Toon posts:

ervaring met toshiba en asus

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar een notebook om mijn desktop te vervangen. Ik wil hem gebruiken voor school, foto's bekijken en eventueel bewerken, muziek luisteren en branden. De notebook zal vooral thuis gebruikt worden, af en toe onderweg.

ik ben student dus mijn budget ligt rond de 500-700 euro.

Ik zat zelf te denken aan de Asus z53m-ap014m en toshiba satellite a110-153. Of heb ik aan een goedkope haier of acer van 500 euro genoeg?Als jullie betere/andere laptops weten hoor ik dat heel graag. :)

asus z53m-ap014m

Merk ASUS
Type Z53M-AP014M
Processor AMD Mobile Sempron 3400+
Besturingssysteem Legitieme Microsoft Windows XP Media Center 2005
Legitieme Microsoft Windows XP Service Pack 2
Processorsnelheid 1,8 GHz
Cache (L2) 256 KB
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 533 MHz (PC4200)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Schermgrootte 15,4 inch Wide
Schermtype WXGA TFT
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 80 GB
Interface (harde schijf) Ultra-ATA
Geheugenkaartlezer SD / MMC / MS / MS PRO
Optische drive DVD+/-ReWriter (Double Layer)
DVD+R schrijven 8x
DVD+RW schrijven 4x
DVD+R DL schrijven 2x
CD-R schrijven 24x
DVD-ROM lezen 8x
CD-ROM lezen 24x
Grafische kaart NVIDIA GeForce GO 6100 TurboCache
Shared memory
Shared Video geheugen 128 MB
Interface PCI Express x16
Gewicht 2,8 kg
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return

Toshiba A110-153

Technologie type : Intel® Centrino® Duo Mobile Technology met Intel® Core™ Duo Processor T2050, Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel® 945GM Express chipset
clock speed : 1.6 GHz
front side bus : 533 MHz
2nd level cache : 2 MB
Besturingssysteem Legitieme Microsoft® Windows® XP Media Center Edition
Systeemgeheugen standaard : 1.024 (512+512) MB
technologie : DDR2 RAM (533 MHz)
Harde schijf capaciteit : 100 GB
certificatie : S.M.A.R.T.
DVD Super Multi drive (Dubbellaags) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 10x US CD-RW, 8x DVD-R, 2x DVD-R (Double Layer), 4x DVD-RW, 8x DVD+R, 2.4x DVD+R (Double Layer), 4x DVD+RW, 5x DVD-RAM
type : DVD Super Multi (Double Layer) drive
Beeldscherm grootte : 15.4 "
type : Toshiba TruBrite® WXGA TFT beeldscherm
Kaartlezer: 6 in 1
gewicht : 2,71 kg
Garantie 1 jaar pickup & return

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 22:26 ]

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:01

Bio

Het zijn allebei mooie notebooks. Zelf heb ik goede ervaringen met Asus, daarnaast vind ik het design van de toshiba niet zo mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. :)

acer zou ik niet doen, dat was mijn vorige notebook die was absoluut niet stevig, haier ken ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bio op 28-02-2007 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar welke processor is beter?Die asus is volgens mij niet in de winkel te krijgen en dat vind ik minder. Wil hem toch eerst vasthouden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Welkom op GoT!

Zou je je TS aan kunnen passen? Nu staan er 2 lappen gekopieerde tekst,
die je post niet erg overzichtelijk maken! Zet gewoon de hoofdspecs in je TS, das 'n stuk duidelijker!

De processor van de Asus is tegenwoordig een beetje (erg) outdated, die van de Toshiba is wel goed!

Maar met jouw eisen, kun je makkelijk een laptopje a la Haier kopen! Voor jouw eisen perfect!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:08:
Welkom op GoT!

Zou je je TS aan kunnen passen? Nu staan er 2 lappen gekopieerde tekst,
die je post niet erg overzichtelijk maken! Zet gewoon de hoofdspecs in je TS, das 'n stuk duidelijker!

De processor van de Asus is tegenwoordig een beetje (erg) outdated, die van de Toshiba is wel goed!

Maar met jouw eisen, kun je makkelijk een laptopje a la Haier kopen! Voor jouw eisen perfect!
was inderdaad een beetje lang maar het is nu ingekort.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De proc van de Tosh is een stuk beter, maar kijk eens naar eenzelfde soort Asus met Core (2) Duo, die goedkoper is.

Net buiten de prijsklasse is de A6J, maar iets goedkopers met mindere graka moet zeker kunnen :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat daarom op slot. We zien graag dat de onderdelen door de topicstarter zélf vergeleken worden. Bij die vergelijking hoort ook een motivatie zoals je kunt lezen in bovengenoemde sticky :).

Verder zijn vragen zoals "Ja maar welke processor is beter?" prima zelf op te zoeken aan de hand van benchmarks. De éne laptop heeft een AMD Mobile Sempron 3400+ en de ander een Intel Core Duo T2050. Google geeft mij daar wel wat relevante links over. O.a. deze waar je simpelweg een aantal notebooks moet selecteren (selecteer dan ook de Sempron 3200+, deze is nauwelijks trager dan de 3400+ maar is leuk meegenomen en zorgt voor een goed totaalbeeld. Dit geldt ook voor vergelijkbare Core Duo processoren.)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.