Ik heb sinds een paar weken gigantisch veel fps problemen. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan mijn toenemende vervuiling op mijn computer. Dus heb ik alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Helaas blijf ik dezelfde fps problemen houden (ik speel eigenlijk alleen nog WoW van 60-70 fps naar 10-20). Ik probeer nu te achterhalen of mijn videokaart stuk is of een ander stuk hardware. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Ram check programmatje gedraaid, die kon daarin geen errors vinden.
- Verschillende versies van drivers.
- Ik heb 3D mark gedraaid, die laat ook een gigantische daling zien in score:
Ik had ooit 2500 in 3D mark 05 (wat al niet bijster veel was). Maar ik zit nu op een nieuw dieptepunt van 772, volgens de site ben ik ook de laagste met soortgelijke hardware (http://service.futuremark...ype=12&XLID=0&UID=8193287).
Op de volgende configuratie:
AMD Athlon(tm) XP 3000+ (@2,2 Ghz)
GeForce 7800 GS 256MB(stock snelheid)
2048 MB RAM
NF7-S/NF7,NF7-V (nVidia-nForce2)
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar zijn er programma's die net zoals de memory check je videokaart/processor kunnen checken op fouten? Ik heb namelijk verder geen last van artifacts, dus ik heb nu weinig redenen om aanspraak te doen op de garantie (hij is op dit moment iets meer dan een jaar oud). Mocht iemand een andere suggestie hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik het natuurlijk ook graag.
- Ram check programmatje gedraaid, die kon daarin geen errors vinden.
- Verschillende versies van drivers.
- Ik heb 3D mark gedraaid, die laat ook een gigantische daling zien in score:
Ik had ooit 2500 in 3D mark 05 (wat al niet bijster veel was). Maar ik zit nu op een nieuw dieptepunt van 772, volgens de site ben ik ook de laagste met soortgelijke hardware (http://service.futuremark...ype=12&XLID=0&UID=8193287).
Op de volgende configuratie:
AMD Athlon(tm) XP 3000+ (@2,2 Ghz)
GeForce 7800 GS 256MB(stock snelheid)
2048 MB RAM
NF7-S/NF7,NF7-V (nVidia-nForce2)
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar zijn er programma's die net zoals de memory check je videokaart/processor kunnen checken op fouten? Ik heb namelijk verder geen last van artifacts, dus ik heb nu weinig redenen om aanspraak te doen op de garantie (hij is op dit moment iets meer dan een jaar oud). Mocht iemand een andere suggestie hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik het natuurlijk ook graag.