7800GS wel of niet stuk

Pagina: 1
Acties:

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 06:53
Ik heb sinds een paar weken gigantisch veel fps problemen. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan mijn toenemende vervuiling op mijn computer. Dus heb ik alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Helaas blijf ik dezelfde fps problemen houden (ik speel eigenlijk alleen nog WoW van 60-70 fps naar 10-20). Ik probeer nu te achterhalen of mijn videokaart stuk is of een ander stuk hardware. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Ram check programmatje gedraaid, die kon daarin geen errors vinden.
- Verschillende versies van drivers.
- Ik heb 3D mark gedraaid, die laat ook een gigantische daling zien in score:

Ik had ooit 2500 in 3D mark 05 (wat al niet bijster veel was). Maar ik zit nu op een nieuw dieptepunt van 772, volgens de site ben ik ook de laagste met soortgelijke hardware (http://service.futuremark...ype=12&XLID=0&UID=8193287).

Op de volgende configuratie:
AMD Athlon(tm) XP 3000+ (@2,2 Ghz)
GeForce 7800 GS 256MB(stock snelheid)
2048 MB RAM
NF7-S/NF7,NF7-V (nVidia-nForce2)

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar zijn er programma's die net zoals de memory check je videokaart/processor kunnen checken op fouten? Ik heb namelijk verder geen last van artifacts, dus ik heb nu weinig redenen om aanspraak te doen op de garantie (hij is op dit moment iets meer dan een jaar oud). Mocht iemand een andere suggestie hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Verwijderd

Bedoel je niet 3DMark06? Want 2500 zou diep triest zijn (en eigenlijk nog steeds).
Ik zelf heb een P4 3.0GHz, 2GB, 7800GS+ en ik haal in 06= 3500, 05= 6128, 03= 15280 en nu zijn deze scores al onder de maat omdat m'n CPU me nekt...

Maar dat terzijde, is je computer goed stofvrij en werkt alle koeling goed? Heb je je chipsetdrivers geinstalleerd? Is de BIOS van je moederboard up-to-date?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22
Is er misschien iets mis met je AGP instellingen, draai je wel op AGP 8X?

Ik heb zelf ook een 7800GS en een Athlon XP 2800+, deze haalt op stocksnelheid in 3DMark05 5385 punten. (Overclocked haal ik in 3DMark05 6700 punten)

(Als je 2500 punten zou halen in 3DMark2006 is dit al aan de lage kant, daar haal ik namelijk 2661 op stock snelheid)

• Kijkeenolifant
Helaas echt 05 ja =(. Ik heb mijn pc toevallig 2 weken terug nog helemaal stofvrij gemaakt. Het zat toen behoorlijk vol, maar de koeling van mijn videokaart werkt gewoon naar behoren. Ik heb verder nog 2 fans vervangen van mijn kast paar dagen terug.

Heb ook gewoon de nforce drivers geinstalleerd van mijn moederbord. Heb de bios al wel een paar maanden niet geupdate, maar mijn mobo is zo oud dat er waarschijnlijk niet eens een nieuwere is (maar zal ik iig even checken ^^).

Tenslotte ik weet niet exact waar ik die agp settings kan checken, bij de videokaart opties staat iig gewoon AGP 8X. In ieder geval bedankt alvast voor jullie reacties :).

Verwijderd

;) In je bios kun je dat checken

• Kijkeenolifant
Ah ja :>, hij stond op auto heb hem nu op 8X gezet. Maar geen verschil dus.

• semafori
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02-2023
Hoi,

Ik heb zelfde probleem.

Om mijn system nfs carbon beter te spelen heb ik ouwe 6600gt 120 mb vervangen door
evga 7800gs co 256 mb.
Flinke investering, maar in 3dmark05 (1024 : 768) kom ik iets boven 3000 punten. In riva tuner overgeklocked maar max is dan rond 3600.
Vergelijken met ongeveer zelfde systemen zou ik dubbel moeten halen.

Weet iemand aan wat zou dat kunnen liggen?
Win xp heb ik opnieuw geinstaleerd, nieuwe drivers van nvidia geinstaleerd, 550w voeding gekocht(niet echt topper- maar pc loopt zonder crashes)

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz
NVIDIA GeForce 7800 GS Driver 9.1.4.7
Total Physical Memory 1.00 GB Frequency 400.0 MHz
FUJITSU SIEMENS GA-8I848PM Revision 3.0 moederbord
Mr.POWER SUPER BTX-650S 550w voeding

Groetjes,

Semafori

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

• Kijkeenolifant
Een Antec 430 W, zou genoeg moeten zijn toch?

Verwijderd

Ik bedenk me net iets. Er waren wat problemen met de 7800GS betreffende een coldbug. Check eens de temperaturen van de kaart in het Nvidia control panel. Mocht deze namelijk te laag zijn (geloof onder de 40C) dan moet je misschien je fan speeds wat aanpassen zodat hij wat warmer wordt.

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 15:31
Yep coldbug, laat de temperatuur maar wat stijgen naar de 42 graden ongeveer en begin dan pas te gamen, ik had dat ook aan de hand toen ik nieuw kast haalde, een chieftec :)

• Kijkeenolifant
Oh man dat is het inderdaad! Ik heb de fan nu draaien op 25% en dan is ie idle rond de 41 graden. Heb nu mijn eerste testrondje gedaan in 3D Mark 05 en heb nu een score van 5398. Moet helaas nu naar de stad, maar straks nog een testrondje als ik heb geboot. In ieder geval thanks voor de tip _/-\o_.

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 20:29
Of je voltmod de kaart dan komt ie ook niet meer onder de 40graden :+

Is die coldbug afkomstig van de videokaart fabrikant, of wordt die veroorzaakt door de chip van nVidia?
Zelf heb ik ervaring met 3 Club3D 7800GS'n maar heb nooit ergens last van gehad
Pagina: 1