Linkjes op de FP

Pagina: 1
Acties:

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:46

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Topicstarter
Even een korte vraag, misschien geen echt topic waard, naar aanleiding van een verwijderde link in deze meukpost.

Links naar torrentwebsites en andere warez verspreidende media, al dan niet direct naar het bestand, worden niet toegestaan, met goede reden. Hoe zit dit precies met usenet? Mag je wel een link naar een NZB geven, of vermelden dat een bepaalde download op usenet te vinden is (mits deze download(s) legale software, dus public releases, zijn)?

Dit heeft niet enkel betrekking op de frontpage besef ik net, maar is ook van toepassing op GoT. Ik kan er in het algemeen beleid ook niet echt iets concreets over vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 28-02-2007 21:24 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Linkjes naar usenet-zoekmachines, al dan niet met zoektermen of createnzb-opdrachten, worden iig *nooit* op prijs gesteld. Daarnaast is T.net geen hulp-bij-downloadendienst: vrijwel *alles* wat 100% legaal te downloaden is, is door de 'gevorderde gebruiker' immers eenvoudig terug te vinden. Er is precedent (denk bijvoorbeeld aan heel populaire oss-meuktrackeritems) met betrekking tot zowel torrents als nzb's, maar in de regel kan je beter van het posten van nzb's afzien. En neem van mij aan dat posts met downloadlinks vaker niet dan wel worden toegelaten :P

Aan de praktische kant staat bovendien dat een .nzb niet voor iedereen bruikbaar is, dat de bruikbaarheid beperkt is, en dat die onder meer beperkt is door hoeveel geld een gebruiker te besteden heeft.

Kortom: nzb's zijn met vele twijfels omgeven. En daar is het algemeen beleid duidelijk over: bij twijfel: niet doen ;) Maar: met concrete voorstellen kan je altijd een mod aanschieten. Die kan je meestal direct uitsluitsel geven :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.