Toon posts:

Verbinding valt weg tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een raar probleem met m'n internetverbinding. Op het eerste gezicht lijkt deze het goed te doen, internetten gaat normaal, surfen, downloaden/utorrent gaat allemaal perfect.
Maar dit verandert ineens wanneer ik een spel opstart. Als voorbeeld zal ik swat 4 single player demo nemen. Wanneer je deze opstart begint de internetverbinding om de 2 seconde te knipperen van "een van de netwerkkabels is niet aangesloten" naar "er is nu een LAN-verbiding". Wanneer het spel is afgesloten blijft de verbinding nog minimaal een half uur doorknipperen wat verder internetten en/of dowloaden zo goed als onmogelijk maakt. Na een uurtje is de verbinding weer wat gestabiliseerd en loopt alles weer goed. Nu is het bij single player games nog geen eens een probleem maar het spelen van multiplayer games wordt hierdoor totaal onmogelijk gemaakt.
De netwerkkabel is goed, die heb ik getest op een laptop en dan zijn er geen problemen. Verder heb ik de drivers al opnieuw geinstalleerd, maar dat wil ook niet helpen :(
Iemand die een oplossing weet voor mijn probleem?

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 idee. Maar geen oplossing.

Als dit bij meerdere games gebeurd, kun je dus beredeneren dat het te maken heeft een process wat allebei de games aanroepen. Dan denk ik al gauw aan winsocket/tcp stack.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DND_Roche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb eens iets soortgelijks gehad echter was het alleen alweer 5 jaar terug met multi-player games.

Precies wat jij hier beschrijft. Bleek uiteindelijk aan mijn netwerkkaart te liggen.
Die vervangen; nooit meer last van gehad.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Misschien eens gamen zonder actieve p2p-sessie?

Verwijderd

ik heb ook zoiets gehad met mijn onboard netwerkkaart, maar dat probleem bleef, games of geen games. heb je al geprobeerd om de drivers van je netwerkkaart op nieuw te installeren. iniedergeval was ik het zo beu dat ik er een los netwerkkaartje had ingeprikt, en dat hielp wel

Verwijderd

Topicstarter
drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd maar dat wilde niet helpen :(
ik hoop alleen niet dat het de netwerkkaart is want die zit onboard (shuttle SN85G4V2)
Pagina: 1