Toon posts:

[XP] Virus? Windows opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb denkik een virus, als ik mijn pc in standby zet wordt hij even stil en dan schiet hij gewoon terug aan. ook was mijn snel starten optie van de startbalk afgezet.
Wat kan ik nu het beste doen, avg free vind niets meer.
Als ik windows herinstalleer, wat gebeurt er dan precies, heb ik al mijn bestanden nog?
Please help mij, ik denk mss dat er iemand mijn pc aan het hacken is ofzo.
Alvast bedankt

Verwijderd

Gebruik dan even een online virusscanner zoals Trent Housecall

http://nl.trendmicro-euro...call/housecall_launch.php
ik heb denkik een virus, als ik mijn pc in standby zet wordt hij even stil en dan schiet hij gewoon terug aan. ook was mijn snel starten optie van de startbalk afgezet.
Het snel aangaan na standby kan ook te maken hebben met zoals bijvoorbeeld je muis.. Vooral optische muizen willen dit nog wel eens doen
Als ik windows herinstalleer, wat gebeurt er dan precies, heb ik al mijn bestanden nog?
Please help mij, ik denk mss dat er iemand mijn pc aan het hacken is ofzo.
Een windowsinstallatie kan je verschillende manieren doen, je kan ervoor kiezen om te repareren (je verliest geen bestanden) of je hele HD opnieuw te laten installeren (je bent al je instellingen kwijt en ook allerlei andere bestanden)

Er zal vast niemand je PC aan het hacken zijn, miss wel eventueel adware of iets dergelijks maar blijf vooral rustig..

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 19:14 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 21:23
Hitman Pro even proberen zou ik zeggen, daar zit NOD32 ook bij in.

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:12:
Hitman Pro even proberen zou ik zeggen, daar zit NOD32 ook bij in.
Is het normaal dat alle setups van de verschillende programmas zelf de keuzes maken en ik op niets moet klikken?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, dat is normaal.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb men muis eens uitgetrokken en dan op standby gezet en hij ging gewoon terug aan.
ik denk dat hitman niet echt iets gevonden heeft dus ik weet niet meer wat ik moet doen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat standby niet werkt is niet zo heel vreemd. Een heleboel hardware lijkt er gewoon niet goed mee om te kunnen gaan. Daarom springt de computer gewoon vanzelf weer aan. Niets om je zorgen over te maken. Als je redelijk snel de pc weer wil kunnen gebruiken, kan je de pc ook in de slaapstand / hybernate zetten.

Dit doe je door naar start -> afsluiten te gaan. Dan op de L-shift te drukken en dan zie je de standby tekst veranderen in slaapstand/hybernate.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:09:
Dat standby niet werkt is niet zo heel vreemd. Een heleboel hardware lijkt er gewoon niet goed mee om te kunnen gaan. Daarom springt de computer gewoon vanzelf weer aan. Niets om je zorgen over te maken. Als je redelijk snel de pc weer wil kunnen gebruiken, kan je de pc ook in de slaapstand / hybernate zetten.

Dit doe je door naar start -> afsluiten te gaan. Dan op de L-shift te drukken en dan zie je de standby tekst veranderen in slaapstand/hybernate.
Ja, maar het vreemde is dat het ervoor wel werkte.
Ik heb vanmiddag denkik een foute .exe geopend en dan zei avg dat er een trojan horse inzat.
volledig verwijderd etc. maar ik heb het gevoel dat er toch nog iets mis is.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 11:33
Een trojan horse kan een computer niet uit standby halen. Dat kan alleen als er hardware matig iets gebeurd.

Verwijderd

Je dénkt dat je een virus hebt omdat je PC weer uit de standby komt :? Sinds wanneer kan software dat? Bovendien, de virusscanners vinden niets dus ik denk dat je iets te paniekerig reageert nu. Heb je iets veranderd in je BIOS? Daar kan je vaak nog wel iets instellen mbt standby-modi.

Ook mag je mij vertellen hoe iemand je "hackt" als je PC in standby staat... Zoals je misschien weet heeft de PC op dat moment geen actieve connectie met het internet (hij staat namelijk, no kidding(!), uit...).

Ik zie dat je een soortgelijke vraag al eerder hebt gesteld. Kan je niet nogmaals de MCE Standby Tool gebruiken om het weer op te lossen?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Mischien is je PC niet geaard?

Dat kan ook de oorzaak wezen.

Dat het tot gisteren werkte wil niet zeggen dat dit niet de oorzaak is. Heb het al met twee klanten mee gemaakt. In de winkel gaven ze geen problemen maar bij hun thuis wel.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets verandert in de bios.
en telkesn als ik opstart zegt avg dat hij toch een trojan horse heeft gevonden, de ene keer in de system 32 folder de andere keer in documents...\ temp...
Ik heb al systeemherstel geprobeert op aanraden van iemand anders maar dit werkt niet meer.
Ik heb wel even men power snoer gebruikt voor een ander apparaat, mss kan het standby-opstarten daaraan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo goed als opgelost.
Ik heb avast geinstalleerd en een boot scan gedaan en alles gaat trug normaal, zelfs de standby :)
ik heb nog wel een beetje last van een paar pop-ups maar dat gaat nog, gewoon nog wat scans runnen...

GO Avast!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

installeer windows defender..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 02:25:
Je dénkt dat je een virus hebt omdat je PC weer uit de standby komt :? Sinds wanneer kan software dat?
offtopic:
Nog nooit Windows Vista gebruikt zeker? :P
Pagina: 1