde tussen zaten en de storing daar misschien wel uit voort kwam dan kan je natuurlijk 'testen' tot je een ons weegt en kan de tv dus terug naar de klant met de vermelding dat er geen enkel probleem te zien was.
Verder is het ook voor je eigenveiligheid als ik ervan uit ga dat als je aan het testen bent de plastic behuizing waarschijnlijk niet aanwezig is. Of zat daar alles achter een veiligheids trafo?
[
Voor 20% gewijzigd door
xs2tom op 28-02-2007 23:00
]